فرق يك مسلمان (شيعه) با يك مشرك چيست ؟


فرق يك مسلمان (شيعه) با يك مشرك چيست ؟



فرق يك مسلمان (شيعه) با يك مشرك چيست ؟
تا به حال فيلم محمدرسولله كه هر سال از تلويزيون پخش ميشود رو ديديد وقتي مسلمانان به حبشه ميرند يكي از مسلمانان به پادشاه حبشه ميگه اين ها بت هارو مي پرستند.
واون مشرك جواب ميده ما بت هارو نمي پرستيم بلكه خدايي كه درون آنهاست ميپرستيم واين ها دختران خدا(الله)هستن.
خوب وقتي كه به يه شيعه ميگي چرا امام زاده ها وامامان رو عبادت ميكنيد وبر بالايه قبر آنها معبد ميسازيد ميگويند اينان از ما شفاعت ميكنند وشفا مي دهند


خوب به نظر شما چقد در( شريك شدن بتها و امام زاده ها وامامان در اداره امور خدا) تفاوت وجود دارد.



ناسخ و منسوخ

1:

سلام

ضمن تشکر از شروع کنده گرامی!

موضوع بسیار خوبی هست و البته پاسخهایی به این مطلب در تاپیکها دیگر داده شده هست.


آیه ی تطهیر
البته تاپیکهای مورد نظر در تالار فرمودگوی بین مذاهب هست.
در حال حاضر %د پاسخگویی نیستم.


اعترافات سلمان رشدی " فکر می‎کنم که دیگر به آخر خط رسیده‎ام "
و به عنوان مقدمه عرض می کنم اشکال مورد اشاره یکی از مواردی هست که از طرف برخی از اهل سنت و به صورت ویژه فرقه وهابیت به شیعه وارد می شود که به عقیده من وارد نیست.
در صورتی که فرمودگوی پیرامون این موضوع پرطرفدار نباشید این تاپیک به موضوع عمومی تر که موجود و مرتبط هست الحاق می شود.

با تقدیم احترام


بن باز جهنّمی!!!

2:

به نظر من تمام مسلمانان اين توري هستند و با مشركين تفاوتي ندارند
همان وهابي ها هم دور اون مكعب بزرگ مي چرخند و وقتي من اين تصايشانر رو از مسلمانان ميبينم ميفهمم كه چقدر شباهت بين بت پرستان ومسلمانان هست.بت پرستان سنگ را عبادت ميكنند.و ميگايشانند كه ما خدايه درون اين سنگ را مي پرستم.


چقدر ارادت به حضرت زینب دارید؟
و مسلمانان(مكعب پرست) دور اون مكعب بزگ مي چرخند وميگند كه اين خانه خداست.


ترور در اسلام
وما خدا رو مي پرستيم
البته از نظر من شيعه ها قدم را فراتر گذاشته وقبر پرستي هم ميكنند

به من نگيد كه ما خدايه يكتارو مي پرستيم چون بت پرست ها هم ميفرمودند ما خدايه بزرگ كه در آسمان هاست رو مي پرستيم و اين بت هايه سنگي دختران خدا هستند دقت كنيد اونها سنگ را نمي پرستيدن بلكه خدايه درون اون را مي پرستند وشما هم مكعب را نمي پرستيد بلكه خدايه در آسمان را مي پرستيد واين مكعب بزرك خانه خداست


چرا امام علي (ع) زمان رحلت رسول اكرم(ص) به زور متوسل نشد

3:

در کتاب قران بار ها شرک به خدا مورد سر زنش واقع شده...

ساختن امام زاده ها و حرم های زیبا برای امامان نشان از عشق امت به انسان های عارف هست و وقتی ما برای در خواست مسئله مهمی از روح بزرگ امامانمان در خواست می کنیم تا واسطه شوند چون روح اونها مرتبه ای فوق العاده بالاتری دارد.همون طور که در دنیای مادی هم در وقت حیات و حتی الان هم اثرات انرژیکی روحشون مشهوده.

واقعا متاسفم برای Eden که اینقدر مادی گراست و اصلا هیچی از عرفان رو نمی تونه درک کنه.

در مورد مسحیت هم چیزی نمی گم چون همه می دونند که به خدا شریک برنامه دادند.


حرم امام رضا (ع) چگونه ساخته شد؟


هدف اصلی ما رسیدن به خداست

4:

شما که معنویت رو سر لوحه برنامه میدی از همون دور توی خونه با امامان خودت ارتباط داشته باش .


5:

نوع نگرش و اعتقادات شيعيان به شفيع و شفاعت صدها سال هست كه بحثهايي را ميان علماي شيعه با مذاهب و فرقه هاي ديگر اسلامي موجب شده هست كه مراجعه بدانها بسياري از شبه ها را برطرف مينمايد ...



اما در اين جا مختصري از اعتقادات اعراب جاهلي (در پيوند با قسمت پررنگ شده و همينطور عنوان تاپيك) را از قران برنامه ميدهم كه به نوعي تكميل كننده ان هست ...



وَ يَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ مَا لا يَضرُّهُمْ وَ لا يَنفَعُهُمْ وَ يَقُولُونَ هَؤُلاءِ شفَعَؤُنَا عِندَ اللَّهِ قُلْ أَ تُنَبِّئُونَ اللَّهَ بِمَا لا يَعْلَمُ فى السمَوَتِ وَ لا فى الاَرْضِ سبْحَنَهُ وَ تَعَلى عَمَّا يُشرِكُونَ(18) يونس

اين بتپرستان به جاى خدا چيزى را مى پرستند كه نه ضررى دارد و نه سودى ، و مى گايشانند: اين بتها واسطه هاى ما ( شفيعان )در درگاه خدايند.

بگو: آيا شما مى خواهيد به خدا از چيزى خبر دهيد كه در آسمانها و زمين از وجود اون خبر ندارد؟ منزه هست خدا، و متعالى هست از شركهائى كه مى ورزند (18)

6:

سلام

البته نگرش هستارتر چیزی فراتر از اون هست که شما هدف برنامه داده اید.

به همین دلیل حقیر هنوز ارسالی در خصوص پست اولیه هستارتر محترم ندارم و فقط در مورد ارسال شما رونین بزرگوار عرض می کنم:

آیه ای که فرموده اید نشان می دهد که مشرکین بتها را شفیع خود برنامه داده بوده اند و این مطلب در آیه بی فایده دانسته شده هست یعنی پرستش غیر خدا به هر نامی که باشد، و این بهانه ها نزد خدا پذیرفتنی نیست.

اما قراون مسئله شفاعت را به طور کلی مردود ندانسته هست و با دقت در آیات دیگر مشخص می شود که از نظر قراون عده ای خاص دارای این مقام هستند و کسانی هستند که به نام شافع (شفاعت نماينده ) شناخته شده هستند:

"فَمَا تَنفَعُهُمْ شَفَاعَةُ الشَّافِعِينَ "
"از اين رو شفاعتِ‏ شفاعت‏كنندگان به حال اونها سودى نمى‏بخشد"

"وَلَا تَنفَعُ الشَّفَاعَةُ عِندَهُ إِلَّا لِمَنْ أَذِنَ لَهُ حَتَّى إِذَا فُزِّعَ عَن قُلُوبِهِمْ قَالُوا مَاذَا قَالَ رَبُّكُمْ قَالُوا الْحَقَّ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ "
"و شفاعتگرى در پيشگاه او سود نمى‏بخشد مگر براى اون كس كه به وى اجازه دهد، (در اون روز همه در اضطرابند) تا وقتي كه اضطراب از دلهاي اونها زايل گردد (و فرمان از ناحيه او صادر شود، در اين هنگام مجرمان به شفيعان) مي‏گايشانند: پروردگارتان چه دستوري داده ؟ مي‏گايشانند: حق را (بيان كرد و اجازه شفاعت درباره مستحقان داد) و او هست بلند مقام و بزرگ مرتبه."

"لَا يَمْلِكُونَ الشَّفَاعَةَ إِلَّا مَنِ اتَّخَذَ عِندَ الرَّحْمَنِ عَهْدًا"
"[اونان] اختيار شفاعت را ندارند جز اون كس كه از جانب [خداى] رحمان پيمانى گرفته هست"

"يَوْمَئِذٍ لَّا تَنفَعُ الشَّفَاعَةُ إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمَنُ وَرَضِيَ لَهُ قَوْلًا"

"در اون روز شفاعت (هيچكس) سودي نمي‏بخشد، جز كسي كه خداوند رحمان به او اجازه داده و از فرمودار او راضي هست.

"

7:

من و خیلی ها به عرفان احترام زیادی قائل هستیم.

و شما هم خودت رو مسخره کن نه عرفان رو که مجموعه رفتار انسان های پاک هست(باز هم برات متاسفم!)

راستی شما شرک دین تحریف شده ی خودت رو نسبت میدی به اسلام ! شما از صلیب هم واسه خودت یه شی مقدس ساختی و در بیشتر مواقع برای اینکه از مشکلات مصون بمونی به صلیب توسل پیدا می کنی!

ولی من که یه مسلمان هستم به خدای یکتا توکل می کنم و از انرژی بی پایان امامان و پیامبران هم کمک می خوام تا در خواستم با قدرت بیشتری به خدا برسه.

شما هیچ وقت درک درستی از اسلام نداشتی و تعصب بیخودت باعث شده حقایق رو نبینی.


8:

من معنویت رو راه خوشبختی خودم می دونم.
چون معنویت باعث صداقتم میشه و خیلی صفات خوب دیگه که برای یه انسان لازمه.

و من اصراری نکردم که به مزار بزرگان برم! بلکه فرمودم این انسان ها همیشه برای مسلمانان عزیز هستند و انقدر کار خوب کردند که شایسته این احترام باشند.


9:

چقدر بين صليب ومهر وامام زاده ومسيح وامام و....

تفاوت وجود دارد.
به نظر من تمام اين ها مانند هم هستند

10:

ببینید البته که تمام اینها مثله هم نیستند...

وقتی شما از انرژی یه انسان والا کمک میگیری برای پر انرژِی کردنه درخواستت نزد خدا فرق می کنه با یه صلیب که ذاتش هم تحریف هست و هیچ ارزشی نزد خدا نداره.


11:

يعني خدا(موجود خيالي) نميدونه تو بايد بري بهشت يا جهنم و يه(پيامبر يا امام) بايد بهش بگه اينو بفرست بهشت يعني اون دنيا هم پارتي بازيه

12:

دوست خوبم شما اصلا موضوع رو خوب نفهمیدی!

به نظر من خدا انرژِی جهان خلقت هست ، وقتی که من یه توپ رو میندازم زمین توپ به سمت زمین سقوط می کنه.این عمل ناشی از گرانش زمین هست.گرانش زمین نتیجه هسته متراکم ان هست که یه حالت جاذبی داره.همه و همه ی اینها در درون خدا هستند.چطور بگمT انیشتین (فکر کنم ایشون)فرمود خدا قانونه، نظمه.

این انرژِِی که روح ما هم از اون هست مثل یه شبکه بزرگ اینترنتی هست که سرور همه ی روح هاست.یعنی روح های ما بخشی از خدا هستند.

در این میون بعضی از افراد(مثل پیامبران و امامان و عارفان) مثل ispهایی میمونن که می خوان ما رو به اینترنت وصل نمايند.این افراد روحشون بدلیل ریاضتی که در این دنیا کشیدن به مراتب بالایی رسیدن و نزد خداوند ارزش والاتری دارند.
و بقیه موضوع اینه که به صرف حتی خواهش کردن من یا یه فرد دارای مقام بالایی ، من نمیرم بهشت بلکه تصمیم گیرنده اصلی خداست و خداست و همین!

ببین دوست من ذهنتو در گیر جبری گری نکن ! جبری گری با علم و حققت خیلی فرق داره.

13:

خيلي ممنون كه منو دوست خودت خطاب كردي از نظر اسلام من( نجست واحمق )هستم .

خوب اگه اين جوري فرض كني اون صليب هم ميتونه به عنوان اتصال عمل كنه

در ضمن
بقیه موضوع اینه که به صرف حتی خواهش کردن من یا یه فرد دارای مقام بالایی ، من نمیرم بهشت بلکه تصمیم گیرنده اصلی خداست و خداست و همین!

پس شفاعت ديگه معني نداره وكاره بيهوده اي هست

14:

ببین دوست من ، صلیب ایا روح داره؟ ایا اصلا واقعیتی داره؟ (صلیب تحریف مسیحیت هست.)

صلیب خیلی فرق داره با حضرت عیسی و اگر بگم اصلا ربطی ندارن بهتره.

وقتی من از عمل بدی که در گذشته انجام دادم واقعا پشیمون بشم و حتی اگر از پیامبران یا امامان در خواست کمک کنم ، به احتمال زیاد درخواستم نزد خدا مقبوله و لی اگر از ته دلم نخوام قبول نیست.

یه ایه ای هست در قران میگه:

یه پیامبری از خدا شفاعت یه شخص یا یه قوم رو میخواست(اسم پیامبر و اون قوم یا شخص یادم نیست) که خدا در جوابش فرمود ، اگر این شخص یا قوم از کل عالم در خواست نمايند که من(یعنی خدا)اونها(یعنی اون شخص یا قوم)را ببخشم اگر خود اون شخص یا قوم(فکر کنم 4 امین بار بود ای کلمه رو نوشتم!) از عمل گذشتشون پشیمون نشن من نمی بخشمشون.

15:

من كار ندارم صليب روح داره يا نه (نكته:من به روح اعتقاد ندارم)
حتي اگه از سنگ هم شفاعت بخاهي خدايي كه همه جا هست درون سنگ هم هست

من ميگم چرا مستقيم ازخود خدا درخاست بخشش نمي كنيد.

(نكته:من به خدا اعتقاد ندارم وفقط اين تاي پيك رو زدم كه نشون بدم يه مرده با يه سنگ فرقي نميكنه)

16:

با این هستدلال هایی که شما اوردی اگر من از یه فرد ظالم که مرده هم شفاعت بخوام به خواسته ام میرسم!
ارواح هر یک از انسان ها دارای شان خاص خودشون هستن و اون ارواحی مقام بهتری دارن که انسان های خوبی در زمین بودن.
در مورد سنگ هم فکر کنم اگر پستهای قبلیمو با دقت بخونی می فهمی...


17:

من بحث رو دنبال نکرد و حقیقتاً نمی دانم از کجا به این سوال رسیده اید اما یکی از دوستان این لینک را برای من فرستاد تا نگاهی بیندازم!!
در دیدگاه شیعه فرقی بین مرده و زنده ائمه وجود ندارد که این بینش ناشی از تفکری هست که جای بحث بسیاری دارد
اما دلیل توسل به ائمه (علیها سلام ) اینکه ما اعتقاد داریم که این عزیزان در درگاه خداوند عزیز تراند و بر حسب یک برهان عقلی ساده اگر کسی بخواهد مورد توجه بزرگی برنامه گیرد از عزیزان و نزدیکان او می خواهد که شخص را به بزرگ نزدیک نمايند و به واسطه شخص سومی که در نظر ان شخص عزیز هست خود را برای او مطرح می کند
شیعه نیز همجین کاری را انجام می دهد

18:

شما مسلمانان ميگايشانيد خدا همه جا هست پس نيازي نيست از امام ياپيامبر بخواهيد شفاعت كنه يك راست از خود خدا در خواست كنيد
نه روح يه مرده نميتونه شفاعت كنه چه خوب باشه چه بد وچه سنگ شده باشه (فسيل)


اگه باز هم منظور من رو درك نكرديد من ديگه مايل به ادامه بحث نيستم.


19:

اون خدايي كه از دل همه خبر داره خودش مي فهمه ديگه نيازي نيست نفر سومي باشه
يك راست از خودش در خواست كنيد
(شاه نيست كه به وسيله وزيرش به اون نزديك بشيد.)
بهتره خدايي كه سلسله مراتبي برايه رسيدن به اون بايد تي بشه رو رها كنيد

(نكته: پيامبر مسئله شفاعت رو به پيش كشيده تا خود را بالا تر از امت جلوه بده غافل از اين كه اين مسئله اسلام رو بسيار به نظريات مشركان در آينده نزديك مي كنه.)
يادآوري: مشركان هم بت هارو خدايه بزرگ نمي پنداشتند بلكه راهي برايه رسيدن به الله كه در آسمان هاست ميدونستند.وروح درون بت ها رو دختران خدا ميدونستند.مثل مسلمانان كه امامان وپيامبران رو اوليايه خدا ميدونند.


20:

سلام

دیراک! تفاوت پايه ی که باعث اختلاف نظر شما و مخالفانتان در این تاپیک می شود عدم اعتقاد یا اعتقاد به جهان غیب هست.

این موضوع هم نکته ساده و پیش پا افتاده ای نیست که بتوان با یک پست اونرا اثبات کرد.
تمام مواردی که از طرف دوستانی چون شما در مورد
خدا
پیامبر الهی
معجزه
روح
...
مطرح می شود به همین نکته برمی گردد.

کسی که به جهان غیب اعتقاد نداشته باشد خیلی از مسائل برایش حل نشده باقی می ماند.

به هر حال مدد گرفتن از ندای فطرت، بررسی دقیق تاریخ، کمک خواستن از کسی که اگر وجود داشته باشد می تواند کمک کند و حتی تفکر مداوم می تواند راهگشا باشد.

به همین دلیل هم بود که حقیر در پست قبلی که در این تاپیک ارسال کردم شما را مخاطب برنامه ندارم.

زیرا اونچه شما به اون اشاره نموده اید یک موضوع ساده و پیش پا افتاده نیست و فرمودگو پیرامون اون به یک تاپیک محدود نمی شود.

نمی دانم خاطرتان هست یا خیر؛ در تاپیک کشتی نوح هم اونچه مطرح بود همین موضوع بود که اتفاقا در اونجا چند پستی مخاطب شما بودم.


21:

درسته شخصي مثل من كه داره از دور اسلام ومشركان را نظاره ميكنه تفاوت چنداني نمي بينه ولي اگه بايك مسلمان يامشرك وارد بحث بشه همين نتايج رو داره وبه من ميگند اول بيا جهان غيب رو قبول كن بعد وارد بحث يشيم.درست هم هست چون اين طور بحث كردن من در چند پست قبل هيچ نتيجه اي نداره

پست اول هم نظر يك بي خدا هست كه داره از دور نگاه ميكنه وشما كه يك طرف موضوع هستيد چيزي كه من ميبينم نميبينيد

22:

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد وال محمد
وعجل فرج ال محمد
اصلا قابل مقایسه نیستند.
اللهم صل علی محمد وال محمد
وعجل فرج ال محمد

23:

سلام
بزرگوار! من هرگز چنین عرضی نکردم که شما جهان غیب را باور کنید و اصلا نمی توانم چنین چیزی عرض کنم؛ مگر اختیار باور دیگران به عهده کسی غیر از خودش هست.


اگر هم دقت کنید من قبلا عرض کرده بودم:
نوشته اصلي بوسيله objective نمايش نوشته ها
سلام

البته نگرش هستارتر چیزی فراتر از اون هست که شما هدف برنامه داده اید.

به همین دلیل حقیر هنوز ارسالی در خصوص پست اولیه هستارتر محترم ندارم و فقط در مورد ارسال شما رونین بزرگوار عرض می کنم:
...
یعنی جدا از اینکه نظر یک بی خدا یا با خدا باشد مسئله بسیار مهمی هست بیش از اینکه بخواهیم شیعه را مشرک بدانیم در حقیقت همانطور که عرض کردم همه چیز در این مورد نهفته هست.
مسلما همانطور که فرموده اید نه من اونچه شما می بینید را می بینم و نه شما اونچه من می بینم را می بینید ولی نکته ی مهم این هست که تا جایی که می شود نسبت به چیزی تعصب بی جا نداشته باشیم یعنی با فرض اثبات یا نفی چیزی مطالعه نکنیم و پیوسته به عقلمان رجوع کنیم.

اگرچه ...


شود آسان به عشق کاری چند که بود نزد عقل بس دشوار

نکته ای که باید عرض کنم و شاید به عنوان پیش فرض برای هر کس خوب باشد این هست که اگر خدا (اونگونه که اسلام معرفی کرده هست) وجود داشته باشد مسلما می تواند خود را بنمایاند و کسی که می خواهد او را بیابد کمک دهد.


24:

خوب چرا به این فکر نمیکنی که مشکل کافر های اون وقت این بوده هست که درون بیخودی را میپرستیدند؟!
اگر برفرض حرف شما درست باشد باز هم مسلمان باز میگردد به "الله" در حالی که سخن همان پادشاه حبشه باز میگردد به ناکجا آباد و هرچیز جز الله واحد.


25:

يكي حرفايه علي متاليكا رو بره من ساده كنه بفهمم چي فرمود!!

26:

درود

مطالعاتي در زمينه شفيع و شفاعت و واقعيات شفاعت شونده ...

آيات و احاديث در اين زمينه و نظرات متفاوت در اين رابطه داشته ام و هدف من از نوشته قبلي اضافه كردن اطلاعاتي به پست شروع تاپيك بود كه تقريبا كليه سندش را يك ديالوگ كوتاه در يك فيلم سينمايي تشكيل ميداد و اين را به عنوان كمك مختصري در راه تخصصي شدن بحث انجام دادم .


27:

مسئله مهمی نبود.
اصلا هیچ چیز مهم نیست.


28:

مسلمانان منطقا نمیبایست چنین بگویند چرا که به immanent خدا باوری ندارند.

اتفاقا به سخنان یک آپولوجیست مسلمان هم گوش میدادم که میفرمود در اسلام خدا همه جا نیست.

چرا که این موضوع مربوط میشود به پنتئیسم pantheism و برهما که ذات خدا همه جا هست و همه چیز خداست و از ایجور تعالیم.
البته چنانچه در قراون چنین چیزی مطرح شده هست بسیار خوشحال خواهم شد تا بنده را نیز مطلع سازید چرا که نقد پايه ی دیگری به توحید مطلق خواهد بود (اگر خدا هم متعال transcendent باشد و هم immanent پس دارای دو بعد هست که باز هم میرسیم به کثرت در وحدت خدا و نه توحید مطلق)


پس نيازي نيست از امام ياپيامبر بخواهيد شفاعت كنه يك راست از خود خدا در خواست كنيد
نه روح يه مرده نميتونه شفاعت كنه چه خوب باشه چه بد وچه سنگ شده باشه (فسيل)


اگه باز هم منظور من رو درك نكرديد من ديگه مايل به ادامه بحث نيستم.

چه هستدلال بیخودی..

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

بنگر بنده مشرک بودن مسلمین را میبایست در پايه اسلام جستجو کرد ، البته میتوان از شفاعت از امام زاده ها نیز سود جست اما موضوع بسی مهمتر هست که بر میگردد به بت پرستی بابل تاثیر اون بر اعراب و در آخر اسلام.



29:

واقعا برای ادب سطح پایینت متاسفم که این چنین حرف میزنی ...


وقتی قدرت پاسخگویی رو نداری در بحث ها شرکت نکن دوست عزیز...
دشنام دادن کار هر ادم نادانی می تونه باشه...
شما که ادعای سوادت هست حداقل درست حرف بزن...
"دشنام دادن کار ادم های ضعیف و بی محتواست"

با تشکر ، من ترجیح میدم با انسان های مودب وارد بحث بشم.


30:




عقايد مسيحي ورژن قبلي اسلام هست وبسيار دستكاري شده وبسيار مسخره هست وارزش بررسي ندارد
حال يك مسيحي از ورژن تكامل يافته تر اديان ابراهيمي يعني اسلام ايراد بگيرد بسيار مسخره هست.
مسلمانان حداقل به يك خدا اعتقاد دارند وبرايه پيامبران وامامان مقام بالاتر از انسانها وپايين تر از خدا قاعل هستند.

ومثل مسيحيان به سه خدا معتقد نيستند شما اول تثليث را درست كنيد بعد در مورد شرك در اسلام وارد بحث شايشاند.


31:

اگر به همین وضع بمیری فردای قیامت هنگامی که جهنم را می اورند هنگامی که از دور صدای هل من مزیدش را می شنوی حالت دیدنی هست .در ان روز خیلی ها دوست دارند سجده نمايند اما نمی توانند .خیلی ها می خواهند عذر بخواهند اما عذر پذیرفتنی نیست .لباسی از اتش بر تنشان می پوشانند .مرگ از هر سو به سرغشان می اید ولی نمی میرند .پوستشان نو می شود ومی سوزند .این جزای انهاست بدلیل کفری که به خدا ورزیدند .
همین الان هر لحظه تمام سلولهایت دارد به خاطر لطف خدا زنده می ماند .نفس کشیدنت به خاطر لطف اوست .اما تو کفران می کنی .
وقتی کور محشور شدی می پرسی خدایا من در دنیا بینا بودم الان چرا کورم .در جوابت می گویند تو در دنیا ایات ما را دیدی وایمان نیاوردی (.خودت را به کوری زدی ).اینجا هم کوری .


32:

مگه قبلآ قيامتو ديدي كه اينجوري داري از اونجا تعريف ميكني

33:

اینها رو که فرمودم اکثرش از کتاب خدا گرفته شده .راستی ایه ای هم وجود داره بدین مضمون که :اونها ایمان نمی اورند تا انکه عذاب را مشاهده نمايند .(اون وقت هم که ایمان بدردی نمی خوره .)

34:

شما نگرانه من نباش اگه خدايي وجود داشت وفرمود چرا من را نپرستيدي برتراند راسل يه جمله در اين باره داره كه جواب خداست (فقدان شواهد كافي)

35:

برداران و خواهران محترم لطفا در مورد موضوع مورد سؤال قلم فرسایی بفرمائید دلم نمی آید زحمات شما را حذف کنم .


متشکرم

36:

در مورد مشرک و مسلمان
به نظر این تقدس ایجاد شده برای امامان بییشتر کار غالیان هست! که شاخ و برگهای تقدس آمیز بیش از حد به امامان داده اند همچو علم غیب و دانش فرا تر از حد و غیره...
که بحث در این باره مجالی دیگر می طلبد
به عنوان نمونه از همین غالی گری
یک اعتقاد جالبی! نزد تشیع وجود داره! که هر غیر تشیعی رو کافر می دونه!
و اینکه هر کسی که بمیرد و امام عصر را نشناسد مثل یک کافر مرده هست!
مسلمان بدون امام اگر بمیرد هم ‌ردیف کفار و منافقان هست
که در این صورت
وای به حال اهل تسنن، شیعیان غیر دوازده امامی و شیعیانی که وجود امام وقت را منکرند.


شاید این موارد توسل و این کارها بیشتر کار غالیان بوده که وارد دین شده!

که البته در این مورد خود دینداران بهتر جوابگو خواهند بود!

37:

اصولاً در ظاهر كه هيچ فرقي ندارند .
نه اون مشرك شاخ و دم دارد ، نه اون مسلمان ( شيعه ) .
هر چه هست در افكار و عقايد و به طبع اون ، صد در صد ، در اعمال و كردار شخص جلوه مي كند .


38:

می دانی مشکلت چیست .مشکلت ان هست که درک درستی از خدا نداری .خداست که به همه چیز اهمیت می دهد .خدا اگر نمی خواست حجر الاسود هم سنگ سیاهی مثل سایر سنگهای سیاه بود .اما خدا چنین خواست که به او ارزش بدهد .همین حجر السود فردای قیامت گواهی می دهد در مورد انانی که ان را بوسیدند .ضمنا هیچ مسلمانی حجر الاسود یا کعبه را نمی پرستد .بلکه انها نمادهایی هستند نسبت به عشق به خالق .
یعنی مسلمانان می گویند خدایا تو بهتر خیر را می دانی .ما مطیعت هستیم اگر بگویی سنگی را هم ببوسیم می بوسیم .چون می خواهیم تو از ما راضی باشی.

می گویند اگر بگویی به سوی خانه ای مکعبی روی خود را بگذاریم می گذاریم چون تو چنین خواسته ای.
هر عقل وعلمی در سایه تو ارزش دارد .
بلکه عقل وعلم مخلوق توست .
حال معنوی انقدر ارزش دارد که اگر کسی به حد بالایی از ان دست یابد ان را با همه عالم عوض نمی کند .
مولایمان امیرالمومنین (ص)در جایی نسبت به الله می فرمایند .ای خدای من بالفرض که من بد بودم ومرا عذاب کنی .(عذاب خیلی سخت هست )اما سخت تر از ان برای من دوری از تو هست .

منظور حضرتش شاید تنها فکر به اینکه نکند الله لحظه ای از حضرتش ناراضی باشد .
ان روز هم می اید .خدا می داند به ازای همین نوشته ام چه اجر عظیمی دریافت می کنم والبته رضوان ورضایت خدا از هر اجری بالاتر هست .


39:

یک انسان نمی تواند نسبت به سرنوشت دیگران بی تفاوت باشد

40:

سلام

لطفا سندي براي نوشته ي خود ارائه كنيد.

در غير اين صورت نوشته ي خود را ايشانرايش نماييد .

ممنون

41:

« کسی که بمیرد و امام وقتش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده هست»
این مورد در اینجا ذکر شده
میزان الحکمه، جلد 1، ص 171
معجم احاديث الامام المهدي عليه السلام ، جلد دوم ، صفحه ي 247 تا 254

البته نسبت جاهلیت خود بحثی دراز دارد! که چرا غیره جاهل هستند و شیعه نه!

اما مورد کافر و منافق در اینجا در تفسیر!!! آمده هست
-اصول كافي ، جلد اول ، صفحه ي 377 ، حديث 3 .


فقط این رو اصلاح می کنم که انگار این سخن از زبان پیامبر نقل شده اولین بار! حال امام صادق را پاک می کنم!

42:

نماز


پيامبر اکرم (ص): مرز ميان ايمان و کفر ترک نماز هست.


43:





بحث شيعه وامامت در ان موقعيت زيادي مي طلبد ودر قران اگر قبول داشته باشيد به امامت اشاره شده ورسول اكرم در غدير خم اين مسيله را علني بيان كرده اند امامت از اصول دين هست و واقعا واي به حال اهل تسنن كه از دين خدا هر چه خواستند قبول كردند ودين را تحريف كردند

44:

البته این دیدگاه ، دیدگاه انحصار گرایان دینیست


اما دین داران به اصطلاح روشنفکر سعی در بازیابی این مورد دارند و اینکه خداوند نسبت به سایر ادیان دید بدی ندارد و انها را گاها مسلمان نیز نامیده هست! و یا اینکه داشتن دینی غیر از اسلام هم پذیرفته هست!(هر چند همین مورد هم با متن خود ایات زیر سوال هست )
اما نکته جالبتر در همین دید نسبت به اهل تسنن نهفته هست
چرا که اونها هم اسلام رو قبول دارند و در واقع مسلمان محسوب میشوند
اما این دید که اونهارو همردیف کفار برنامه میده دیدگاهی خطرناک محسوب میشه! و در صورت پذیرش این دید اونوقت بسیاتری از مبانی زیر سوال میره!

45:

این بحث مدتی هست ادامه دارد .

مسلمان و غیر مسلمان خدا باور و نا خدا باور در اون شرکت جست .


جالب اینکه مسیحی و ضدخدا و در جاهای دیگر متأسفانه اهل سنت دست به دست هم دادند تا ثابت نمايند شیعه مشرک هست .


براستی این برادران و خواهران سنی از خود نمی پرسند که آیا کسی که حتی خدا را قبول ندارد به چه علتی در مشرک شناسی هم صدای مسیحی و...

می شود تا به فکر مترقی امامت در تشیع ضربه بزند .


براستی در تفکر امامت چه چیزی نهفته هست که همه علیه اون دست به دست هم داده اند .


در امامت مسئله مهم رهبری نهفته هست و هر جامعه ای که رهبر داشته باشد یکی از ارکان مهم پیروزی را دارد .


و اما در مورد ادعاهای دوستان گرامی ادعاها به طور خلاصه این بود که همه را می آورم تا بعد به اون جواب بدهم :
UnforGiiveN
شاید این موارد توسل و این کارها بیشتر کار غالیان بوده که وارد دین شده!
Al.Capone
اصولاً در ظاهر كه هيچ فرقي ندارند .
نه اون مشرك شاخ و دم دارد ، نه اون مسلمان ( شيعه ) .
UnforGiiveN
اما نکته جالبتر در همین دید نسبت به اهل تسنن نهفته هست
چرا که اونها هم اسلامرو قبول دارند و در واقع مسلمان محسوب میشوند
اما این دید که اونهارو همردیفکفار برنامه میده دیدگاهی خطرناک محسوب میشه! و در صورت پذیرش این دید اونوقت بسیاتریاز مبانی زیر سوال میره!


dirac
حتي اگه از سنگ هم شفاعت بخاهي خدايي كه همه جا هست درون سنگ هم هست
من ميگمچرا مستقيم ازخود خدا درخاست بخشش نمي كنيد.
(نكته:من به خدا اعتقاد ندارموفقط اين تاي پيك رو زدم كه نشون بدم يه مرده با يه سنگ فرقي نميكنه)
(نكته: پيامبر مسئله شفاعت رو به پيش كشيده تا خود را بالا تر از امت جلوه بدهغافل از اين كه اين مسئله اسلام رو بسيار به نظريات مشركان در آينده نزديك ميكنه.)
تا به حال فيلم محمدرسولله كه هر سال از تلايشانزيونپخش ميشود رو ديديد وقتي مسلمانان به حبشه ميرند يكي از مسلمانان به پادشاه حبشهميگه اين ها بت هارو مي پرستند.
واون مشرك جواب ميده ما بت هارو نمي پرستيم بلكهخدايي كه درون اونهاست ميپرستيم واين ها دختران خدا(الله)هستن.
خوب وقتي كه به يهشيعه ميگي چرا امام زاده ها وامامان رو عبادت ميكنيد وبر بالايه قبر اونها معبدميسازيد ميگايشانند اينان از ما شفاعت ميكنند وشفا مي دهند
خوب به نظر شماچقد در( شريك شدن بتها و امام زاده ها وامامان در اداره امور خدا) تفاوت وجوددارد.

يعني خدا(موجود خيالي) نميدونه تو بايد بري بهشت ياجهنم و يه(پيامبر يا امام) بايد بهش بگه اينو بفرست بهشت يعني اون دنيا هم پارتيبازيه

خيلي ممنون كه منو دوست خودت خطاب كردي از نظر اسلاممن( نجست واحمق )هستم .
خوب اگه اين جوري فرض كني اون صليب هم ميتونه بهعنوان اتصال عمل كنه
در ضمن
بقیه موضوع اینه که به صرف حتی خواهش کردنمن یا یه فرد دارای مقام بالایی ، من نمیرم بهشت بلکه تصمیم گیرنده اصلی خداست وخداست و همین!
پس شفاعت ديگه معني نداره وكاره بيهوده اي هست
eden
بنگر بنده مشرک بودن مسلمین را میبایست در پايه اسلام جستجو کرد ، البته میتوان ازشفاعت از امام زاده ها نیز سود جست اما موضوع بسی مهمتر هست که بر میگردد به بتپرستی بابل تاثیر اون بر اعراب و در آخر اسلام.
####################################
در شب های آتی به این مسائل خواهم پرداخت

46:

آیا بنیان نهادن تفکر توسل کار غالیان هست ؟
با مراجعه به قراون در می یابیم که توسل ریشه در قراون دارد .

در سوره منافقون ایه 5 آمده هست :

( وإذا قيل لهم تعالوا يستغفر لكم رسول الله لووا رؤوسهم ورأيتهم يصدون وهم مستكبرون ) .المنافقون / 5 .
و چون بديشان فرموده شود : «بياييد تا پيامبر خدا براى شما آمرزش بخواهد، سرهاى خود را بر مى گردانند ، و اونان را مى بينى كه تكبركنان روى برمى تابند .»
همانگونه که دیدید در این ایه منافقین افرادی توصیف شده اند که از طلب شفاعت از رسول مکرم اسلام روی گردانند

ولو أنهم إذ ظلموا أنفسهم جاءوك فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحيما ) .النساء / 64 .
و اگر اونان وقتى به خود ستم كرده بودند ، پيش تو مى آمدند و از خدا آمرزش مى خواستند و پيامبر ] نيز ] براى اونان طلب آمرزش مى كرد ، قطعاً خدا را توبه پذيرِ مهربان مى يافتند .
در این ایه نیز به صراحت مقبولیت دعای پیامبر اسلام نزد خداوند متعال مورد تأیید برنامه گرفته هست .


اما ایا در قراون فقط شفاعت پیامبر خدا مهر تأیید خورده هست ؟
خیر چرا که در قراون مجید به مؤمنین دستور داده شده هست به وسیله ای که موجب تقرب به خداوند متعال هست دست یازند .



يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ.

المائدة / 35 .

اي كساني كه ايمان آورده‌ايد ، از خدا بترسيد و براي تقرب به او وسيله‌اي بجايشانيد .
بنا براین برای شناخت وسایل مجاز از غیر مجاز باید به احادیث رسول مکرم اسلام تمسک جست و دید که مؤمنین به چه وسایلی می توانند متمسک شوند .



47:

يكبار ديگر فرمودار خايشانش را بخوانيد

در پي جواب به اون هموندان كه بي دين و بي خدا و مسحي هم در اون هست از نسكي پيام مي آوريد كه ايشان به اون ايمان ندارند

48:

خود ایشان اول به چیزی که با اون میانه ای ندارند تمسک جستند .

ملموس را باکی نیست چون لامس شروع گر هست مگر در منکرات

49:

Al.Capone فرموده هست :
اصولاً در ظاهر كه هيچ فرقي ندارند .
نه اون مشرك شاخ و دم دارد ، نه اون مسلمان ( شيعه ) .
******************************
جواب :
به نظر شما به این سخن چه پاسخی باید داد ؟

ادعائی هست بی دلیل و مدرک.


علیرغم این :
سؤ برداشت شما به دلیل خلط در معنای مشرک هست .


*******************************************
UnforGiiveN فرموده هست :
اما نکته جالب تر در همین دید نسبت به اهل تسنن نهفته هست
چرا که اونها هم اسلام رو قبول دارند و در واقع مسلمان محسوب میشوند
اما این دید که اونهارو همردیف کفار برنامه میده دیدگاهی خطرناک محسوب میشه! و در صورت پذیرش این دید اونوقت بسیاتریاز مبانی زیر سوال میره!
***********************************

جواب :
این ادعا هم که هیچ ربطی به بحث ندارد .


اما علیرغم این شما باید به حدیث مد نظرتان بیشتر دفت کنید معنی اون حدیث لزوما معادل کفر نیست .


می شی لطفا بفرمائید حتی با فرض معادل کفر بودن معنی حدیث چرا باید خطر ناک باشد ؟
در ثانی آیا مطمئنی که این حدیث تنها از شیعه روایت شده هست ؟
عند الله بن عمر شبانه سراغ یکی از حکام وقت رفت و اصرار کرد تا همان شب با او بیعت کند وقتی حاکم وقت فرمود برو فردا بیا او اصرار کرد تا در صورتی که همان شب بمیرد با مرگ جاهلیت نمیرد .


50:

نکته در همین مورد نهفته هست
حرف من این بود که توسل کار غالیان هست یا نه
با توجه به ادامه حرفم منظور اهل تسنن نیست پس به شیعیان بر میگردد!
غالیان در تشیع که امام را دارای علم بی حد و غیب و غیره می داند!
اما چگونه با هستفاده از قراون این وسیله را نه نماز و دعا به درگاه خدا
بلکه گرویدن دور یک مقبره ساخته شده از طلا می دانید؟
بیاید تا پیامبر برای شما آرزش بخواهد! پیامبر زنده که ارتباط وحیانی! با درگاه! پروردگار دارد
نه مقبره! و نه گشتن دور مقبره امام !
حال شما به جریان هزاران امامزاده در شهر ها و روستاها بنگیرید که اونهارو هم متبرک کردند که برید و خود رو عین ...به درو دیوار بند کنید تا شفا بگیرید
اگر گرفتید عنایت خدا از طریق امامزاده بوده و اگر نگرفتید مصلحت خدا!
اونها پیش پیامبر می رفتند
اما اینکه بیایم و اون رو تفسیر کنیم که هزاران نفر بعد پیامبر قابلیت اینچنینی پیدا خواهند کرد کار دوستان غالی تشیع می تواند باشد

51:

اینکه دور مقبره ها چرخیدن و زیارت کردن چرا ؟
مربوط هست به بحث وهابیت از جان اسلام چه می خواهد که قبلا بخشی از اون را جواب داده ام و بخشی از فلسفه اون را بیان کرده ام به این بحث مربوط نیست
بیان موضوع در این عنوان تنها باعث انحراف در بحث خواهد شد .


اگر سؤالی داشتید ویا توضیح افزون بر اون خواستید همانجا مطرح کنید جواب خواهم داد .


سخن اصلی در این عنوان این هست هیچ کدام از اعمال فوق به معنای شرک نیست .


وکسانی که توسل و زیارت و شفاعت را مساوی شرک می دانند با معانی این کلمات آشنا نیستند .


به دیگر سخن و در یک جمله ساده وبدون خم وچم ، توسل یعنی توسل و شرک یعنی شرک


76 out of 100 based on 46 user ratings 1096 reviews

@