غذایی خوب میخواستم ممنون


غذایی خوب میخواستم ممنون




من باردارم رژیم غذایی خوب میخواستم ممنون از مطالب خوبتون
پاسخ :
با سلام

، وزرنمم کمه چیکارکنم ؟ به پزشک هم مراجعه کردم تاپیر چندانی نداشته .
هر خانم باردار احتیاجات غذایی خود را باید از این 5 گروه مواد غذایی فراهم كند: 1- نان، غلات و حبوبات 2- سبزیجات 3-میوه ها 4- گوشت مرغ ، ماهی، تخم مرغ.5- شیر و ماست و پنیر 1-  غلات: خانم های باردار تقریباً بیشترین نیاز خود را از این گروه فراهم می كنند.


هایی مثل قرص های تقویت ذهن یا مولتی ویتامین آیا تاثیر زیادی داره بر ذهن
اگر انرژی به میزان كافی نباشد پروتئین به جای اون كه برای نقش حیاتی خود در رشد و تكامل ذخیره شود، به عنوان منبع انرژی مورد هستفاده برنامه می گیرد.


چ غذا هایی چ موادی چ چیزی هایی
غذاهای این گروه دارای مقادیر بالای كربوهیدرات هستند كه منبع اولیه انرژی می باشند.


سن دارم و تری گلیسرید 358 دارد جهت پایین آوردن
حبوبات منبعی خوب برای تامین پروتئین هست كه به عنوان سازنده بافت های بدن برای مادر و بچه می باشد.


چند روزی هست مادرم بر اثر سرما خوردگی که قبلا دیابت داشت دیابتش تقریبا
در طول 6 ماهه آخر حدود 1 كیلوگرم پروتئین توسط مادر ذخیره می شود.


کیلوام قدم ۱۷۴ میخوام به وزن ۴۵ کیلو برسم لطفا راهنماییم کنید با سپاس
البته قسمت عمده پروتئین از منابع حیوانی مثل گوشت و مرغ هست .


است که روغن دنبه را جایگزین روغن های دیگر در منزل کرده است میخواستم ببینم
بسیاری از حبوبات غنی از آهن و ویتامینB هستند.


.سوالم اینه که اینجانب غلضط خونم خیلی بالاس چربی خون هم دارم همه این توصیه
نیاز به آهن در طی 4 ماهه اول بارداری كم هست، دراین مدت تجویز آهن اضافی ضرورتی ندارد، ولی سپس این باید علاوه بر رعایت رژیم غذایی، قرص آهن نیز مصرف شود.

2- سبزیجات: سبزیجات می توانند مقدار زیادی از ویتامین ها از جمله ویتامین هایA وC و مواد معدنی و فیبر را فراهم كنند.

یكی از مشكلات خانم های باردار در دوران باردای یبوست هست كه با مصرف سبزی ها این مشكل برطرف می شود.

نیاز به ویتامینC در حاملگی 70 % بیشتر از وقت غیر حاملگی هست كه یك رژیم معمولی خوب به راحتی این مقدار را در اختیار مادر برنامه می دهد.

كلم، حبوبات، سیب زمینی ، اسفناج، دانه های سبز و گوجه فرنگی غنی از ویتامینC هستند و به جذب آهن موجود در غذاها كمك می كنند.

بدن ما ذخیره ویتامینC ندارد و با مصرف درست مواد غذایی احتیاج به این ویتامین به راحتی فراهم می شود.

سبزیجات سبز تیره و زرد تیره مانند هویج یا زردك، سیب زمینی، فلفل سبز، كلم بروكلی، سرشار از ویتامینA هستند كه برای رشد و سلامتی سلول های بدن مادر و جنین لازم هست.

3-میوه ها: میوه هایی مثل پرتقال، گریپ فروت، نارنگی، لیمو و انگور منشاء بسیار خوبی برای ویتامینC هستند.

هر خانم باردار می تواند در طول روز چندین بار از این گروه هستفاده كرده و نیاز خود را به ویتامین هایی مثلA وC برآورده كند.

4-گوشت: پروتئین كه  ماده غذایی اصلی برای مادر و نوزادش هست، به طور مشخص در این گروه وجود دارد.

ویتامینB12 ویتامینی هست كه فقط دراین گروه وجود دارد، هست.

در مادرانی كه گیاهخوار هستند، ذخایر ویتامینB12در نوزادان اونها پایین هست.

این گروه جزو گروه های اصلی غذایی برای مادران باردار به حساب می آید كه باید در وعده های غذایی اونها گنجانده شود.

5- شیر و ماست: محصولات لبنی میزان زیادی از احتیاجات غذایی را برآورده می كنند به خصوص كلسیم و پروتئین را كه دراین مواد می باشد.

در طول حاملگی حدود 30 گرم كلسیم در بدن مادر تجمع می یابد كه اكثر اون در اواخر حاملگی در جنین ذخیره می شود.كلسیم ، ماده اصلی در تشكیل هستخوان و دندان هست.

اگر جذب كلسیم مادر كافی نباشد، جنین از كلسیم هستخوان های مادر هستفاده می كند كه این باعث می شود مادر در آینده زودتر دچار هستئوپروز یا پوكی هستخوان شود.

اگر مادری از مزه شیر راضی نیست، باید اون را با اضافه كردن موادی مانند كاكائو و امثال اون برای خود قابل قبول سازد.

البته این شامل اون دسته از افرادی كه مشكل گوارشی داشته و قادر به تحمل شیر نیستند، نمی باشد كه در این صورت به جای یك لیوان شیر می توانند یك فنجان ماست یا پنیر مصرف كنند.

  غذاهایی که می بایست در دوران بارداری از مصرف اون ها پرهیز نمود: زعفران، زرشک، باقلا، کافئین (چای، قهوه، کاکائو، شکلات)، الکل، شیرین نماينده های مصنوعی حاوی ساخارین، ماهی های حاوی مقادیر زیادی جیوه مثل كوسه‌ ماهی، شمشیرماهی و ماهی خال مخالی، انواع پنیرهای غیر پاستوریزه، ماهی خام ،چیپس، پفک، غذاهای آماده و گوشت های فرآیند شده مثل سوسیس، کالباس، سس و غذاهای چرب و شور ، جگر و سایر امعاء و احشاء گوسفند و گاو ، مغز حیوانات ، غذاهای نپخته یا سرد ، گوشت و مرغ خام ، شیر غیر پاستوریزه و بادام زمینی.

سر خود دارو نخورید و اگر سیگار می کشید، سیگارتان را ترک کنید.

موفق باشید.

 

73 out of 100 based on 58 user ratings 333 reviews

@