دنیای کامپیوتر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی


دنیای کامپیوتر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی



دنیای کامپیوتر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی
اکثر کسب‌وکار ها از شرکت در نمایشگاه‌های بزرگ مرتبط با فعالیتشان، غافل نمی‌شوند و سعی می‌کنند از همان اول سال برای آنها برنامه‌ای داشته باشند و یا حتی خودشان رویدادهایی برگزار کنند. اما سوال اینجاست که چگونه این کسب‌وکارها می‌توانند غرفه‌های خود را پر از کسانی کنند که با موضوع کسب‌وکارشان آشنایی دارند و حضورشان می‌تواند برای آنها سودآور باشد؟ کسب‌وکارها می‌توانند هزینه زیادی صرف تبلیغات کنند و با روش‌های تلبلیغاتی پر هزینه، اعلام کنند که در یک نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد و یا رویدادی پیش رو دارند. اما در مدیریت یک کسب‌وکار، همیشه چالشی داریم که یک کار را چگونه می‌توانیم با هزینه کمی انجام دهیم؟
همان طور که تجربه نشان داده، روش‌های دیگری برای اطلاع‌رسانی وجود دارد که چندان به بودجه تبلیغاتی شما صدمه نمی‌زنند و بعضا نتایج بهتری نسبت به روش‌های تبلیغاتی پرهزینه بر جای می‌گذارند. هر کسب‌وکاری در شبکه‌های اجتماعی به فعالیت می‌پردازد و کمتر برندی را می‌بینید که در این نوع فضاهای پرمخاطب حضور نداشته باشند.
از طرفی وبلاگ‌های کمپانی‌ها، فضای بسیار خوبی برای اشتراک‌گذاری اخبار و اطلاع‌رسانی در مورد رویدادها هستند. فقط کافی است که رویداد خود را معرفی و هدف از برگزاری آن و حضور در آن را عنوان کنید.
در ادامه به راهکارهایی می‌پردازیم که می‌توانید با پیاده‌سازی آنها، رویداد خود را بهتر در معرض دید مخاطبان‌تان برنامه دهید:

توییتر:

توییتر یکی از بسترهایی است که بواسطه آن می‌توانید با سرعت بالایی به اطلاع‌رسانی بپردازید و رویداد خود را معرفی کنید. از طرفی توییتر به خاطر اینکه شبیه به یک سرویس میکروبلاگینگ است، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید رویداد خود را به صورت زنده گزارش کنید و مخاطبان خود را از لحظه لحظه رویدادتان با خبر سازید.
اینستاگرام:

مخاطبان شما تشنه عکس‌ها و ویدئوها هستند. از لحظه شمارش معکوس برگزاری رویداد گرفته تا انتهای آن، می‌تواند خوراکی برای اینستاگرام شما باشند. در اینستاگرام خلاق باشید و به هر شکلی میزان تعامل افراد را بالا ببرید تا بیشتر دیده شوید و مخاطبانتان افزایش یابند.
سوآرم:

اعلام حضور کردن در این اپلیکیشن به شدت باب شده و اکثر کاربران این شبکه اجتماعی در هر جا و مکانی Check-in می‌کنند که همه را باخبر کنند. شما هم می‌توانید افراد را تشویق کنید که در رویدادتان Check-in کنند تا اطلاع‌رسانی بیشتری در رابطه با رویداد شما صورت بگیرد.
شما چه راهکارهایی برای اطلاع‌رسانی رویدادهای خود دارید؟
شبکه‌های اجتماعی، مسیری برای همه انسان‌ها، به خصوص قشر جوان ایجاد کرده‌اند تا بتوانند با سرعت بیشتر به آنچه که می‌خواهند دست پیدا کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد محصولات یا خدمات مورد نظرشان بدست آورند. در شبکه‌های اجتماعی برای دسترسی به مخاطبان هدفمان، لازم است که از یک سری موراد دوری کنیم. در ادامه به ۵ اشتباه که ممکن است در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به وجود بیاید اشاره می‌کنیم که از موراد ذکر شده هستند:
نداشتن برنامه‌ریزی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی:

قبل از اینکه فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کنید، لازم است که یک برنامه‌ریزی دقیق فراهم و سپس به تولید محتوا برای کانال‌های مورد نظرتان بپردازید. اول از همه روی رقیبان خود تحقیق کرده، اهداف را پیدا و تمام منابع تولید محتوای خود را استخراج کنید. در آخر لازم است که یک برنامه مشخص فراهم آورید که طبق آن فعالیت مستمر داشته‌باشید.

نداشتن یک نویسنده:

حتما لازم نیست که نویسنده یک رمان مشهور برای شبکه‌های اجتماعی شما فعالیت کند. فقط کافیست فردی دست به قلم و آشنا با ساز و کار زبان فارسی را به عنوان یکی از منابع انسانی خود انتخاب کنید و از او برای تولید محتوای با کیفیت، بهره ببرید.

دنیای کامپیوتر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی

داشتن کانال‌های زیاد:

فعالیت در همه کانال‌های شبکه‌های اجتماعی یکی از اشتباهاتی است که خیلی از کسب‌وکارهای ایرانی، مرتکب آن می‌شوند. همیشه درباره شبکه‌اجتماعی مورد نظر خود تحقیق کنید و دریابید که آیا مخاطب هدف شما در آنجا وجود دارد یا خیر؟ سپس تصمیم بگیرید که روی بستر مورد نظرتان نیرو بگذارید.
شنونده خوبی نبودن:
همان طور که برای حفظ یک رابطه دوستی، لازم است که شنونده خوبی باشید و مشکلاتتان را با دوست خود حل کنید، در شبکه‌های اجتماعی هم باید برای حفظ ارتباط با مخاطب خود، به حرف او گوش داده و از بازخورهایش استفاده کنید.
منبع: سایت مقالات تبلیغات آنلاین بلاگ‌اد
تنها کار می‌کنید:

بزرگترین اشتباه برای یک کمپانی که در شبکه‌های اجتماعی به منظور بازاریابی فعالیت می‌کند، این است که فقط یک نیروی انسانی را روی این موضوع برنامه دهد و به فرد مورد نظر بگوید که باید به تنهایی به تولید محتوا بپردازد. در صورتی که تک تک اعضای تیم شما یک منبع بزرگ برای محتواهایی با کیفیت بسیار بالا هستند و فقط لازم است که هر کدام از افرادتان، هفتگی، یک ساعت صرف این مهم کنند تا محتوای بهتری تولید گردد. از طرفی دیگر، بازخوردها باید به کل تیم منتقل شوند و همه از آنها درس بگیرند.

فراموش نکنید که اشتباهات در همه جای کسب‎‌وکار ما رخ می‌دهند؛ ولی مهم این است که در آخر مجموع کاری که ارائه می‌شود کیفیتی مطلوب داشته باشد. پس به هیچ عنوان از اشتباه کردن، نترسید و فقط سعی کنید که شرایط را بهتر کنید.



مخالفت با سوءمدیریت حقوق دیجیتال -- از بخش فلسفهء گنو

1:

رسانه‌های اجتماعی دارای پتانسیل بسیار زیادی برای کسب‌وکار شما هستند، اما هنگامی که به درستی از اون هستفاده نکنید ممکن هست آسیب زیادی به برند شما بزند.


يكي بهما mayaرو ياد بده
در این‌جا هشت اشتباه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی آورده شده هست که باید از هزینه روی اون‌ها اجتناب کنید.
نظارت نداشتن صحیح بر روی مدیران رسانه‌های اجتماعی
رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر حدود یک‎سوم از تمام ترافیک‌های ورودی را تشکیل می‌دهند، مدیران رسانه‌های اجتماعی شما صورت اونلاین شما هستند، بنابراین بسیار مهم هست که مدیران رسانه‌های اجتماعی شما وظیفه خود را به درستی اجرا کنند.


قیمت خط ثابت چقدره الان ؟!!
در حالی‌که همیشه از اشتباهات نمی‌توان اجتناب کرد، برخی از اشتباهات توسط کارکنان بی‌تجربه، آموزش‌ندیده و ضعیف صورت می‌گیرد.
به عنوان مثال شرکت Apparel debacle آمریکایی یک عکس از انفجار شاتل فضایی را منتشر کرد، ظاهرا مدیر رسانه‌های اجتماعی این شرکت متولد 1986 بود و این اتفاق را با آتش بازی اشتباه گرفته بود.


ویندوز ایکس پی با طعم ویستا , اوبونتو , لینوکس و ...
به راحتی با بررسی و نظارت می‌توان از این اشتباهات اجتناب کرد.
ندادن جواب مناسب به بازخوردهای منفی
بازخوردهای منفی همواره رخ می‌دهند.


ارزش نرم افزار آزاد محصول نیست؛ آزادیست!
شما می‌توانید اون‌ها را نادیده بگیرید، به عقب برگردید و یا از اون‌ها به نفع کسب‌وکارتان بهره بگیرید.


ارسال Sms مجانی (100 درصد کار میکنه)
برخی از برندها به سادگی نظرات منفی را بدون در نظر گرفتن عواقب اون حذف می‌نمايند.


رسیورx50
برخی دیگر بر این باور هستند که نادیده گرفتن نظرات منفی ممکن هست عواقب بدی داشته باشد.
به جای اجتناب از جواب دادن به نظرات منفی، اون‌ها را به عنوان موقعيت‌هایی برای درخشش در نظر بگیرید.


نصب دو hard draeiwer
جواب متفکرانه و سریع به بازخوردهای منفی بدهید و از اون‌ هستفاده کنید تا تعهد خود به خدمات به مشتریان را به نمایش بگذارید.
خرید لایک و یا فالور

خرید لایک و فالور برای یک کسب‌وکار کاملا مخاطره‌آمیز هست.

برخی برندها هنوز هم بر این باور هستند که پرداخت برای پیدا کردن طرفداران ساختگی زیان‌بار نیست، اما آیا می‌دانستید که خرید فالور از فیسبوک در واقع می‌تواند به برند شما صدمه بزند؟ طرفداران جعلی هرگز با صفحه شما تعامل نخواهند داشت، بنابراین سیگنال‌ها به فیسبوک اطلاع می‌دهند که مطالب شما برای مخاطبان‌تان ارزشمند و جالب نیست، این امر باعث می‌شود که الگوریتم دسترسی به پست‌های شما و دیده شدن اون‌ها را کاهش دهد.

پیدا کردن طرفداران علاقه‌مند که با پست‌های شما درگیر شوند به مراتب بهتر از داشتن طرفداران جعلی هست.
تکرار پی‌درپی مطالب تکراری

ارسال محتواهای تکراری و پی‌درپی این تصور را ایجاد می‌کند که برند شما خسته‌نماينده هست.

به جای ارسال لینک بعد ار لینک و یا نقل‌قول سپس نقل ‌قول طیف گسترده‌ای از محتواهای باارزش ارائه کنید.

هنگامی که شما یک نوع محتوای تکراری ارسال می‌کنید این باعث خواهد شد مخاطبان شما کمتر با مطالب شما درگیر شوند و حتی هنگام ارسال مطالب جذاب هم اهمیتی ندهند.
ترویج مداوم محصولات خود

یک وقت و مکان خاص برای ترویج کسب‌وکار و محصولات شما حتی در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد.

با این حال، بسیاری از برندها هنوز هم از رسانه‌های اجتماعی برای هل دادن پیام بازاریابی خود هستفاده می‌نمايند.

فروش اجتماعی به معنی ساختن روابط و اعتماد هست که در نهایت منجر به فروش خواهد شد.

اصل 20/80 یک قاعده سرانگشتی هست که می‌گوید 80 % از وقت را به تولید محتوا و 20 % را به ترویج محصولات اختصاص دهید.

بنابراین هرگز به طور مستقیم کسب‌وکار خود را در رسانه‌های اجتماعی ترویج ندهید.
استفاده از پیام‌های ناسازگار

آیا یک وقت مشخص برای ارسال مطالب خود دارید؟ آیا از یک صدای سازگار در تمام پروفایل‌ رسانه‌های اجتماعی خود هستفاده می‌کنید؟ آیا پروفایل و کاور شما اون‌چه را که برند شما می‌گوید انتقال می‌دهند؟ بهترین راه برای سازگاری با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی داشتن یک هستراتژی هست.

این هستراتژی شامل یک راهنمایی در مورد این‌که چگونه و چه وقتی از رسانه‌های اجتماعی هستفاده کنید، راهنمایی چگونگی جواب به نظرات منفی، مستند سوالات متداول که اعضای مختلف تیم می‌توانند به اون مراجعه نمايند.

این برای اطمینان از سازگاری در پیام مناسب هست.
ارائه پاسخ‌های از پیش تعیین شده

داشتن یک طرح رسانه‌های اجتماعی به شما کمک خواهد کرد تا به سوالات و نظرات به شیو‍‌ه‎‌‌ای سازگار جواب دهید.

اما cut and paste جواب به نظرات، انتقادات می‌‌تواند به برخی واکنش‌های قابل‌توجهی منجر شود.

در حالی که داشتن پاسخ‌های آماده برای سوالات متداول در بعضی وقت‌ها شما را نجات خواهد داد، اما باید با احتیاط از اون‌ها هستفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که در مقابل انتقادها، بازخوردهای منفی و سوالات خاص باید باملاحظه بوده و جواب شخصی ارائه دهید.
وجود یک شبکه‌ی اجتماعی به این معنا نیست که شما باید حتما از اون هستفاده کنید، بودن در شبکه‌های متفاوت و هستفاده نکردن از اون‌ها بدین معناست که شما به طور موثر از اون‌ها نمی‌توانید هستفاده کنید.

به جای پخش وقت خود در بین هشت سایت مختلف، پنج، سه و یا حتی دو عدد از این رسانه‌ها را انتخاب کنید و به طور کامل یک برنامه منظم برای هستفاده از اون داشته باشید.
نتیجه:

از اشتباهات فرموده شده در بالا اجتناب کنید و اطمینان پیدا کنید که تیم شما به درستی آموزش دیده شده و عاقلانه از منابع هستفاده می‌کند و به شیوه‌ای حرفه‌ای با دنبال‌نمايندگانش برخورد می‌کند.


2:

فعالیت در هر شبکه اجتماعی، یک سری قوانین دارد که بر پايه تجربه‌های کاربران اونها وضع می‌شوند و توسط خود شبکه‌های اجتماعی تعیین نمی‌گردند.

شبکه اجتماعی اینستاگرام که بر پايه اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو بنا شده، از این قاعده مستثنا نیست و قوانینی برای فعالیت در اون هستخراج شده که بیشتر برای صفحات مربوط به کمپانی‌ها صدق می‌نمايند:
انتشار محتوای با کیفیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی:

با شناخت مخاطب خود، محتوایی برای او طراحی کنید که برایش جذاب باشد.

همیشه در نظر داشته باشید که محتوای شما باید گویای برندینگ کمپانی شما باشد و تحت تاثیر قوانین مربوط به تولید محتوای شما آماده شوند.

فراموش نکنید که تقلید کردن از یک برند مشابه، نمی‌تواند شما را به هدفتان نزدیک کند.

به صورت مرتب پست منتشر کنید:

یکی از رازهای موفقیت در اینستاگرام این هست که به صورت مداوم و با یک برنامه‌ریزی مشخص، پست‌های خود را منتشر کنید.

حداقل تعداد پستی که پیشنهاد می‌شود که منتشر کنید، ۱ پست در روز هست و حداکثر اون ۵ تا.

زیرا در صورت زیاده‌روی در انتشار پست، ممکن هست که به صورت ناخواسته به اسپم کردن بپردازید و افراد تصمیم بگیرند که صفحه شما را دیگر دنبال ننمايند.

همچنین مهم هست که در چه ساعتی چه نوع پستی را انتشار دهید.

برای درک بهترین موقعیت ارسال پست دو مقاله زیر را در این رابطه مطالعه کنید

از هشتگ‌ها هستفاده کنید:

هشتگ‌ها احتمال دسترسی به محتوای شما را افزایش می‌دهند، پس همیشه یک لیست هشتگ مرتبط با پست‌های خود آماده داشته باشید که کمی از وقت جلو بیافتید.

همیشه در نظر داشته باشید که آسان‌ترین مسیر برای اینکه یک مخاطب جدید با محتوای شما برخورد کند، از طریق هشتگ هست.

افراد و کمپانی‌های مربوط به خود را دنبال کنید:

فراموش نکنید که با دنبال کردن افراد اصلی کمپانی خود و همچنین صفحه‌های کمپانی‌هایی که به شما تعلق دارند، می‌توانید میزان اعتماد را در مخاطبان خود افزایش دهید.

زیرا افراد به راحتی اطمینان نمی‌نمايند و لازم هست که همواره به شیوه‌ای به اونها اطلاع دهید که حساب کاربری شما رسمی هست و فقط یک صفحه برای طرفداران (Fan Page) نیست.
توجه داشته باشید که دست شما در اینستاگرام بسته نیست و می‌توانید با انجام تست‌های مختلف، وضعیت محتوای خود و در نهایت کیفیت کلی صفحه اینستاگرام کمپانی خود را افزایش دهید.


3:

آیا شبکه‌های اجتماعی برای تجارت مفید هستند؟
شرکت‌های کوچک باید برای رسیدن به حداکثر بهره‌‌وری از شبکه‌های اجتماعی نگاه خود را به چیزهایی فراتر از ظواهر بدوزند و با تعیین اهداف محسوس، دست به تجربه بزنند پیش از هر چیز این سایت‌ها را باید به عنوان مکملی برای حضور جدی خودتان در وب ببینید به شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان چیزی که اجباری نیست اما خوب هست، نگاه کنید.

اگر از این سایت‌ها درست هستفاده کنید می‌توانید برای کسب‌وکار خودتان توجه بیشتری کسب کنید که همیشه چیز خوبی هست.

اما مهم این هست که این سایت‌ها را جایگزین حضور مستقیم خود در وب ندانید به نظر می‌رسد که شبکه‌های اجتماعی اونلاین در حال رشد انفجاری هستند: فیس‌بوک، LinkedIn، Twitter، و Digg و غیره.

اما اگر بپرسید که این سایت‌ها چطور می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک نمايند جواب روشنی دریافت نخواهید کرد.

من سعی دارم در این مقاله شبکه‌های اجتماعی را به شیوه بازاریابی رو در رو ارتباط بدهم که دربردارنده به اشتراک گذاری ایده‌ها، منابع و اطلاعات با کسب‌وکارهای دیگر هست.

اما آیا این سایت‌ها برای اهدف شما مفید هستند؟ پیتر دل‌گروسو، نایب رئیس واحد ارتباطات شرکتی و ساوقتی web.com می‌گوید: «درست هست که شبکه‌های اجتماعی پدیده‌ای رو به رشد و چشم‌گیر هستند، اما برای یک کارآفرین سوال این هست که چطور از این گرایش به عنوان یک موقعیت تجاری هستفاده کند؛ نه فقط به عنوان روشی برای متصل شدن به اشخاص دیگر و صرف وقت.» او می‌گوید: «پیش از هر چیز این سایت‌ها را باید به عنوان مکملی برای حضور جدی خودتان در وب ببینید.
به شبکه‌های اجتماعی به عنوان چیزی که اجباری نیست اما داشتن اون خوب هست نگاه کنید.

اگر از این سایت‌ها درست هستفاده کنید می‌توانید برای کسب‌وکار خودتان توجه بیشتری کسب کنید که همیشه چیز خوبی هست.

اما مهم این هست که این سایت‌ها را جایگزین حضور مستقیم خود در وب ندانید.» گرگ هسترلینگ، کارشناس Sterling Market Intelligence، شبکه‌های اجتماعی را برای ملاقات اشخاص دیگر، درخواست اطلاعات یا مراجع، و در کنار اونها بازاریابی مناسب می‌داند.

البته موارد هستفادة هر شبکه اجتماعی متفاوت هست.

او در این زمینه می‌گوید: «سایتی مانند LinkedIn را می‌توان برای متصل شدن به شخصی که به هر دلیلی نیاز به ملاقاتش داریم به کار برد.

فیس‌بوک و توئیتر بیشتر برای مطلع کردن گروهی از اشخاص از یک رویداد یا خبر مناسب هستند.»
● یافتن شبکة مناسب اینکه چندین سایت برتر را بررسی کنید و ببینید کدام‌یک برای شما مناسب هست کار خیلی سختی به حساب نمی‌آید.

حتی صرف یک یا دو ساعت در هفته کافی هست تا ببینید که کدام سایت را بیشتر دوست دارید و با اهداف تجاری‌تان سازگاری بیشتری دارد.

دل‌گروسو می‌گوید: «طبیعت ویروس‌مانند شبکه‌های اجتماعی واقعاً عجیب و غریب هست.

می‌توان با هستفاده از این شبکه‌ها در مدت وقتی بسیار کوتاه توجه بسیار زیای را به خود جلب کرد.» دل‌گروسو اعتقاد دارد که بهترین سایت برای شبکه‌سازی و منابع انسانی LinkedIn‌ هست.

او می‌گوید: «در این سایت ابتدا باید چیزی مانند روزمة کاری ساخت و سپس می‌توان از طریق اون به افراد حرفه‌ای که افکار مشابه دارند متصل شد.



اگر از این سایت با دقت و به‌صورت گزینشی هستفاده شود، می‌تواند ابزاری بسیار قدرتمند برای یافتن شرکای تجاری، مشتریان مناسب، یا حضور شخصی و ساوقتی در محیط وب باشد.» اما آقای دل‌گروسو برای یافتن مخاطبان گسترده‌تر، فیس‌بوک را توصیه می‌کند: «حتماً در فیس‌بوک عضو گروهی که به کسب‌‌وکارتان مربوط هست شوید، تا از دیدگاه امت درباره اون آگاهی یابید.

با این کار تمام حاشیه‌ها را دور زده و تعامل خود با مشتریان‌تان را روی موضوع اصلی متمرکز نگه‌داشته‌اید.» ریک جولیان، مدیرعامل و مدیر ارشد نوآوری در Quo Valdis هست و ادعا دارد که از سرمایه‌گذاری یک ساله خود در شبکه‌های اجتماعی بازخورد مناسبی گرفته هست.

او می‌گوید: «این کار یک صورت انسانی برای کسب‌وکارتان درست می‌کند و باعث می‌شود که دیگران بدانند تعامل با شما چگونه خواهد بود.

وقتی همه چیز یکسان باشد امت ترجیح می‌دهند با کسی تعامل داشته باشند که به نظرشان جالب‌‌تر می‌رسد.» این شرکت در پنج شبکه اجتماعی، و چندین شبکه کوچک‌‌تر معرفی شده هست.

گستردگی جغرافیایی و بهینه‌سازی جست‌وجو در وهله اول به نظر می‌رسد که حضور در همه این سایت‌ها یک کار وقت‌گیر باشد.

آقای جولیان اشاره می‌کند که می‌توانیم بعضی از مطالب خود را در چند سایت به طور هم‌وقت برنامه بدهیم.


4:

تازگی تبلت سامسونگ من یا خاموش میشود یا رتباط باشبکه را قطع میکند لطفا راهنمایی کنید

5:

دنیای کامپیوتر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی
بسیاری از کاربران برای اطلاع از اخبار و دور همی با دوستانشان از این شبکه ها هستفاده می نمايند.از این رو رهگذران از این شبکه ها خواه نا خواه به مشتری های مجازی تبدیل می شوند.


امروزه شبکه های اجتماعی مختلفی همچون فیسبوک،توئیتر،گوگل پلاس کاربران بسیاری را در سرتا سر دنیا جذب نموده اند، هر یک از این شبکه های اجتماعی ویژگی های منحصر به فردی داشته و خدماتی اختصاصی در زمینه های مختلف کسب و کارهای اینترنتی و تجارت الکترونیک ارائه می دهند.


به همین دلیل زمینه مناسبی برای رشد و گسترش مشاغل و ارتباط بین شرکتها و متخصصین در حوزه های مختلف فراهم شده هست.

این رسانه ها بهترین مکان برای برقراری ارتباط صمیمی با مخاطبان هستند، علاوه بر تولید محتوا موقعيتی برای جذب مخاطبان جدید هم هستند.



برندهای مطرح دنیا با تولید محتوای مرتبط و مناسب، از این رسانه‌های سودمند برای حفظ محبوبیت خود هستفاده می نمايند.

فعالیت در شبکه های اجتماعی تنها به افزایش تعداد دنبال نماينده‌ها و تعداد Like های بالا برای هر پست شما محدود نمی‌شود.





شبکه‌های اجتماعی که به شکل قانونی در کشور به فعالیت می‌پردازند، اونچنان که باید و شاید مورد هستقبال نگرفته‌اند، اما با این حال همین شبکه‌ها طرفداران و کاربران خاص خود را دارند که از قضا تجارت‌های متفاوتی هم در بین اعضای اون همچون جابه‌جایی لایک‌ها و فن ها در بین صفحه‌های پرطرفدار مرسوم هست.




شبکه‌های اجتماعی روند تبلیغات اینترنتی در محیط وب را با تغییر روبه‌رو ساخته هست، مدت‌ها قبل از گسترش شبکه‌های اجتماعی و با ارائه مفهومی به نام Outbound Marketing شروع به تغییر کرد.



شبکه های اجتماعی امروزه جایگاه مناسبی در بین عموم به دست آورده اند و با توجه به دسترسی آسان روز به روز هستقبال از این پدیده رو به افزایش می باشد.

با رشد شبکه های اجتماعی فعالیت های تجارت الکترونیک وارد مرحله جدیدی شده هست، ارتباط بین بازدیدنمايندگان و ارائه دهندگان خدمات و همچنین خریداران و فروشندگان افزایش یافته و ارتباط بین ساوقت ها و شرکتها نیز بهبود یافته هست که از این طریق کمپین های بازاریابی نوینی همچون بازاریابی شبکه های اجتماعی به وجود آمده هست.


یکی از شیوه‌هایی که به تازگی و در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی رایج شده هست دادوستد لایک هست به این صورت که پیج‌های پرطرفدار با در نظر گرفتن هزینه‌هایی اقدام به تبلیغ پیج‌ها و جذب لایک یا همان کاربران خود به سمت پیج‌های تبلیغ دهنده می نمايند.


جدید ترین روش های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در دنیا :


1 – تبلیغات بصورت بنر های انیمیشن در چند وب سایت پربازدید که از هزینه های بالایی برخوردار هست.


2 – اگر قدرت پرداخت هزینه های سنگین را ندارید می توانید تبلیغات بنری خود را توسط سایت های تبلیغات کلیکی اجرا کنید تا تبلیغات شما با هزینه مورد نظر شما در چندین سایت پربازدید نمایش داده شود.

این سیستم تبلیغات در بسیاری از کشور ها توسط شرکت گوگل انجام می شود.


3 – تبلیغات متنی در سایت هایی با رنک بالای گوگل.


4 – تبلیغات در گوگل قطعا یکی از موثر ترین روش های تبلیغاتی هست که متاسفانه در ایران هم از طرف شرکت گوگل و هم از طرف سیستم فیلترینگ ایران تحریم شده هست.
مطالب افراد دیگر را به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری و retweeting مطالبی که افراد ارسال کرده اند می تواند اعتماد و علاقه زیادی بین افراد و پیروان شما را افزایش دهد.

اولاً نشان می دهد که شما در وب سایت به عنوان یک شخص معمولی حضور دارید و فقط برای ارسال لینک وب سایت تان به افراد در اون محیط برنامه نگرفته اید.

هر مطلب مرتبطی که شما به اشتراک می گذارید، ارزش و اعتباری را برای اونهایی که مطالب را برایشان به اشتراک گذاشته اید اضافه می نماید.

اکثر مواقع اونها به همین دلیل به شما به همان اندازه علاقه مند می شوند که خود شما مطلب ایجاد نمایید.

ثانیاً این امر به پیروان شما نشان می دهد که اگر هر یک از اونها یک مطلب با کیفیت ایجاد نمايند، شانس اینکه شما وقت خود را صرف اشتراک گذاری مطالب اونها نمایید، وجود خواهد داشت.


5- از دیگران یاد بگیرید
اگر هنوز به انجام کاری که برای موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی مطمئن نیستید، باید بدانید که یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید، نگاه کردن به کارهای کسانی هست که در حال حاضر در این کار موفق هستند و ببینید که اونها چگونه و از چه روشی کار انجام می دهند.

با افرادی که اهداف اونها با شما یکی هست ملاقات نمایید که دارای تعداد زیادی دوست و طرفدار هستند و ببینید که اونها چطور با مخاطبان خود در شبکه در تعامل هستند.

تکنیک های مختلفی که اونها به کار می برند را یاد بگیرید و راهی را پیدا کنید که شما هم بتوانید از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی مانند اونها طرفداران خود را گسترش دهید.


5 - تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز یکی از هدفمند ترین و موثر ترین روش های اونلاین مارکتینگ هست که مانند تبلیغات گوگل در ایران غیر قابل هستفاده هست.


6 – تیزرهای تبلیغاتی خلاقانه با نمایش در شبکه های ویدئو اونلاین، یکی از جدیدترین و بهترین روش ها می باشد که با کمترین هزینه می تواند تاثیرگذاری بسیاری داشته باشد.


7 – ایمیل مارکتینگ ، تبلیغات بسیار هدفمند که درصورتی که برای موسسه مالي ایمیل مخاطبان خود ارسال کنید به سرعت نتایج موثر اون را خواهید دید.


8 – تبلیغات در برنامه های اندروید و ios آیفون برای شرکت هایی که اپلیکیشن موبایل و یا سایت با نسخه مخصوص موبایل دارند ، بهترین روش می باشد.


9 – رپرتاژ آگهی در خبرگزاری ها و سایت های خبری با لنیک به سایت شما می تواند هم از نظر برندسازی و هم از نظر سئو (بررسی رتبه) برای سایت شما بسیار مفید باشد.


10 – درج آگهی رایگان لینک دار در سایت های نیازمندیها برای بهینه سازی سایت در نتایج گوگل یکی از روش های سنتی و موثر تبلیغاتی هست.


11 – روش جدیدی برای فروش بهتر محصولات فروشگاه های اینترنتی وجود دارد که در اروپا و آمریکا توسط سایت آمازون و در ایران توسط فروشگاه اینترنتی ارائه می شود، که در این روش وب سایت آمازون محصولات فروشگاه ها را در سایت خود برنامه می دهد و کاربران با کلیک بروی اون به وب سایت اصلی فروشنده لینک می شوند و خرید از اونجا انجام می شود.


12 – فروش محصولات و خدمات از طریق سایت تخفیف و خرید گروهی، یکی از جدیدترین و کم هزینه ترین روش های تبلیغاتی هست که هم اکنون در ایران نیز اجرا می شود.


13 – نکته آخر اینکه ایجاد صفحه در شبکه های اجتماعی، انجمن ها و وبلاگ ها و بروز رسانی روزانه اون نیز ضروری محسوب می شود.


6:







دنیای کامپیوتر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی
برای تبلیغ موثر و فراگیر خدمات و محصولات خود در اینترنت، می بایست در مورد ترافیک سایت اطلاعات خوبی داشته باشیم.

برخی از تارگاه هایی که برای تبلیغ انتخاب می کنید، در مورد شمار بیننده خود اطلاعاتی فراخوان می نمايند که تحلیل درست اون ها، شما را به انجام تبلیغ در سایت مورد نظر متقاعد یا از انجام اون، منصرف می کند.

در ادامه این بخش، روش هایی در تبلیغ در اینترنت معرفی می شود.

نا فرموده ییدا ست که یکی از روش های موفقیت پرتال های اینترنت که قابلیت های طراحی پرتال نیز در اون تاثیر غیر مستقیم دارد، معرفی و تبلیغ اونلاین هست.

برای تبلیغات اونلاین، ترافیک سایت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هست.

ترافیک سایت، تعداد بیننده یک سایت را نشان می دهد.

هر اندازه یک سایت از بیننده بیش تری برخوردار باشد، محبوبیت اون برای کاربران اینترنت بیش تر هست.

سایتی که بیننده بیش تر داشته باشد، بیش تر مورد بازدید کاربران برنامه می گیرد و معمولا این سایت ها، از حجم آگهی های اونلاین زیادی برخوردار هستند.

در این سعی و مقاله، به دلایل تحلیل ترافیک یک سایت پرداخته می شود و پایگاه های وب فارسی جهت تحلیل ترافیک سایت معرفی می شود.تبلیغات در اینترنت، بخش غیر قابل انکاری در آمد هنفرمود فعالان کسب و کار اینترنتی و حتی کارآفرینان دیجیتال را شامل می شود.

تبلیغات در وب، یکی از برگ های برنده فعالان کسب و کار دیجیتالی به شمار می رود و برد و موفقیت بالایی برای آگهی دهنده به همراه می آورد.

تفاوت تبلیغات اینترنتی و تبلیغات سنتی، در سهولت و برد بالای اون می باشد که می تواند ظرف چند ثانیه، میلیون ها نفر را در سراسرجهان با مفهوم و مساله ای آشنا و ترغیب کند.

امری که برای تبلیغات سنتی هیچ گاه قابل تصور نبوده هست.

تبلیغات اینترنتی را باید بیش از قبل بها داد و به اهمیت اثربخش اون بهتر آگاه بود.



دلایل تحلیل ترافیک سایت

تحلیل ترافیک یک سایت نتایج مطلوبی برای وب مسترهای پایگاه های اینترنت ارائه می کند که منجر به ارتقای دید و رویکرد اون ها نسبت به ادامه فعالیت های اطلاع رسانی الکترونیکی اونان می گردد.

وقتی بتوانید تحلیل درستی از ترافیک صفحات وب سایت خود بکنید، قطعا مخاطب شناسی شما منطقی تر و رفتار ساوقتی الکترونیکی مفیدی را در پی خواهید گرفت.

نزدیک شدن به هدف و تنظیم مجدد هدف Goal Re-setting از جمله مواردی هست که تحلیل ترافیک سایت برای ما به ارمغان می آورد و باید به اون توجه زیادی معطوف داشت.

برای این که چرا باید یک سایت را تحلیل آماری کنیم، دلایل دهگانه ذیل الذکر، ارائه می شود :

1- شناسایی رفتار الکترونیکی کاربران در سایت

2- شناسایی هستراتژیهایی که بهتر جواب داده اند.

3- تحلیل رفتار کنونی برای پی ریزی هستراتژیهای بعدی سایت

4- شناسایی پر مخاطب ترین بخش های سایت

5- آگاهی از روش های اتصال به سایت و نرم افزارهای هستفاده شده کاربران برای ورود به سایت

6- از چه کشورهایی بیننده داشته هست ؟

7- کدام صفحات سایت بیش تر مورد بازدید برنامه گرفته هست ؟

8- چه نرم افزار هایی برای ورود به سایت ما از طریق کاربران هستفاده شده هست ؟

9- چه وقت هایی در روز بیش ترین مراجعه به سایت ما بوده هست ؟

10- به طور روزانه، ماهانه و سالانه ف چه تعداد بار سایت ما مورد بازدید برنامه گرفته هست ؟



نرم افزارهای رایگان اطلاع از ترافیک سایت

بسیاری از سرورهایی که خدمات هاستینگ (اجاره فضای سایت ) را می دهند، نرم افزار اطلاع از تعداد بیننده سایت یا کنتور را به شما می دهند.

اما اگر اعتقادی به نرم افزارهای این سرورها ندارید از سایت های زیر هستفاده کنید.

قبلا یادآوری می کنیم، که برای هستفاده از کنتور های سایت های زیر به مطالب زیر دقت کنید :

1- سورسی را که سایت ارائه دهنده کنتور به شما می دهد تا در سایت خود برنامه دهید، به درستی در ایندکس سایت برنامه دهید

2- مطمئن باشید که آرم سایت ارائه دهنده کنتور رایگان، در سایت شما نمایش داده می شود

3- احتمالا این سرویس های رایگان سپس مدتی پولی می شود.

به این مورد توجه کنید

4- کنتوری که در سایت شما وجود دارد، برای همگان قابل رویت هست.



5- تمام جزئیاتی که شما از طریق کنتور سایت مشاهده می کنید، برای دیگر کاربران نیز قابل دیدن هست.

روش های تبلیغ در اینترنت

یک پرتال موفق در اینترنت، پرتالی هست که بتواند در راستای ماموریت ها و چشم اندازهای ساوقتی تعریف شده، ظرفیت ها و قابلیت های خود را در عرصه های گوناگون در اختیار طیف های گسترده ای از مخاطبان برنامه دهد و تلاش کند تا مخاطب زا باشد و کاربران مختلفی را به سمت خود جذب کند.

تبلیغات در اینترنت بر خلاف رسانه های سنتی، روش های گوناگون و خلاقانه ای دارد که در ادامه به شماری از اون ها اشاره می کنیم.




1- تبلیغات کلمه ای 1

یکی از خلاقانه ترین روش های تبلیغاتی می باشد که در سالیان اخیر مورد توجه و هستفاده میلیون ها در وب برنامه گرفته هست.

مبدا اون را باید گوگل و امید کردستانی دانست.

یکی از جدید ترین شیوه های تبلیغات در اینترنت هست که صاحبان پرتال ها، بر پايه کلید واژه های مورد نظر خود که معمولا در راستای فعالیت ها و زمینه اصلی وبگاه اون ها می باشد، به معرفی لینک خود اقدام می نمايند.

تبلیغات کلمه ای از شیوه های خلاقانه گوگل و امید کردستانی، در معرفی سایت ها بر پايه نوشته و نه تصویر و انیمیشن، آغاز شد و همچنان پر مخاطب می باشد.

تبلیغات کلمه ای در موتورهای جست وجو، معمولا طرفدار زیادی دارد و بر همین پايه ، امروزه غول جست وجوی اینترنت (گوگل)، تلاش های زیادی دارد تا کلید واژه های معروف و مشهوری که به زبان های مختلف توسط کاربران این سایت، جست وجو می شوند را به آگهی دهندگان بفروشد و البته درآمد کلانی نیز از این بابت کسب کرده هست.

مثلا اگر شما به دنبال آژانس هایی برای رزرو هتل و اماکن اقامتی در فلان کشور دنیا هستید، صاحبان پرتال هایی که نمی توانند رتبه های نخست جست وجو در گوگل را بر پايه کلید واژه های خاص مربوط به کسب و کار خود، (در این حالت : هتل، رزرو هتل، تور لحظه آخر و...

) کسب نمايند، به صورت کلمه ای در گوگل تبلیغ می نمايند.

به ازای شارژی که پرداخت کرده باشند، امکان معرفی و حضور به صورت تبلیغات کلمه ای در کنار فهرست نتایج عرضه شده به کاربر را خواهند داشت.

اکنون کاربران می توانند در کنار فهرست نتایج عرضه شده در گوگل، فهرست آگهی های مرتبط را نیز مشاهده نمايند.

البته تبلیغات کلمه ای شیوه های مختلفی از جمله تبلیغ بر پايه تعداد نمایش و تبلیغ بر پايه تعداد کلیلک دارد که در پرتال ها،متفاوت هست.

تبلیغات کلمه ای به واسطه اون که مخاطبان، با متن و مفاهیم محتوایی سر و کار دارند، بعضا از تبلیغات انیمیشنی که هم نرم افزار خاص خود را برای بارگذاری در کلیه سیستم های کامپیوتری نیاز دارد و هم نیاز به درک و حوصله مخاطبان دارد، بعضا اثربخش تر هست.



2- تبلیغات بنری2

از متداول ترین شیوه های تبلیغات در اینترنت هست که از سال 1996 میلادی تا کنون، ادامه داشت و مخاطبان زیادی دارد.

در همین پرتال برترین ها ، تبلیغات بنری رواج دارد.

شاید اگثر مخاطبان اینترنت، تبلیغات در سرزمین دیجیتال را بر پايه تبلیغات بنری بشناسند و بدانند.

این تبلیغات چه به صورت گیف انیمیشن3 و چه به صورت چند رسانه ای4 ، در فریم های مختلف، اطلاعات گوناگون را به کاربران ارائه می کند.

کاربران بر پايه لینکی که بر روی این تبلیغات برنامه گرفته هست، به پرتال تبلیغ شده متصل می شوند.

نکته ای که باید در مورد تبلیغات بنری دانست، لزوم طراحی هدفمند و مطلوب تبلیغات هست.

متاسفانه اکنون با توسعه پرتال ها و حجم بالای تبلیغات در فضای مجازی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، تبلیغات بنری زیادی در وب مشاهده می شود که بعضا خستگی و عدم توجه کاربران را به دنبال دارد.

این عدم توجه و عدم کلیک پذیری تبلیغات بنری را باید در موارد زیر تا حدودی خلاصه کرد:

1- نوع طراحی گرافیکی با رنگ های زننده.



2- عدم تناسب رنگ بندی در تبلیغات بنری با موضوع و کارکرد سایت تبلیغ نماينده.



3- شلوغ بودن محتوا و گرافیک ارائه شده در تبلیغات.



4- عدم توجه به طیف مخاطبان پرتال.



5- هستفاده از فریم های متعدد برای نمایش اطلاعات.



6- تحمیل محتوای آگهی به بیننده سایت.



7- هستفاده از تیترها و عناوین چرخشی با سرعت بالا.



8- بارگذاری نامناسب در مرورگر ها و سیستم عامل های مختلف کاربران.



9- باز شدن لینک اگهی در صفحه ای که کاربر در حال مشاهده مطالب سایت تبلیغ نماينده هست.



10- عدم خلاقیت در طراحی زیبا و شیک.



11- عدم توجه به ارزش ساده سازی و رنگ بندی های متنوع.



12- عدم تغییر ساختار و گرافیک و محتوای آگهی در یک بازه وقتی خاص.



وقتی شما آگهی یک موسسه ارائه دهنده خدمات آموزشی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای را در یک سایت خبری مشاهده می کنید، نهایتا یک بار بر روی این آگهی کلیلک کیند و به صفحه مربوطه بروید و شاید ظرف بیست ثانیه از مشاهده اطلاعات بیشتر این موسسه تبلیغ نماينده منصرف شوید و صفحه را ببندید.

حال اگر شما روزی یکصد بار به پرتال خبری برای مشاهده اخبار روز مراجعه کنید، هر بار که چنین آگهی را ببینید از کلیلک بر روی اون خودداری خواهید کرد.

چرا که این آگهی شما را جذب نکرده هست و تجربه قبلی از اون داشته اید.

پس آگهی دهنده شانس بازدید سایت توسط شما را برای بار دوم یا سوم از دست خواهد داد.

این قضیه برای دیگر کاربران نیز صادق هست.



متاسفانه این آگهی بر پايه هستاندارد و شرایط خاصی که در پخش آگهی های بنری در سایت های مختلف هست، در یک بازه دو هفته ای تا چند ماهه، بر روی صفحات خاصی از پرتال نمایش دهنده آگهی، بر جا می ماند.

تنها کاربران جدید سایت، احتمال دارد که بر پايه علاقمندی خود، بر روی این آگهی کلیک نمايند یا ننمايند.

راه حل برای افزایش کلیک پذیری این آگهی چیست؟ در واقع یکی از راه حل های احتمالی اون هست که صاحب آگهی، صفحات مختلف پرتال خود را در هر هفته معرفی کند و از یک سیستم آگهی بنری چرخشی هستفاده کند تا کاربران پرتالی که بنر در اون برنامه گرفته هست، با یک آگهی ثابت و محتوای یکنواخت مواجه نشوند.

طراحی یک بنر تبلیغات موثر در وب، نیازمند یک کار مطالعاتی میان رشته ای هست که روان شناسی و گرافیک و طراحی را توامان نیاز دارد.

آگهی بنری در سایت های وب، سالانه صدها میلیون دلار درآمد عاید فعالان این عرصه می کند، لذا همان طور که در بخش سوم کتاب عنوان شده هست، ایده های خلاقانه برای توسعه کسب و کارهای مبتنی بر آگهی های اینترنتی، می تواند موقعيت های خوبی را در اختیار علاقمندان به این عرصه برنامه دهد.

در انتشار آگهی های بنری، باید طیف های مختلف مخاطبان، کارکرد سایت تبلیغ نماينده و هدف تبلیغات مشخص باشد و راهکارهایی برای خروج از معضلات یکنواخت شدن در وب، در دستور کار آگهی دهنده و وب مستر پرتال نمایش دهنده آگهی برنامه بگیرد.



در علم تبلیغات، به هر صفحه‌ای که کاربر وارد اون می‌شود یا اصطلاحا بر اون فرود می‌آید، صفحه فرود (به انگلیسی: Landing Page) می‌گویند.

در حقیقت پس از اینکه مخاطب یک بنر تبلیغاتی یا تبلیغ متنی روی آگهی کلیک می‌کند، وارد صفحه فرود متصل به بنر یا تبلیغ متنی می‌گردد.

معمولا صفحه فرود به صورت جدا از صفحات اصلی یک وب‌سایت طراحی می‌شود و به همین علت هست که Navigation کلی وب‌سایت در اونها لحاظ نمی‌شود.

دلیل مشخصی برای اتفاق ذکر شده وجود دارد؛ Navigation در صفحات فرود آورده نمی‌شود که عمل نهایی مخاطب محدود گردد و آگهی‌دهنده بتواند بواسطه صفحه فرود طراحی شده، به هدف نهایی خود برسد.
صفحه فرود چیست و انواع اون :

عموما دو نوع صفحه فرود وجود دارند که عبارتند از:
  • صفحات فرودی که هدف اونها وارد کردن یک مخاطب به صفحه دیگری هست و این مهم بواسطه یک کلیک تحقق می‌یابد.

    به همین دلیل به اونها صفحات فرود Click Through می‌گویند.
  • صفحات فرود دیگری هم وجود دارند که به منظور افزایش مخاطب بالقوه طراحی می‌شوند و معمولا یک فرم به همراه خود دارند.

    در زبان انگلیسی هم به این صفحات، صفحات فرود مختص به Lead Generation می‌گویند.


3- تبادل لینک5

تبادل لینک را می توان یکی از کم خرج ترین شیوه های معرفی یک پرتال در سایت های اینترنت دانست.

با تبادل لینک، در واقع صاحبان پرتال ها و وبلاگ ها، می توانند در آدرس های اینترنتی مختلف، آدرس دامنه خود را ثبت نمايند.

معمولا چنین ثبتی، دائمی یا طولانی مدت خواهد بود و مانند دو روش قبلی، بر پايه توافق وقتی و مالی مشخص صورت نمی گیرد.

تبادل لینک سبب می شود تا پرتال شما در سایت های مختلف به نمایش در آید.

امکان کلیک خوری اون توسط کاربرانی با سلیقه ها ،اطلاعات و علایق مختلف، افزایش یابد.

خیلی از آدرس ها در وب، از طریق موتورهای جست و جو به صورت تصادفی برای کاربران به نمایش در می آید.



بنابراین در چنین بستری، حضور لینک شما در آدرس تصادفی مربوطه، شانس افزایش هیت پرتال شما را افزایش می دهد.

بنابراین هر اندازه بتوانید در ده ها میلیارد صفحه اینترنتی موجود ،لینک خود را معرفی کنید و اطلاعات پرتال خود را در اون جا ثبت کنید، امتیاز رقابتی مطلوبی را به دست آورده اید.

علاوه بر این، موتورهای جست وجو به پرتال هایی که لینک اون ها در سایت های مختلف برنامه گرفته هست، توجه شایانی دارند و این امر، در ارتقای رتبه سایت شما در نتایج اعلامی موتورهای جست و جو، تاثیر مستقیم خواهد داشت.

وبلاگ ها، سایت های عمومی، دایرکتوری های پرتال های اینترنت و سایت های تازه تاسیس، بهترین ابزارها برای تبادل لینک می باشند.



4- تبادل آگهی چرخشی

تبادل لینک، تنها معرفی دامنه سایت می باشد.

اما از طریق تبادل آگهی چرخشی، صاحبان پرتال ها می توانند با طراحی یک سامانه نمایش آگهی بر روی سایت های مورد نظر خود و تعیین قابلیت های فنی و طراحی خاص، نسبت به تبادل آگهی چرخشی اقدام نمايند.

در واقع، شماری از سایت ها، چه پر بیننده و چه غیر پر بیننده، توافق می نمايند که اسکریپ خاصی را بر روی صفحات خاصی از پرتال های خود برنامه دهند تا وقتی که مخاطبی وارد پایگاه های اون ها می شود، آگهی های مربوطه برای اونان به نمایش در بیاید.

با این عملکرد، آگهی های مربوط به پرتال های مختلف، هموقت در سایت های عضو سیستم تبادل آگهی چرخشی به نمایش در می آید و به اطلاع مخاطبان می رسد.

اکنون پرتال هایی وجود دارند که امکان تبادل آگهی چرخشی در بیش از 100 سایت را برای آگهی دهندگان فراهم می کند و بعضا به وبگاه های پر بیننده، برای نمایش آگهی و کلیک خوری آگهی ، شارژ ماهانه یا مورد پرداخت می نمايند.

بنابراین تبادل آگهی چرخشی به واسطه نمایش آگهی در سایت های مختلف و به صورت گرافیکی، می تواند در جذب مخاطب، موفق تر از تبادل لینک ثابت باشد.

اما به هر حال هر روش آگهی، ماموریت و هدف و بازدهی خاص خود را دارد که باید از ظرفیت های اون آگاه بود.

برای اطلاع از سایت هایی که آگهی چرخشی تبادلی قبول می نمايند، میتوانید در اینترنت جست و جو کنید.



5- خبرنامه های تبلیغاتی

خبرنامه های تبلیغاتی، و یا تبلیغ در خبرنامه های اینترنتی که از طریق پست الکترونیکی به نشانی هزاران مخاطب از قبل تعیین شده ارسال می شود، یکی از راه های تبلیغات در وب می باشد.

در این نوع تبلیغات الکترونیکی، آگهی دهنده می تواند تبلیغ خود را در داخل خبرنامه برنامه دهد و نسبت به معرفی خود اقدام کند.

اهمیت این نوع تبلیغ به نسبت شیوه ها دیگر اون هست که به دلیل ارسال خبرنامه به طیف خاصی از مخاطبان که معمولا مخاطبان ثابت چنین خبرنامه هایی در وب هستند، شانس دیده شدن آگهی و کلیلک خوردن، افزایش می یابد.

اما باید توجه داشت که مخاطبان خبرنامه ها معمولا در یک بازه وقتی خاص، ثابت هستند و آگهی دهنده برای افزایش مخاطب پذیری خود، باید نسبت به طراحی مرتب و اثربخش آگهی خود در خبرنامه اقدام کند.



هر اندازه بتوانید آگهی های خلاقانه و مبتنی بر کارکرد خبرنامه های اینترنتی طراحی و تولید کنید، شانس کلیلک خوری! آگهی شما افزایش می یابد.

خبرنامه های اینترنتی موفقی که در وب فعال هستند را می توانید با جست وجو در موتورهای وب پیدا کنید.

البته یکی از تهدیدهای بالقوه ای که خبرنامه های تبلیغاتی را تهدید می کند، اسپم شدن اون ها در صندوق پست الکترونیک کاربران می باشد که باید به این موضوع نیز توجه کنید.

البته بعضی از خبرنامه ها، کنتوری را تعبیه می نمايند تا صحت ورود خبرنامه به صندوق الکترونیکی کاربران و نه فولدر اسپم مشخص شود و هر خبرنامه باز شده و مطالعه شده نیز مشخص شود.

به هر حال، خبرنامه ها و آگهی دهندگان در این مجموعه ها، قواعد بازی خود را دارند که باید از اون ها آگاه باشید.



6- خبرخوان های تبلیغاتی

کار خبرخوان ها، خبر خوانی هست.

خبر خوان ها برپايه نوع خاص طراحی نرم افزاری صورت گرفته، اخبار و اطلاعات منتشر شده در سایت های هدف را به طور لحظه ای دریافت و بر روی خروجی بخش های مختلف، منتشر می نمايند.

بعضی از خبرخوان ها ،روزانه 5 هزار خبر را از 400 پرتال خبری دریافت و باز نشر می نمايند.

این امر باعث می شود که اگر شما موقعيت بررسی اخبار 30 پرتال خبری مهم را در یک حوزه خاص ندارید، ظرف مدتی کوتاهی می توانید اخبار منتشر شده این مجموعه ها را در یک بازه وقتی خاص مشاهده و از مراجعه به همه این 30 پرتال راحت شوید.

خبر خوان ها، یکی از بسترهای موقعيت آفرین در کسب و کارهای اینترنتی هستند که البته برای خیل عظیمی از فعالان این حوزه ،هنوز به درستی شناخته شده نیستند.



خبر خوان ها، به واسطه باز نشر اخبار و اطلاعات به طور لحظه ای، همواره در فهرست نتایج جست وجو هستند.

این امر منجر به کلیلک خوری بالای خبرخوان ها می شود که همواره برای صاحبان آگهی، محیط های جذابی هستند.

برنامه دادن آگهی در این خبرخوان ها نیز می تواند هم با هزینه کم و هم با مخاطب زیادی همراه شود که باید در نظر داشت.

پرتال هایی مانند RSSnews، قطره و خبر فارسی را می توان در زمره خبرخوان های فعال فارسی در وب دانست.

خبر خوان ها، کسب و کار های موفق و مخفی هستند.

مانند سهم های بنیادی در بازار بورس.

یعنی الان سرمایه گذاری کنید، سال ها بعد به طور قابل ملاحظه ای سود دریافت کنید!خبر خوان های فارسی، روز به روز در حال گسترش هستند.

پرتال rssnews.ir نمونه خوب قابل هستفاده می باشد.



استفاده از هشتگ در دنیای امروز

اگر بخواهیم معنای دقیق‌تری از هشتگ داشته باشیم، اون را کلمه یا عبارتی متشکل از اعداد و حروف می‌دانیم که بین اونها فاصله‌ای وجود ندارد و در ابتدای اون از نماد # هستفاده می‌شود تا امکان شناسایی هر موضوعی برای دیگر کاربران شبکه اجتماعی آسان کند.

هشتگ دقیقا نوعی برچسب هست که در شبکه‌های اجتماعی و صفحات وب روی موضوعات مختلف زده می‌شود تا هر وقت که جستجویی اتفاق بیفتد، بتوانیم مجموعه‌ای از مطالب را مرتبط با موضوع مورد نظر خود یک جا در اختیار داشته باشیم.

مقاله هشتگ چیست در این مورد کاملتر توضیح داده هست.
اصول محتوایی هشتگ

  • برای ساخت هشتگ‌ها از عبارات کوتاه، ساده و خاص هستفاده کنید که تلفظشان سخت نباشد و به خوبی در ذهن ماندگار شود.
  • برای ساخت هشتگ‌ها مطمئن شوید که کلمه یا جمله‌ای که برای هشتگ انتخاب کرده‌اید برای جستجو محبوب و آسان هست، این یعنی از ساختارهای پیچیده خودداری کنید.
  • محتوای هشتگ انتخابی باید با محتوای تولیدی ما، نام تجاری و یا کسب‌وکارمان مرتبط باشد و این کاملا به مخاطبان و هدف ما از تولید محتوا با یک برچسب‌گذاریِ، خاص مرتبط هست.
  • میزان اثر بخشی هشتگ انتخابی در شرایط موجود را بررسی کنید! کافیست اون هشتگ را در پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی جستجو کنید و از محبوبیت اون با خبر شوید.
  • جستجوی هشتگ‌ها قبل از انتخاب بسیار مهم هست زیرا گاهی اوقات هشتگ انتخاب شده، طرفداران یا پست‌های غیر متعارفی را به همراه می‌آورد و این به برندینگ یا موضوع شما لطمه وارد می‌کند زیرا محتوای شما در کنار محتوای نا مربوط برنامه می‌دهد.



7- رپرتاژ خبری

گاهی اوقات معرفی ظرفیت های مختلف یک پرتال در هر حوزه ای، در سایت های خبری و خبرگزاری ها تاثیری به مراتب بیش تر از آگهی های تبلیغاتی بنری، حتی در سایت های پر بیننده خواهد داشت.

تصور کنید که پرتالی برای معرفی محصولات نرم افزاری در حوزه خاصی راه اندازی کرده اید.

اگر معرفی این محصولات به صورت یک رپرتاژ خبری در سایت های خبر رسانی و پرتال های نشریات فناوری اطلاعات باشد، فعالان این عرصه تا حدودی از قابلیت های فنی و غیر فنی محصولات و خدمات شما در قالب خبر آگاه خواهند شد و اطلاعات بیشتری قبل از ورود به سایت شما کسب می نمايند.

این ذهنیت سازی الکترونیکی، تاثیر زیادی در ترغیب اون ها برای مشاهده اطلاعات پرتال معرفی شده خواهد گذاشت و موقعيتی و برای شناساندن غیر مستقیم پرتال و برنامه های شما برای توسعه کسب و کار اینترنتی.

رپرتاژهای خبری در سایت های وب، معمولا در نشریات اعم از روزنامه ها و مجلات به صورت چاپی منتشر می شود و مخاطب غیر مستقیم زیادی را نیز برای پرتال به دنبال خواهد داشت.



وقتی محصول شما، سایت شما و قابلیت های اینترنتی عرضه شده توسط شما، در قالب یک مصاحبه و خبر معرفی شود و تبلیغ شود، شخصیت دیجیتالی کسب و کار شما به مراتب به نسبت تبلیغات اینترنتی ،افزایش پیدا می کند و این موقعيت قابل ملاحظه ای هست که فعالان کسب و کار در وب باید به اون توجه داشته باشند.

برنامه گیری در خروجی خبری چند خبرگزاری معروف، در جهت معرفی پرتال و خدمات، بعضا موقعيت هایی غیر قابل انتظار را نصیب ساوقت می کند.

موضوعی که باید آگهی دهندگان به اون توجه داشته باشند.

تلاش کنید در هر موضوعی که سایت اینترنتی راه اندازی کرده اید، هر از گاهی خبر فعالیت های خود را به سایت های اطلاع رسانی رسمی و غیر رسمی داخلی و خارجی بدهید تا در معرفی پرتال شما به موتورهای جست وجو نیز، دست پیش را در اختیار داشته باشید!مثلا اگر طراح مد و پوشش هستید، میتوانید تبلیغ کار خود را به صورت رپرتاز خبری در سایت های life style انجام داده و برای اطلاعات بیشتر مخاطبان، لینک پرتال را نیز ارائه کنید.

این تبلیغ میتواند غیر مستقیم و پر بازده باشد.



8- تولید محتوای اینترنتی

قبلا اشاره کردیم که تولید محتوا در فضای مجازی بسیار مهم و حیاتی هست.

تولید محتوای اینترنتی در حوزه ای که تخصص دارید یا در عرصه ای که قصد فعالیت حرفه ای دارید، از جمله موضوعاتی هست که در فرآیند تبلیغات اینترنتی باید در دستور کار داشت.

تولید محتوای اینترنتی روشی هست خلاقانه برای کسب مخاطب با تبلیغات غیر مستقیم.

هدف از این تبلیغات، کسب مخاطب از روش های غیر مستقیم می باشد تا مخاطب با بستر مناسبی که در مکانی دیگر برای وی محیا شده هست، به سایت شما مراجعه کند و از اطلاعات و خدمات ارائه شده بهره گیرد.

این موقعيتی هست برای نگه داشتن مخاطب.

مخاطبی که قبلا، با فضا سازی مطلوب و محفلی دیجیتالی، با پرتال شما آشنا شده و برای کسب اطلاعات بیش تر و تکمیلی، به پرتال شما مراجعه کرده هست و این حضور ،تصادفی نبوده هست.

فرض کنید شما تولید نماينده پوشاکی هستید که برای طیف های مختلف سنی و سلایق گوناگون به دلایلی مفید هست.

چه بهتر که پرتال یا پرتال هایی برای معرفی طرح ها، مد ها و شیوه های تولید و فروش و توزیع پوشاک بر پايه سن و سلیقه مخاطبان طراحی و راه اندازی کنید و در این مجموعه ها ،به تولید محتوا درباره مسائل فوق الذکر بپردازید.

شما وقتی طرح های مختلف و نوآوری های مربوط به طراحی پوشش را برای سن خاص و شرایط خاص معرفی می کنید، تولید محتوا کرده و مخاطبان را به صورت غیر مستقیم در فرآیند بازاریابی خود وارد می کنید.

اون ها در خواهد یافت که فلسفه فلان طرح و نوآوری دوخت و تولید فلان البسه چیست و بر همین پايه ، شرکت شما و سایت شما به عنوان فروشنده چنین طرح ها یی، در کنار این مطلب معرفی می شود.

اون هم در یک سایت اطلاع رسانی و نه تبلیغاتی و فروش مستقیم.

تداوم این کار سبب می شود تا مخاطبان، از یک بستر مشاوره دیجیتالی، به پرتال شما مراجعه نمايند و ذهنیت خوبی برای اون ها جهت خرید ایجاد گردد.

چنین ذهنیت سازی الکترونیکی در فضای مجازی، موقعيت آفرینی هست و بستر موفقیت کسب و کار شما را در هر عرصه ای فراهم می کند.

از طرفی، موتورهای جست و حو بر پايه کلید واژه ها و ماموریت پرتال های اطلاع رسانی که ایجاد کرده اید حساس می شوند، و محتوای معرفی شده توسط شما را نمایه می نمايند.

خود این فرآیند نمایه شدن کمک می کند تا مخاطبان بیش تری به طور غیر مستقیم وارد سایت شما بشوند.

بدون اون که نیاز به تبلیغات مستقیم گسترده و پر هزینه داشته باشید.

در دراز مدت، مطالب شما در سایت های دیگر نیز رفرنس می شود و این خود شروع یک کسب و کار فرعی دیگری برای شما می باشد.


ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یک روش مستقیم بازاریابی هست که در اون به واسطه ایمیل، اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات خود به مخاطبانمان ارائه می‌دهیم.

البته ایمیل‌ها معمولا اهدافی را دنبال می‎نمايند که عبارتند از:
  • افزایش ارتباط موثر یک کسب‌وکار با مشتری‌های حال حاضر و قدیمی اونها؛ به این منظور که فروش تداوم پیدا کند و وفاداری ایجاد شود.
  • ارسال ایمیل برای افزایش کاربران جدید.
  • تبلیغ دیگر کمپانی‌های شریک و دیگر برندهای خود ما درکنار ارائه محتوایی مفید.

    در این مورد به صورت کامل در ایمیل مارکتینگ چیست توضیح ارایه شده هست.


9- شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی (social networking sites) امروزه به عنوان یکی از بسترهای گسترده جهت تبلیغات در اینترنت معرفی می شوند.

شبکه های اجتماعی در فهرست پر بینده ترین سایت های وب برنامه دارند و روز به روز، به تعداد اون ها اضافه کرده می شود.

شبکه های اجتماعی از هر نوعشان، چه تخصصی و چه عمومی، مخاطبان خاص خود را به طور دائم در اختیار دارند و این موقعيتی هست ایده آل برای صاحبان آگهی هست تا بتوانند ظرفیت های خود را در هر عرصه ای به این طیف عظیمی از مخاطبان معرفی نمايند.

البته همواره شبکه های اجتماعی در مظان این اتهام هستند که حریم خصوصی کاربران خود را نقض کرده و اطلاعات شخصی و عمومی اون ها را برای ارتقای اثربخش آگهی های آگهی دهندگان، در اختیار صاحبان آگهی برنامه می دهند.

به هر حال، شبکه های اجتماعی همواره مخاطبان زیادی در طیف های گوناگون دارند که معمولا خاصیت کاربران این شبکه ها، وبگردی هست.

در واقع، وب بازان، در شبکه های اجتماعی حضوری فعالانه دارند.

شاید چنین حضوری در سایت های دیگر وب تا این حد بارز و شاخص نباشد.

به هر حال، اعتیاد اینترنتی ناشی از فعالیت مداوم کاربران در شبکه های اجتماعی، قضیه ای هست که نگرانی روان شناسان و متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات را برانگیخته هست.

اما، برای آگهی دهندگان، معتادان دیجیتال بیش تر، یعنی کلیک خوری بیش تر.

شبکه های اجتماعی امروزه بعضا آگهی های انیمیشنی را نیز بر روی پرتال های خود منتشر می نمايند و کاربران می توانند به صورت صوتی و تصویری، آگهی را مشاهده نمايند.

اما اکثرا، آگهی های تصویری و کلمه ای را در دستور کار دارند.

گروه ها، انجمن ها و صفحاتی که شرکت ها، موسسات، فعالان کسب و کار در فضای شبکه های اجتماعی راه اندازی می نمايند نیز عاملی برای تبلیغ غیر مستقیم و کم هزینه در فضای شبکه های اجتماعی می باشد.

بازاریابی فعالان کسب و کار در فضای شبکه های اجتماعی خیلی سخت نیست و محیطی در دسترس و به قولی دیجیتالی شده هست در قیاس با محیط سنتی.

جریان سازی اینترنتی، از دیگر روش های بازاریابی شبکه های اجتماعی امروز می باشد که معمولا در انتخابات و رویدادهای بین المللی، پر طرفدار می شود.

اگر تولید نماينده کالا یا محصولی هستید، راه اندازی یک شبکه اجتماعی از طرفداران این محصول یا منتقدان اون، می تواند در معرفی بهتر و گسترده تر شما در فضای وب، نقش غیر مستقیم موثر ایفا کند.

اهمیت شبکه های اجتماعی در تبلیغات را می توان در کتاب ها و نشریات علمی صنعت تبلیغات و بازاریابی بین الملل مشاهده و بررسی نمود.

راه اندازی یک پیچ در شبکه های اجتماعی مشهور امروزی، می تواند راه حل خوبی برای ارتقای سطح فعالیت های یک پرتال باشد.

کاربران مطالبی که مربتط با پرتال شما می باشد و در پیج اختصاصی در شبکه های اجتماعی منتشر شده هست را هم می توانند نظر دهند، هم لایک نمايند و هم به اشتراگ بگذارند که به طور غیر مستقیم مورد مشاهده صدها هزار کاربر در سراسر جهان برنامه می گیرد.

این یعنی کسب مخاطب ارزان از یک رسانه جمعی مجازی که امتیاز رقابتی (competitive advantage) را برای وب مستر به ارمغان می آورد.

باید پذیرفت که شبکه های اجتماعی نقش زیادی در معرفی محتوا و پرتال ها به مخاطبان سایت ها دارند و باید ا زپتانسیل ان ها به خوبی هستفاده کرد.



بنابراین لینک شبکه اجتماعی یک پرتال در صفحات اصلی پرتال، باید برنامه بگیرد و از کاربران خواسته شود تا به عضویت پیج اختصاصی شبکه مورد نظر در وب نائل شوند.

عضویتی که می تواند به اطلاع صدها هزار کاربر دیگر نیز رسانده شود و شمار مخاطبان سایت را افزایش دهد.

هر اندازه شمار کاربران سایت افزایش یابد، پرتال با مخاطب بیش تری رو به رو می شود و این امر در جذب آگهی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

کاربران در شبکه های اجتماعی معمولا حضور فعال و طولانی مدتی دارند و به راحتی می توانند محتوایی که در page مربوط به پرتال خود ارائه کردید را مشاهده و به اشتراک بگذارند و بر روی اون نقد یا پیشنهاد بنویسند.



بنابراین به ارزش اضافه کرده تبلیغ و اطلاع رسانی بر روی شبکه های اجتماعی در دنیای امروزی بیش از قبل باید توجه کرد.

مطلوب هست شرکت ها و ساوقت ها در برخی از شبکه های اجتماعی ویدئویی مانند یوتیوب نیز محتوایی تولید و منتشر نمايند تا مخاطبان بین المللی برای خدمات و محصولات و محتوای خود بیابند.

ایسنتاگرام، فیس بوک و سایر ابزارهای شبکه های اجتماعی امروزه موقعيت های کسب و کار و تبلیغاتی خوبی را برای مخاطبان و وب مسترها ایجاد کرده اند.

از این گروه ها و انجمن با انبوهی از مخاطبان فعال و با سواد غافل نشوید.



10- وبلاگ ها

تا پیش از شبکه های اجتماعی و فراگیری اون ، وبلاگ ها یکی از اصلی ترین روش های اطلاع رسانی و تولید محتوا در فضای وب بود.

البته امروزه نیز با هستقبال مخاطبان همراه هست اما نه به اندازه سابق.

سرزمین وبلاگ ها، مکان خوبی برای تبادل لینک و معرفی ظرفیت های مختلف پرتال شما می باشد.

همچنین اگر پرتالی دارید که مخاطب عام دارد، راه اندازی یک وبلاگ می تواند به عنوان سخنگوی دیجیتالی ساوقت /مجموعه شما در وب باشد.

خیلی از مسائلی که نمی توان در یک پرتال رسمی بیان کرد، به زبانی ساده تر و آسان تر در قالب وبلاگ، قابل انتشار و معرفی می باشد.

دنیای کامپیوتر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی
روی آوردن به اطلاع رسانی در قالب وبلاگ، حتی برای شرکت های بزرگ دنیای وب نیز وجود دارد.

تولید محتوا از طریق وبلاگ ها، این قابلیت را برای پرتال اصلی شما به همراه خواهد داشت که موتورهای جست و جو را نسبت به کلید واژه های خاص مرتبط با محصول و خدمات شما حساس و آگاه می کند.

هم چنین، مطالب وبلاگ ها معمولا در سایر وبلاگ ها می چرهد و منتشر می شود این موقعيتی هست برای اطلاع رسانی غیر مستقیم ظرفیت های شما.

مطالب منتشر شده در وبلاگ ها، معمولا با کامنت ها و نظرات دیگر کاربران همراه می شود که اون ها را وارد بحث های مختلف می کند.

برای درک ارزش بلاگ و محتوا بهتر هست نگاهی به مقاله بازاریابی محتوا چیست بیاندازید.
انتشار مطالب وبلاگ در شبکه های اجتماعی و برنامه دادن لینک اون در سایر وبلاگ ها و گروه های مجازی، بستر مطلوبی برای معرفی چند جانبه و فراگیر محتوایی هست که برای تبلیغ پرتال اصلی منتشر می کنید.

اکنون میلیون ها وبلاگ در اینترنت فعال هست که مخاطبان وبلاگ باز زیادی را به خود اختصاص داده هست.

وبلاگ ها، اکثرا بر پايه سرویس دهنده پشتیبانی می شوند و برای راه اندازی وبلاگ و نگهداری اون، هزینه ای بر صاحب وبلاگ تحمیل نمی شود.



بنابراین نافرموده پیداست که قراردادن لینک پرتال اصلی شما و جریان سازی دیجیتالی در قالب تبلیغات غیر مستقیم وبلاگی، یکی از فرآیند هایی هست که در راستای مشتری مداری و مدیریت روابط عمومی خود در عرصه وب باید در نظر داشته و تبلیغات الکترونیکی وبلاگی را در دستور کار برنامه دهید.

تبلیغ از طریق وبلاگ ها، هنوز میان وب مسترهای پرتال های ایرانی شناخته شده نیست و اون ها بر ضروریات مدیریت تبلیغات از طریق دنیای وبلاگ ها به خوبی آگاه نیستند.

وبلاگ ها پتانسیل های بی نظیری هستند که به واسطه وبگرد باز بودن و فعال بودن صاحبان اون ها و بعضا جامعه مخاطبان شان، کاربر و بیننده های یالقوه ای برای هر نوع پرتال با ظرفیت ها و فیلدهای کاری متفاوت می باشند.



برای همین، قدرت وبلاگ نویسی و وبلاگ بازی، به اندازه شبکه های اجتماعی و نسل های جدید اون، باید ارزیابی و در نظر گرفته شود تا این فضاهای مجازی رایگان، بتواند موقعيتی برای تبلیغات اینترنتی بسیار ارزان بشود.

هر اندازه وبلاگ ها از پرتال شما حمایت نمايند و در تولید محتوای وبلاگی مربوط به فعالیت شما، پیش قدم شوند، گوی سبقت در اختیار کسب و کار شما خواهد بود و خیل عظیمی از مخاطبان را با کم ترین هزینه به سمت و سوی خود درخواهید آورد.

از سویی دیگر، می توانید خبرنامه اینترنتی از فعالیت های پرتالی اصلی تهیه کرده و به نشانی پست الکترونیک صاحبان وبلاگی که شناسایی کرده اید و با اون ها در تعامل هستید، هر از گاهی ارسال کنید.

در ارتباط بودن با مدیران وبلاگ ها ،خود گامی مهم در عرصه تبلیغات اینترنتی و در اختیار داشتن گروه های الکترونیکی فعال در عرصه تبلیغات دیجیتالی غیر مستقیم می باشد.

در واقع توان افزایی ساوقت تبلیغات شما، نه تنها از طریق تبلیغات متنی و تصویری مستقیم در پرتال های پر بیننده امکان پذیر هست، بلکه از طریق توان مندی های موجود در سرویس دهنده های وبلاگ و وبلاگ نویسان نیز قابل پیگیری و هدایت می باشد.

جاکوب نیلسون، درباره شیوه های تبلیغات و بهینه سازی پرتال ها، توصیه هایی دارد که در بخش بعدی میخوانیم.



ویدئوی جالب کوتاهی که در زیر می آید، به صورت مصور به ما نشان می دهد که چگونه دنیای اینترنت توانسته هست، تبلیغات از وضعیت سنتی خارج کرده و شیوه های جدید تبلیغاتی را که تبلیغات اونلاین جزو اون هست، در اختیار میلیون ها مخاطب برنامه دهد.



74 out of 100 based on 29 user ratings 454 reviews

@