مقایسه موتور اوج با موتور های رانشی دیگر و فناوری های جدید


مقایسه موتور اوج با موتور های رانشی دیگر و فناوری های جدید



مقایسه موتور اوج با موتور های رانشی دیگر و فناوری های جدید
اهم
با موتور اف ۵ امریکا که بعد از ۶۰ سال تازه توانستیم مهندسی معکوس کنیم و نامش رو اوج گزاشتیم شروع میکنیم
حقیقتا باعث افتخاره 💪💨💨💨💨💨💨 زوررت



افشای فروش قطعات هواپیمای جنگی از اسرائیل به ایران

1:

مقایسه موتور اوج با موتور های رانشی دیگر و فناوری های جدید


افشای جزئیات طرح نظامی آمریکا برای سوریه

2:

موتور اوج نمونه مهندسی معکوس موتور اف ۵ امریکاست


زنده زنده آتش زدن مسلمانان در آفریقای مرکزی + عکس

3:

البته بعضی چیزها سپس حتی 40 سال اونقدرها هم تغییرات بنیادی نمیکنه که بگیم مثلا اوه اون مال 30 سال پیش بوده و این حرفا.
همین که بتونن موتور جت اف5 رو درست کنن بازم پیشرفتی هست برای خودش.
البته باید با کشورهای دیگر مقایسه کنیم تا بفهمیم واقعا مهندسی معکوس و ساخت چنین موتور چقدر سخته و چقدر پیشرفت علم و فناوری در کشوری بحساب میاد.
البته به فرض اینکه این موتور واقعا کیفیت و کارایی کافی رو داشته باشه!


یک گروه سنی تروریستی به نام "جیش العدل" 5 مرزبان ایرانی را ربودند

4:

موتور اف ۱۳۵
سازنده پراب اند ویتنی
نیروی رانش
۲۸۰۰۰ پوند
این موتور در جنگنده اف ۳۵ لایتینگ ۲ هستفاده شده
اهوم


عربستان هم ایران را تهدید به حمله نظامی کرد

5:

موتور اف ۳۵
ساخت ایالات متحده
مقایسه موتور اوج با موتور های رانشی دیگر و فناوری های جدید


عبدالمالک ریگی

6:

مقایسه موتور اوج با موتور های رانشی دیگر و فناوری های جدید

موتور ge90
ساخت جنرال الکتریل ایالات متحده

۱۱۰۰۰۰ پوند نیروی رانش
فوق العاده کم مصرف
بازده بسیار بالا
هستفاده در هواپیما های بکیینگ
اهوم


ساعاتی پیش، عملیات تروریستی انتحاری در مقابل یک پست مرزبانی در نزدیکی کنسولگری ایران

7:

بله حوب قصد من هم اشنایی با فناوری کشور های دیگه هست
و باید با اون جنبه هم اشنا بشیم


اخبار نظامی و تسلیحاتی

8:

موتور اوج توربو جته و نمونه از موتور f5 که تکنولوژی ان با توربوجت های ساخت حال هیچ تفاوتی ندارد.

و تفاوت ان تنها در موتورهای توربوفن جدید هست که تکنولوژی ان تنها دست چند کشور صنعتی هست و ساخت ان برای ایران مقدور نیست در وقت حال.


ولی موتور اوج با میزان بوجه نظامی ایران کاملا منطقی و قابل قبول و میشود فرمود ایران نیز جزء 5 تا 10 کشور تولید نمايند این موتورهای توربوجت در جهان هست.

و مقدمه ای برای ساخت نمونه های بومی ان باشد

9:

اما فناوری های جدیدتد
اهومممممم زورتت تتتتتتتتت زارتتتتتتتتت

یک نوع موتور دارم براتون
روشن کردنش مثل روشن کردن کبریت در گردباب میمونه
اسکریم جت ها
ناسا و دارپا این موتور رو در نمونه هایی از پهپاد های سری و محرمانه تست کردن
و برنامه هست در هواپیمای فوق مخوف sr72 عملیاتی بشه

در موتورهای توربوجت معمولی، هوا توسط کمپرسور فشرده و گرم شده و به درون اتاقک احتراق رانده می شود که در اونجا با سوخت مخلوط شده و پس از احتراق تولید گازهای پرفشار می کند.

خروج این گازها از اگزوز باعث تولید رانش به جلو یا thrust می شود.


برای سرعت هوای ورودی به داخل کمپرسور محدودیت وجود دارد.

وقتی هواپیما به سرعت صوت نزدیک می شود هوای ورودی به داخل موتور با امواج شوک همراه هست که می تواند باعث ایراد صدمه به کمپرسور شود.

در نتیجه با طراحی ورودی هوا به موتور به شیوه های مختلف باعث کاهش سرعت جریان هوای ورودی می شوند.


در موتور رم جت کمپرسور و سایر اجزای متحرک مانند توربین وجود ندارد.

بطور ساده هوا وارد اتاق احتراق شده و پس از ترکیب با سوخت می سوزد و تولید گازهای پرفشار می کند.

کاهش سرعت جریان هوای ورودی به زیر صوت توسط قطعه ای با طراحی خاص به نام جسم درونی یا inner body صورت می پذیرد.

تراکم هوا توسط سرعت بالای رو به جلوی جسم پرنده تامین می شود.

در اینجا نیز سرعت هوای ورودی باید زیرصوت باقی بماند.

زیرا افزایش سرعت به بالای این مقدار باعث وارد آوردن امواج ضربه و نیز گرم شدن بیش از حد هوا در داخل موتور احتراق می شود.




موتورهای رم جت نمی توانند زیر سرعت 2 یا 3 ماخ کار نمايند زیرا به سرعت بالاتر برای متراکم کردن هوا در جلوی موتور نیاز دارند.

سرعت بالاتر از 6 ماخ نیز بریا اونها دست نیافتنی هست زیرا باعث داغ شدن گازهای احتراق تا حد تجزیه محصولات احتراق می شود.

چاره کار در موتورهای اسکرم جت هست.
اسکرم جت مخفف Supersonic Combustion RAMjet می باشد.

در موتور اسکرم جت هوای ورودی با سرعت بالای صوت وارد موتور احتراق می‌شود.

چون هوا چندان فشرده نمی شود و با آزادی نسبی وارد اتاق احتراق می گردد، دمای اون افزایش چندانی نمی‌یابد.

طراحی آیرودینامیکی جسم ورودی موتور اسکرم جت به گونه ای که هوا را تنها تا حد احتراق در مدت چند هزارم ثانیه متراکم کند و در عین حال از سرعت هوای ورودی چندان نکاهد امر بسیار پیچیده ای هست.

بدنه موتور و سایر قسمت های جسم پرنده نیز باید بسیار مستحکم باشد تا در برابر نیروهای آیرودینامیکی و ثقلی وحشتناک سرعت‌های بالا مقاومت کند.






موتورهای اسکرم جت می تواند سرعتی تا حد 25 ماخ را نیز فراهم نمايند.

سقف پرواز قابل دسترسی توسط اونها نیز بسیار بالاتر از سایر موتورهای جت هست.

در حالی که موتورهای توربوجت مدرن حداکثر می تواند به ارتفاع 40 کیلومتری دست یابند، این سقف برای رم جت 55 و برای اسکرم جت 75 کیلومتر یا حتی بالاتر هست.



بالاترین سرعتی که تاکنون با موتور اسکرم جت حاصل شده توسط هواپیمای بدون سرنشین
X-43A هست که در 16 نوامبر 2004 توسط ناسا با هستفاده از یک بی 52 به عنوان هواپیمای مادر به پرواز درآمده و به سرعت 9.68 ماخ معادل 11858 کیلومتر بر ساعت دست یافته هست.


مقایسه موتور اوج با موتور های رانشی دیگر و فناوری های جدید

10:

درود
کومونیست عزیز


کمونیست تنها در شعار ها زیباست
کجایند هستالین ها و لنین ها تا شکوه و عظمت لیبرال دموکراسی غربی را ببینند ؟


اما

کپی کاری افتخار نیست
افتخار ایالت متحده هست
افتخار ماییم
افتخار امریکاست
ما بر قله فناوری نسشته ایم

11:

موتور اف ۱۳۵ در حالت پس سوز به عدد ۴۳ هزار پوند میرسه

12:

موتور اف ۱۵ و اف ۲۲ هم مقام های دوم و سوم رو دارن

13:

مقایسه موتور اوج با موتور های رانشی دیگر و فناوری های جدید

X43
ساخت ناسا با سرعت ۱۰ ماخ

14:

ک شرکت انگلیسی برنامه هست هواپیماهایی را طراحی کند که سرعت اون ۵ برابر صوت هست.
به نقل خبرگزاری مهر، شرکت «ریکشن انجینز» انگلیس موتور راکتی را با نام SABRE برای هواپیماها طراحی کرده که سرعت را به ۵ برابر صوت در می رساند و ترکیبی از فناوری موتور جت و راکت هست.

این موتور می تواند به سرعت هوای کشیده شده به داخل فضای موتور را از جو بیرونی خنک و اون را با سوخت هیدروژن مایع بسوزاند.

وزن هواپیماهای ساخته شده با این فناوری بسیار سبک هست و می توانند در هوا و فضا مورد هستفاده برنامه بگیرند.

وقتیکه موتور هواپیما در بالای جو برنامه می گیرد به راکتی تبدیل می شود که با اکسیژن عمل رانش را انجام می دهد.

این هواپیما حتی می تواند پرواز مستقیم به مدار زمین داشته باشد.

انتظار می رود مراحل آزمایش این موتور ابتدا بر روی یک فضاپیما مستقل به منظور رساندن ماهواره و دیگر تجهیزات فضایی به مدار زمین صورت گیرد.

شرکت انگلیسی «ریکشن انجینز» برنامه هست تا سال ۲۰۲۰ مراحل ساخت این موتور را به پایان رساند و چند سال بعد هم اولین هواپیمایی که با این فناوری به پرواز در می آید، رونمایی شود.


مقایسه موتور اوج با موتور های رانشی دیگر و فناوری های جدید

15:

برنامه نیست بخاطر مشکلات و دیدگاههای سیاسی یا احیانا اقتصادی دسترنج دانشمندان کشور رو زیر سوال ببریم...ساخت این موتور یک کار ارزشمند بوده .البته تاریخ ساختش قدیمی هست و احتمالا مربوط به سال 2007 یا 2008 هست و الان در زمینه موتورهای توربوفن سنگین کار میکنن و به احتمال زیاد نتیجه هم رسیدن..


16:

مهندسی معکوس افتخار داره دوست من ؟

17:

برای این گونه موارد بله..
اگه از بحث پیچیدگی ساختش بگذریم برای ساخت موتور جت نیاز به آلیاژهای خاصی هست که تکنولوژی و ترکیب این مواد در اختیار چند کشور هست و بدلیل هستراتژیک بودن ساخت هواپیماهای نظامی قابل صدور به کشورهای دیگه نیست..
شماچند کشور رو میشناسید تونسته باشه موتور جت تولید کنه؟
در ضمن افرادی که در این مراکز مشغول کار هستن با کار و تلاش و زحمت خودشونو به یه جایی رسوندن و بخاط تخصصی بودن کار در این مراکز افراد رانتی و...کم هستند

18:

اول اینکه اتفاقا اینجور جاها اصل رانت بازیه
این مراکز زیر مجموعه دفاع و خودکفایی و...

هستند که هر کسی رو راه نمیدن


این موتور با کمک الیاژ های چین و صرف هزینه برای یاد گیری ساخت موتور جنگنده و ...

ساخته شده .

و تازه در مرحله ازمایشی هست .



همین سانتر فیوژ رو ببین شما فکر میکنی چه طوری ایران ساخته ؟


94 out of 100 based on 74 user ratings 724 reviews

@