الله اکبر یعنی چه؟


الله اکبر یعنی چه؟



الله اکبر یعنی چه؟
با سلام ،
همه دوستان معنی الله اکبر را به مفهوم خدا بزرگ است میدانند ، اما خدا چقدر بزرگ است؟ و بزرگ بودنش بر چه مبنایی سنجیده میشود،آیا بلحاظ فیزیکی است یا معنوی ؟ آیا اکبر فقط به معنی بزرگ است اگر اینطور است الله عظیم به چه معنی است و کاربرد این دو چه تفاوتی با هم دارد؟



ثواب تلاوت ده تا هزار آيه در يك شب‏

1:

بسم الله الرحمن الرحیم

الله اکبر :
خدا بزرگ تر از اون هست که وصف شود .
.............................
این معنا در کتب روایی شیعه ، "توحید شیخ صدوق" باب معنی الله اکبر و " کافی کلینی" باب معانی اسماء و اشتقاق ها ذکر شده هست .


قرآن به روایت تصویر♥●•٠·˙ این تصاویر چه آیه ای را تداعی می کند؟

2:

یاالله حب رسول الله،
حضرت امام حسین (س) دو فرزند داشت یکی علی اکبر و دیگری علی اصغر .


فضائل سوره انعام
طبق تعبیر شما معنی این اسامی چنین میشود علی خیلی بزرگ که بزرگیش قابل وصف نیست و دیگری اونقدر کوچک هستکه اصلاً بشمار نمی اید .


فراگیرنده ای قرآن


6 برکت عظیم صله رحم!

3:

بسم الله الرحمن الرحیم

کلمات در مورد خدا و مخلوق به یک معنا نیستند .
شما ممکن هست یک پوشش ابریشمی را " لطیف " بدانید اما وقتی ما می گوئیم خدا " لطیف" هست معنای دیگری مورد نظر ماست .


آیا رابطه ای بین داعش و سفیانی وجود دارد؟(نشانه های اخرالزمان)
پس اگر چه کلمه در دو مورد و در ظاهر مشابه هست، اما در معنا متفاوت هست .
به همین ترتیب " اکبر " وقتی برای انسان به کار می رود معنای متفاوتی دارد تا وقتی که برای خدا به کار می رود .


حریم خصوصی در اسلام چطور معنی شده؟

علی اکبر ، علی اوسط ، علی اصغر سه علی از فرزندان امام حسین (ع) هستند که از نظر تولد با هم اختلاف دارند اما اکبر برای خدا به همان معناست که قبلا ذکر کردم .


چرا باید هر با ایمانی نماز خوان باشد

4:

یاالله حّب رسول الله ،
مغلطه میفرمائید.

علی اکبر بزرگترین فرزند حضرت علی(س) هست و علی اصغر کوچکترین فرزندش هست .


5:

خدا بزرگ هست

6:

باسمه تعالي

همان طور كه دوست گرامي آقا محسن عرض كردند
وقتي فرموده مي‌شود الله اكبر يعني خداوند بزرگتر هست.
در اينجا متعلق «اكبر» حذف شده هست و به لحاظ ادبياتي
وقتي متعلق حذف شود عموميت فهميده مي‌شود.


مگر اين كه قرينه اي باشد مثل اكبر بودن يكي از فرزندان امام حسين عليه السلام.

خدا بزرگتر هست از چي؟ از هر چيزي كه به ذهن ما و عقل ما و قوه خيال ما بياد.

در روايتي از امام صادق عليه السلام نقل شده هست كه فرمودند «كلما میزتموه باوهامکم
فهو مخلوق لکم مردود الیکم» هر چيزي كه به ذهن شما بياد و تصور كنيد خدا اون گونه هست،
اون چيز مخلوق شماست و نمي تواند خدا باشد.



الله اكبر يه چيزي شبيه مفهوم نامتناهي هست.

اگر شما بخواهيد نامتناهي
را در ذهن خود تصور كنيد اون را متناهي مي‌كنيد در صورتي كه خداوند حقيقتي
نامتناهي هست.


7:

الله اکبر ...

الله به معنای معبود بزرگ یا در زبان فارسی ایزد، زیرا خدا در اصل یک کلمه یونانی هست و از لفظ خوتای گرفته شده هست
و اما اکبر ؛ از کلمه کبیر هستخراج شده و به معنای بزرگتر هست
پس الله اکبر به زبان فارسی یعنی ایزد بزرگ تر هست
حال این سوال پیش می آید که چقدر بزرگ تر هست؛ در جواب باید فرمود که بزرگتر به معنای اون که از تمام مخلوقات از نظر شان و رفعت بزرگتر هست زیرا او آفریننده هست و بقیه آفریده شده.
اما درباره نام فرزندان امام حسین(ع) ؛ علی اکبر هست زیرا از علی اصغر بزرگتر هست و علی اصغر هست زیرا از علی اکبر کوچکتر هست
در این جا روشنتر کنم که در ادبیات عرب ممکن هست یک کلمه در جاهاهای مختلف معانی متفاوتی داشته باشد کما اونکه در زبان فارسی هم چنین کلماتی داریم؛ در باره ذات خداوند به معنای اونست که بزرگوارتر از تمام مخلوقات هست و درباره فرزندان امام اونچنان که ذکر شد؛ امیدوارم قانع شده باشید دوستان

8:

یاالله حّب رسول الله ،
اما عالی نفرمودید تفاوت اکبر با عظیم چیست ؟

9:

و اما تفاوت اکبر با عظیم؛
من زیاد با ادبیات عرب آشنا نیستم ، در حد متوسط؛ ولی میدون که اکبر یه کلمه مستقل نیست و از کلمه کبیر میاد ، ولی عظیم کلمه اصلیه و اگه بخوای مثل کلمه اکبر بگیش میشه اعظم
اکبر به معنای بزرگتر یا بهتر بگیم بزرگواتر یعنی از لحاظ معنوی هست و عظیم به معنای بزرگ به معنای مادی نه ولی میتونه به معنای فراگیر بودن از لحاظ اینکه خداوند در همه جا حضور داره باشه

10:

اسم من فرزین لطفا منو با این اسم صدا کنید از الفاظی مثل عالی و و این چیزا خوشم نمیاد

11:

خدا بزرگتر هست ...

(از هرچی<از ذهن ناقص ما>)

و عظیم یا همان اعظم به معنی بزرگوارتر...


12:

اکبر: بزرگتر
عظیم از عظم یا اعظم به معنی بزرگوارتر و بزرگتر با بزرگوارتر فرق دارد...


13:

1.

یک واژه می تواند دارای یک یا چند معنا و مفهوم باشد و این در همه زبانهای دنیا رایج هست و به اصطلاح جهانشمول یا یونیورسال هست.



2.

در زبان عربی فرمهای صفت تفضیلی و عالی یکسان هست و اگر در متن مشخص نشده باشد که دو فرد یا دو چیز را نسبت به یکدیگر مقایسه کرده ایم که در این مورد از صفت تفضیلی هستفاده می شود مشخص می شود که این فرد یا چیز در مقایسه با همه مورد مقایسه برنامه گرفته هست پس الله اکبر یعنی اینکه خدا عالی ترین یا بزرگترین هست از هر اون چه تصور شود.


3.

در قران صفت اکبر برای حضرت الله ذکر نشده هست ولی کبیر ذکر شده هست.

14:

بزرگترین عالم برای انسان عالم ذهن هست، چرا که چیزهای به ذهن میان که بعضا در عالم واقع قابل امکان نیستن..
وقتی که میگیم الله اکبر داریم میگیم خداوند بزرگتر هست.
سائل میپرسد که از چه چیزی؟
جواب این هست که از هر چیزی که قابل تصور در عالم ذهن باشه،عالم امکان که بماند!
علی اکبر به معنای علی ِ بزرگتر هست و وقتی معنا داره که علی ِ دیگری باشه و اگر نباشه سوال میشه از چه چیزی(چه کسی)؟!

15:

یاالله حّب رسول الله ،
چرا اصرار دارید که یک واژه در کلام عربی چند معنا دارد ؟ خیر اینطور نیست زیرا الله تبارک و تعالی با آوردن واژه های مترادف بنده خود را گمراه نمیکند بلکه این ما هستیم که وقتی مفهوم واژه ای را درک نمیکنیم به اون چند معنا میدهیم تا با فهم خودمان جور در بیاید .


16:

بسم الله الرحمن الرحیم


ما طبق سنت پیامبر (ص)، نماز را با الله اکبر شروع می کنیم و با الله اکبر هم تمام می کنیم .


ابتدا الله اکبر می گوئیم و خدا را برتر از اون می دانیم که توصیف شود اما شناخت و عبودیت خدا را اینجا تعطیل نمی کنیم .

سپس فرمودن الله اکبر توصیفاتی که قراون ذکر کرده هست مثل سوره حمد را می خوانیم .

مالک یوم الدین ، رحمن ، رحیم و ...

را می خوانیم و در آخر هم مجددا الله اکبر می گوئیم ...
پس توصیفات قراونی که از رسول خدا (ص) به ما رسیده هست بین دو الله اکبر برنامه دارند .

پس نباید فکر کنیم که مثلا با ذکر " مالک یوم الدین " به غایت شناخت خدا رسیده ایم بلکه باید تکبیر بگوئیم و خدا را بزرگ تر بدانیم ...
...................................
نماز با ولایت، معراج مومن و عروج دهنده اوست و این نماز در آخرت مجسم می شود و مومن را با خود عروج می دهد و انتهایی هم برای این سفر و این عروج نیست .


همه چیز حساب شده هست ، کلمات ، حروف ، ارکان ، ترتیب نماز ، تعداد رکعات و ...
یک خودرو برای اینکه بتواند سفر کند چگونه باید مرتب باشد حال تصور کنید اون مرکبی که می خواهد مومن را از همه جهان های این دنیایی عروج بدهد آیا بدون طرح و بدون حساب و کتاب می تواند حرکت کند ؟
فقط برای سفرهای دنیایی که حساب و کتاب و اصول نیست بلکه برای سفرهای آخرتی هم هست .
به همین خاطر باید حدود نماز را رعایت کرد تا نماز مقبول باشد .


17:

نه دوست عزیز ایشون درست میگن..
افعل در عربی هم تفضیلی هست و هم عالی مذکر..برای همین عده ای الله اکبر رو خدابزرگترین هست هم معنا میکنن.

18:

1.

واژه های مترادف در هر زبانی وجود دارد.
2.

چرا درباره خداوند از کلمات غیر ایرانی هستفاده میکنید؟ مگر شما در حجاز متولد شده اید؟ دوست داشتن وطن نیمی از ایمان هست؛ این حدیث به گوش شما خورده؟
3.

لازم بذکر هست خداوند والا مرتبه در سخنهایی که با بشر فرموده برخلاف فرموده شما همیشه از کلمه های مترادف و هم معنی هستفاده کرده برای درک بهتر بشر.
4.معنی و مفهوم تمام فرموده های خداوند در ذهن بشر نمیگنجد و به همین دلیل چنین سوالاتی برای امثال ما و شما پیش میاید.


19:

sroush1

از منظر زبانشناسی هیچ مترادفی در هیچ زبانی وجود ندارد و اون چه را ما واژه های مترادف می دانیم در زبانشناسی به اونها مترادف نسبی (Partial Synonyms ) فرموده می شود.
مثال : واژه های پرچم ، درفش ، بیرق و علم در زبان ایرانی معاصر مترادف هستند.

واژه پرچم از زبان ترکی اویغوری ، واژه درفش از زبان ایران باستان ، واژه بیرق از زبان ترکی مغولی و واژه علم از زبان عربی هست.

اگر چه این واژه ها از زبانهای مختلف هستند و مدلول همه اونها در زبانهای مبدا خود یکی هست ولی کاربرد اونها در زبان ایرانی معاصر متفاوت هست.

پرچم در متون رسمی ، درفش در متون تاریخی ایران باستان و به ویژه همایی اون با کاوه آهنگر ، بیرق در متون حماسی و جنگی و علم در متون دینی و مذهبی به کار می رود و نمی توان هر کدام از اونها را در هر چهار مورد مذکور به کار برد ، مثلا به جای پرچم ایران فرمود علم ایران.

مثال دیگر واژ های سیاه و مشکی هست که مترادف هستند ولی نمی توان مثلا فرمود ابر مشکی.

حتی پوشش مشکی با پوشش سیاه اگر چه رنگشان یکی هست متفاوتند.

پوشش سیاه برای عزاداری و پوشش مشکی برای رنگ مورد علاقه به کار می رود.

یعنی معنای همایی این دو واژه متفاوت هست.

از منظر زبانشناسی هر واژه ای می تواند دارای لایه های معنایی متفاوتی باشد از جمله معنای صریح ، معنای ضمنی ، معنای همایی ، معنای انعکاسی و غیره.

واژ های مترادف واژه هایی هستند که حداقل در یکی از این لایه های معنایی با یکدیگر متفاوتند.

با عرض پوزش واژه های خر و الاغ را در نظر بگیرید.

این دو واژه اگر چه مترادف هستند ولی در زبان ایرانی معاصر واژه الاغ از واژه خر مودبانه تر هست یعنی معنای انعکاسی این دو واژه متفاوت هست.

20:

ممنونم که توضیح دادید ، اما چیزی را فراموش کردید و اون اینستکه صحبت من در مورد هزاروچهارصد سال پیش هست نه وقت حال که همه چیز مدون شده هست مثل زبانشناسی اما در اون وقت زبانشناس نبوده هست تا واژه ها را از هم تفکیک کند بلکه کلام الله از زبان مردی بیان شده هست که مجبور بوده برای رساندن پیام رسالتش به امت عامی از شیوه محاوره ای رایج هستفاده کند هرچند شیوه دیگری موجود نبوده هست پس اگر از واژه هایی با معانی متفاوت کلام الله بیان میشد در میان امت شبهه بوجود می آمد و کلامش نافذ نمی بود و پیروی بسادگی پیدا نمیکرد زیرا در هر وقتی کسانی وجود دارند که با تعابیر مختلف سعی در به انحراف کشیدن سخن حق را بنا به دلائلی دارند.


21:

یاالله حّب رسول الله ،
دوست گرامی من ایرانی ام و بدان افتخار میکنم و حاضرم جانم را فدای سربلندی وطنم بکنم.
اما وازه خداوند که در زبان فارسی بکار برده میشود در کلام عربی بدان رب و در زبان انگلیسی بدان گاد فرموده می شود اما نام متبارک الله به معنی خالق انسان در قراون آمده هست که با اسامی فوق متفاوت هست و مصداق این ادعا آیه مبارکه "الذین قالوا ربنا الله ثم هستقاموا ...

(کسانی که فرمودند خدایمان الله هست و بر این عقیده هستوار ماندند...) مشخص هست زیرا اگر الله همان رب بود نزول آیه فوق بی مورد بوده هست .


22:

یعنی میخواهید بگید کلمه الله عربی نیست؟

23:

علی اکبر وعلی اوسط (امام سجاد)وعلی اصغر فرزندان امام حسین (ع) هستند

ونوه های امام علی(ع)

24:

1 حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى الْعَطَّارُ رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ الآْدَمِيِّ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَجُلٌ عِنْدَهُ اللَّهُ أَكْبَرُ فَقَالَ اللَّهُ أَكْبَرُ مِنْ أَيِّ شَيْ‏ءٍ فَقَالَ مِنْ كُلِّ شَيْ‏ءٍ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع حَدَدْتَهُ فَقَالَ الرَّجُلُ كَيْفَ أَقُولُ فَقَالَ قُلْ اللَّهُ أَكْبَرُ مِنْ أَنْ يُوصَفُ

ترجمه :

1.

از امام صادق (عليه السلام) روايت شده هست كه مردى نزد اون حضرت، فرمود: الله اكبر.

حضرت فرمودند: خداوند، بزرگ‏تر هست، از چه چيزى بزرگ‏تر هست؟ اون مرد فرمود: از هر چيزى.

حضرت فرمودند: خداوند را محدود كرده‏اى.

مرد فرمود: پس چگونه بگايشانم؟

حضرت فرمودند: بگو خداوند بزرگ‏تر از اون هست كه وصف شود.

2 حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ الْوَلِيدِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى الْعَطَّارُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ أَبِيهِ عَنْ مَرْوَكِ بْنِ عُبَيْدٍ عَنْ جُمَيْعِ بْنِ عَمْرٍو قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع أَيُّ شَيْ‏ءٍ اللَّهُ أَكْبَرُ فَقُلْتُ اللَّهُ أَكْبَرُ مِنْ كُلِّ شَيْ‏ءٍ فَقَالَ وَ كَانَ ثَمَّ شَيْ‏ءٌ فَيَكُونَ أَكْبَرَ مِنْهُ فَقُلْتُ فَمَا هُوَ قَالَ اللَّهُ أَكْبَرُ مِنْ أَنْ يُوصَفَ

ترجمه :

2.

جميع بن عمرو (يا عمير) مى‏گايشاند: امام صادق (عليه السلام) به من فرمود: خداوند، از چه چيزى بزرگ‏تر هست؟ من عرض كردم: از تمام چيزها بزرگ‏تر هست.

حضرت فرمود: اگر اين گونه معنا كنى، يعنى چيزى هست كه خداوند بزرگ‏تر از اون باشد.

عرض كردم: پس خدا چيست؟

حضرت فرمودند: خداوند، بزرگ‏تر از اون هست كه وصف شود.

منبع:توحید شیخ صدوق,باب معنی الله اکبر.


25:

در ریاضی به معنای کراندار بودن یا نبودن یک مجموعه نیز توجه کنید!:)

26:

درود
یعنی منظور شما این هست که قراون فقط برای همان عصر نازل شده و برای آیندگان نیست؟!!
تفسیر آیات قراون باید بر پايه آیات دیگر قراون و دلایل عقلی اثبات وجود خدا و کلیات توحید باشد.
اگر آیه را جوری تفسیر کنیم که منطبق بر قراون و عقل و منطق باشد (و همینطور روایات قطعی الصدور که منطبق با عقل و منطق باشد) چه اشکالی پیش می آید؟!!
اگر اینطور که شما می گویید باشد و منظور خداوند از کاربرد کلمات متفاوت با چند معنا نباشد دیگر چه نیازی به تدبر و تعقل در قراون بود؟!!
دیگر چه نیازی بود آیات تدبیر در قراون نازل شود؟!!چون همه به راحتی می توانستند همه ی قراون را تا عمق اون بفهمند!!!
واقعا چرا؟!!
والسلام علی من اتبع الهدی

27:

یاالله حّب رسول الله ،
نعوذ بالله ، قراون تا ابدالدهر مورد هستفاده انسانها برنامه خواهد گرفت چون از طرف خاتم النبیین بوسیله وحی دریافت شده هست اما در اون وقت نیاز به تفسیر نیوده بلکه نیاز به تعقل بوده هست (...افلا یعقلون ..) چون خود رسول الله حضور داشته هست ، اما با گذشت وقت و تداوم وجابجایی نسلها بلحاظ عدم درک باطنی از این آیات مفسرین که اغلب از قوم بنی اسرائیل بودند دست به تفسیر آیات بدلخواه دین خود نمودند تا دین اسلام را طوری تبیین نمايند که در اذهان عموم دین اسلام را دین خون و شمشیر با احکام مدون در قراون معرفی نمایند تا به زعم خودشان منجی بشریت بنا به فرموده پیامبرشان از قوم بنی اسرائیل ظهور نماید ، لذا تدبر در آیات قراون مجید برای درک پیام رسالت رسول الله وظیفه هر مومنی به دین اسلام هست .


28:

ممنونم ببخشید اشتباه شده هست ، اگر دقت کرده باشید در پست قبلی فرزندان امام حسین(س) فرموده بودم .

با تشکر

29:

احسنت واقعا خدا بزرگتر از انست که وصف شود

30:

من اینو نفرمودم ، لطفاً دوباره بخوانید.


31:

درود
در تفسیر نیز از عقل هستفاده می شود.
منظورتان اسرائیلیات هست.
اسرائیلیات بسیارند اما آشکارند طوری که به راحتی قابل تشخیص هست.(با منطق و عقل جور در نمیاد)
این حرف شما هم اشکال دارد که چون آیندگان از درک وجود پیامبر اکرم (ص) ناتوانند پس هیچ کس نیست که تفسیر آیات و تعقل در اون ها را برایشان بگوید و در نتیجه از برکات قراون محرومند!!!
سپس پیامبر اکرم (ص) ,خاندان معصوم ایشان این بار را بر دوش گرفتند(مامور از جانب خداوند) و تفاسیر و تعقل ایشان در آیات قراون طی روایات صحیح السندی از ایشان به نسل ما رسیده هست.
یعنی خداوند ,آیندگان را از این نعمت (تفسیر و تعقل و فهم راستین قراون) محروم نکرده هست.

اما سخن قبل شما مبنی بر اینکه قراون دارای کلماتی با چند معنا نیست و ...

با تدبر در قراون تناقض داشت.

که تصحیحش کردید.
تعقل در قراون جز تفسیر نیست.
والسلام علی من اتبع الهدی

32:

یاالله حّب رسول الله ،
این عقیده شماست اما بنظر من خاندان نبوت پس از شهادت امام حسین(س) و شهادت فرزندانش از هم گسیخته شد .
اگر اینطور هست که میگوئید یعنی خداوند از فهم راستین قراون محروم نکرده هست پس چرا منتظر ظهور هستید؟ به قول ازغندی با ظهور منجی همین ایات را با مفهوم دیگری تبیین میکند و معنای باطنی قراون را آشکار میکند که تا اونوقت قدرت تعقل ناتوان از فهم اون بوده هست .
فألسلام علیکم،

33:

درود
خیر اینطور نیست.اسامی این معصومین در تاریخ ثبت هست .
اینکه حضرت مهدی (عج) مفسر قراون هستند شکی نیست.عقل 1400 سال پیش همان عقل امروز هست.
منتهی پیشرفت علم(به عنوان یک وسیله) در هر دوره ای به کمک عقل می آمد.
در وقت ظهور و سپس اون نیز که علم به بالاترین مراتب خود می رسد پس تعقل نیز وسیع تر می شود نه اینکه تعقل های قبلی نادرست باشد.بلکه کامل تر هست.
پس شما با این اوصاف معتقدید که ما از قدرت تعقل در قراون محرومیم؟چون پیامبر بین ما نیست؟!!

34:

یاالله حّب رسول الله ،
نمی دانم منجی اسمش چیست و اهل کجاست اما بطور یقین خواهد آمد چون بشارت رسول الله هست .


بله دوست گرامی اگر قدرت تعقل و فهم آیات برای هرکسی وجود داشت تاکنون باید دین اسلام در جهان فراگیر شده باشد اما متأسفانه با گذشت وقت دین ستیزی و مذهب ستیزی و توهین به پیامبر اسلام از سوی الضالین بیشتر می شود و المغضوبین نیز از این تأثیر مبری نیستند.

لعنت الله علیهم .


35:

چند کتاب تاریخی مطالعه کنید او را خواهید یافت.
بنده منکر این نشدم که قدرت تعقل در همه نیست بلکه فرمودم که خداوند ما را حداقل از راسخون فی العم محروم نکرده هست.
اگر نتوانیم به عمق مفاهیم قراون دست یابیم.به راسخون علم رجوع می کنیم.
اگر همه عاقل به تمام معنا بودند و اسیر هوس دنیا نمی شدند که دیگر مغضوبین و ضالینی وجود نداشت.بله لعنت الله علیهم اجمعین من الاون الی قیام یوم الدین و علی من رضی بذلک.

نظر شما در مورد الله اکبر چیست؟!!

36:

یاالله حّب رسول الله ،
قدیمی ترین و معتبر ترین تاریخ اسلام طبری هست که اونهم سپس یکصدو پنجاه سال کتابت شده هست یعنی چندین نسل جابجا شده هست پس به نظر من معتبرترین تاریخ اسلام در قراون مجید ذکر شده هست.
"الله یبدوأ ایجاد ثم یعیده "

37:

بله درسته.
منظورم تاریخی با اسناد صحیح بود.
صرف قدمت داشتن یا نداشتن مطلقا اون را از اعتبار ساقط نمی کند.
نظر شما در مورد الله اکبر چیست؟

38:

یاالله حّب رسول الله،
"الله یبدوأ ایجاد ثم یعیده "

39:

میشه بیشتر توضیح بدید؟

40:

یاالله حّب رسول الله،
الله تبارک و تعالی (الله ئی که وجود ما از برکت وجود اوست که ما را نسل به نسل به اینجا رسانده هست ) خلقت انسان را شروع کرد سپس تکرارش نمود .


41:

نفرمودم معنا کنید
فرمودم ارتباطش با الله اکبر را بگویید.


42:

یاالله حّب رسول الله،
یعنی الله(ال+اله) ، اکبر آدمیان هست .


43:

فقط آدمیان؟
مخلوقات دیگر ؟!!
یعنی الله شبیه آدمیان نیز می تواند باشد؟

44:

یاالله حّب رسول الله،
خلقت جانداران به شکل عام مستنداً به آیات قراون مجید:
ایجاد الازواج کلها مما تنبت الارض من انفسهم( اونچه را که زمین رویانید جفتهایی از جنس خودشان را از درونشان ایجاد گردانید) ، فکذالک من کل شی ایجاد زوجین(پس بدینگونه از همه چیز یک جفت ایجاد شد)، کل شیء خلقه بقدر(از همه چیز به اندازه ایجاد نمود) ، ایجاد الزوجین الذکر و الانثی(جفتها را مذکر و مونث ایجاد نمود) ، زوجاً کریم(جفتهایی که قابلیت تکاثر از جنس خود داشتند) .
خلقت انسان بطور خاص :
ولقد ایجاد الانسان من سلاله من طین (و بدینسان نطفه انسان را ازسلاله گل ایجاد کردیم )، من طین لازب (از گل چسبنده )، و لقد ایجاد الانسان من صلصال من حمإ مسنون(ونطفه انسان را از گل چسبنده که بر اثر گذشت وقت خشک و بدبو گشته بود، آفریدیم) ،ثم ایجاد الانسان من علق(سپس اون انسان را از سلولی جهنده که قادر به تکاثر از جنس خود بود،ایجاد نمودیم) ، ثم جعلناه نطفه فی برنامه مکین (بعد نطفه را در جایگاهی مطمئن هستوارساختیم)، ثم ایجاد نطفه علقه(بعد نطفه ،علق را ایجاد کرد) فایجاد العلقه مضغه(سپس علق با تکاثر جهشی از جنس خود موجودی جانداررا ایجاد نمود) ، فایجاد المضغه عظاماً (سپس این موجود برای خود اندام تشکیل داد) ، فکسونا العظاماً لحماً (سپس این اندام با گوشت پوشانده شد )، و جعل السمع و الابصار والافئده (و برای اون گوش و چشم و دل برنامه داد)، ثم أنشاناه ایجاد أخر(سپس اراده کرد تا طور دیگری ایجاد شود) ، فتبارک الله احسن الخالقین فی احسن التقویم (پس اینچنین ملکه مادر بعنوان بهترین مخلوق درمیان همه مخلوقات بوجود آمد) ، ثم جعل زوجها فی بطونها(سپس جفتش را درشکمش برنامه داد).

45:

اشتباه ترجمه کردید

الله اکبر یعنی الله بزرگتر هست الله که همان خدا می شود اکبر بزرگ نمی شود بزرگتر می شود

46:

درود
عزیزم
وقتی شما می فرمایید که الله ,اکبر آدمیان هست.دو سوال پیش می آید:
1-فقط بزرگ تر آدمیان هست؟یا همه ی مخلوقات؟
2-آیا وقتی بزرگتر آدمیان شد شباهتی با آدمیان دارد یا نه؟

دیگه مراحل بدع و خلقت مخلوقات رو از شما نخواستم که عزیز

47:

یاالله حّب رسول الله،
من نمی دانم شما دنبال چه چیزی هستید ؟ من از جواب دادن باکی ندارم پس لطفاً سفسطه نفرمائید و واضح بیان فرمائید .
اگر از فهم توضیحات غافل هستید مشکل را در خودتان جستجو فرمائید لذا برای درک بهتر اینگونه بیان میدارم " الله همان حضرت ادم هست که اکبر آدمیان میباشد.
"یاقوم :اعبدوا الله ، ما لکم اله غیره"

48:

درود
همین جمله ی آخرتان را می خواستم ببینم.پس حدسم درست بود که شما الله را همان آدم می دانید.از جنس آدم می دانید و...

.
این حرف شما با آیات قراون در تضاد هست.با براهین اثبات عقلی خدا نیز در تضاد هست .
با این آیه(لیس کمثله شیء) در تضاد هست.
با نامحدود بودن خداوند و بی نیازی او نیز در تضاد هست.
پس این وسط تکلیف مخلوقات دیگر چه می شود؟!
اگر الله (نعوذبالله)اکبر آدمیان هست.اکبر دیگر مخلوقات ,کیست؟!!
پس تکلیف حوا چیست؟او اکبر چه کسانی هست؟!!
زن الله؟!!(نعوذبالله)
گرامی ابتدا براهین اثبات عقلی خدا را مطالعه کنید سپس در آیات قراون تدبر کنید(...محکمات و متشابهات...).
والسلام علی من اتبع الهدی

49:

یاالله حّب رسول الله،
همیهن گرامی : 1- اشاره قراون مجید به حضرت آدم من باب اطلاق تفاوت آدمی که دارای شعور هست با حیوان .2-چه کسی فرموده که مثل او وجود دارد (نعوذ بالله) " قل هو الله احد" او یگانه و بی همتاست .

3- خلقت سایر مخلوقات نیز همینگونه بوده هست یعنی هر جانداری از یک جنس ماده تکاثر یافته اند و تعداد پستان شیر دهی اونان بیانگر تعداد قلوهایی هست که در اولین زایش بدنیا آورده اند مثلاً گاو دارای چهار پستان شیردهی هست بنابراین اولین زایش چهار قلو بوده هست و گوسفند چون دارای سه تا هست سه قلو بره بدنیا آورده هست ...
4- قراون مجید میفرماید: "...

خلقکم من نفس واحده و ایجاد منها زوجها و بث منهما رجالاً کثیرا و نساءً(شما از یک نفس زاده شدید که جفتش را در درونش پرورانده بود و از اونان مردان و زنان بیشمار گسترش یافتند.

آیه 1 سوره نساء ) پس در این آیه اشاره ای به حوا نشده هست بلکه وجود حوا از تورات نشأت گرفته هست .

" و قلنا یا آدم اسکن انت و زوجک...) در این آیه مبارکه اگر حضرت آدم مذکر بوده باشد باید فرموده شود "انت و زوجتک " مانند "...

کانت امرأتی عاقراً..." یا در خطاب به ابی لهب : امرأته حماله الحطب " در ثانی مگر جنس مذکر میزاید؟
5- چرا میگوئید زن الله (نعوذ بالله) ؟ مگر از فرموده های من اینگونه هستنباط میگردد؟ او رب العالمین هست و عالم به معنی جهان نمیتواند باشد چون برای این معنی واژه الدنیا وجود دارد و به معنی دو موجود هوشمند هست یعنی هم زن و هم مرد از یک نفس واحده ایجاد شده اند لذا در وجود هر مردی دی ان ای زن نیز وجود دارد وبالعکس .6- محکمات و متشابهات سپس رسول الله تفکیک شد اونهم بدین علت که در آیات الهی ، آیاتی را گنجانده اند که ضرورت این تفکیک را برای جواب به اذهان کنجکاو بوجود آورده هست و برای شناخت این آیات بنظر من اینگونه هست که آیات الهی قابل اثبات علمی هست یعنی از طریق آزمایش قابل اثبات میباشد لذا بنظر من قوانین نیوتن نیز در قراون مجید آورده شده هست .

با تشکر

50:

درود
1-بالاخره آدم ,شبیه انسان ها بوده یا نه؟!!
2-زوج آدم چه کسی بوده؟
3-الله,چگونه همان آدم هست؟

51:

بهتر نیست بجای مطرح کردن این سوالها مطالب را با حوصله بخوانید چون پاسخها موجود هست .

برای درک بهتر توصیه میکنم به جستار تفاوت انسان با بشر نیز رجوع کنید و سری هم به پرفایلم بزنید و راز آفرینش بروایت کلام الله را مطالعه بفرمائید .

بازهم اگر سوالی داشتید عرض خواهم کرد .

با تشکر از همراهیتان


70 out of 100 based on 50 user ratings 400 reviews

@