استقبال ایالات متحده از فاز دوم انتقال مسئولیتهای امنیتی به نیروهای افغان


استقبال ایالات متحده از فاز دوم انتقال مسئولیتهای امنیتی به نیروهای افغان



استقبال ایالات متحده از فاز دوم انتقال مسئولیتهای امنیتی به نیروهای افغان
فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا به ملت افغانستان تبریک گفته و از اعلان رئیس جمهور کرزی برای مرحله دوم انتقال امنیت مناطق در نظر گرفته شده از نیروهای آیساف به نیروهای امنیتی افغان استقبال می کند. چشم انداز انتقال رهبری به قوای امنیتی افغان در اجلاس لیسبون در نوامبر 2010 به توافق رسید. از آنجا که نیروهای امنیتی افغان توانمندتر شده، نیروهای ایالات متحده می توانند کناره گیری و شروع به کاهش نیروهای نظامی خود کنند، و این امر را تا پایان سال 2014 و بر اساس شرایط موجود بانجام رسانند. همانطور که دولت ما مدت ها اعلام کرده است افغان ها باید مسئولیت آینده خود را برای ایجاد امنیت، تحکیم و تقویت حکومت و برای رسیدن به یک راه حل سیاسی واحد جهت برقراری صلح برعهده داشته باشند.

ولایات و مناطقی که امروز اعلان شد، شامل مناطقی از تمامی نواحی کشور بوده و در مجموع بیش از 50 درصد جمعیت ساکن افغانستان را در بر میگیرد.

انتقال قدرت یک رکن اساسی از تعهدات دراز مدت جامعه بین المللی به افغانستان است. ما و شرکایمان در آیساف به حاکمیت و تمامیت کشور افغانستان احترام گذاشته و برای اطمینان از اینکه افعانستان هرگز مجددا به پناهگاهی امن برای تروریسم تبدیل نگردد با هم همکاری خواهیم کرد. بعنوان بخشی از این تعهدات، ناتو و دولت افغانستان درلیسبون "اعلامیه مشارکت پایدار" امضا کردند. ایالات متحده کماکان در راستای بنای کشوری با ثبات تر و صلح طلب به حمایت خود از مردم و دولت افغانستان ادامه میدهد. ما همچنان متعهد به هدفمان به ایجاد یک منطقه آزاد و عاری از تروریسم هستیم.



عربستان موشک های هسته ای اش را رو کرد.

1:

بی زحمت وقتی که میروید ترتیب سفارت روسیه و چین را در افغانستان بدهید.


حملات ارتش سایبری ایران به امریکا
قطع اینترنت پروژه جهانیست.


آزمایش موفق سامانه «مرصاد» با انهدام پهپاد «کرار»


US Likely To Put Anti-Chinese ICBM Missile Shield In Afghanistan


دستیابی nsa به تمامی اطلاعات گوشی آیفون

2:

من یادم میاد افغانی ها اون قدر شما رو دوست داشتن که وقتی یه بار نیروهاتون به طبق معمول با ناموسشون تجاوز کرده بودن زدن بچه های تخس آمریکایی رو لت و پار کردن واسه همین مجبور شدین به پلیسشون با تفنگ چوبی(اسباب بازی) آموزش بدین!!

بنده برای اوباما آرزوی موفقیت می کنم!
راستی این شرایط خروجی که فرمودی مثل دغل بازی های گذشته که نیست!
آخه این آقای اوباما آغاز ورودش 30 هزار نفر اعزام کرد به افانستان و حالا هم همون 30 هزار نفر رو می خواد برگردونه اونم در دو نوبت!


انهدام ناو آمریکایی 50 ثانیه طول می‌کشد/ تنگه هرمز در احاطه کامل سپاه است

3:

مخاطبان گرامی،

سپاسگزاریم که سوالات و نگرانیهای خود را بطور محترمانه با ما در میان گذاشته اید.


مشاهده جنگنده های روسی بر فراز آمریکا
طبق معمول، ما کمال تلاش خود را کرده که به شما جوابهای صریح و صحیحی که سزاوار اون هستید، بدهیم.


احمق به این میگن (مبارز انتحاری)
ما امیدواریم که بتوانیم برای کاربران این سایت محیطی سازنده جهت فرمودگوی آزادی را فراهم سازیم.

اول، در مورد لینکی که دوست گرامیمان "Eybaba" فراهم کرده بود.


بالگرد آپاچی: شکارچی مخوف آسمان
اگر به پاراگراف آخر اون مقاله توجه دقیق کرده باشید، در مورد "دیدار ماه مارس سال گذشته پرزیدنت بیل کلینتون از هند" اظهار نظر میکند.

چنانکه اعضا این فروم افراد مطلع و آگاهی هستند، خوب میدانند که دورۀ انتخاباتی پرزیدنت کلینتون در ژانویه سال 2001 به اتمام رسید.

به احتمال زیاد و با توجه به متن، این مقاله سپس حملات تروریستی یازده سپتامبر و بدنبال آغاز عملیات ایالات متحده در ماه آکتبر سال 2001 نوشته شده هست.

نویسندۀ این مطلب ادعا میکند که آمریکا قصد دارد این «سپر موشکی ضد چین» را در دو سال آینده در افغانستان بسازد، یعنی باید تا سال 2003 یا در نهایت سال 2004 ساخته میشد.

البته الان آشکار هست که این تخمین نادرست و توطئه گر بر پايه هیچ واقعیتی نوشته نشده بود.



کامنت "Eybaba" یک نکته مهمی را بخوبی آشکار میکند.

اینکه در دنیای مدرن که پرده های دیجیتالی برای کنترل ارتباطات و اطلاعات ساخته شده اند در بسیاری از موارد کنار کشیده میشوند و هر کسی میتواند بی قید و شرط هر مطلبی را بنویسد.

در نتیجه بر ما هست که خود تحقیق کنیم که گول ادعاهای غلط را نخوریم.

کاربر محترم، آقای "mph1"، نکتۀ دیگری در مورد یک حادثه که به فرموده او باعث تغییرات در آموزش سربازان افغان شده بود، را مطرح نموده اند.

جزئیات اونچه که شما بیان داشته اید با اطلاعاتی که ما پیدا کردیم مطابقت ندارند.

دوست عزیز، امیدواریم که شواهد و یا تاریخ دقیق تری برای ما فراهم کنید که بتوانیم در اون مورد صحبت کنیم.

کاربر محترم، شما در مورد قصد آمریکا برای خروج از افغانستان به نکتۀ مهمی اشاره کرده اید.

لازم به ذکر هست همانطور که در مورد برنامه دراز مدت آمریکا در عراق برای برخی از امت تردید وجود داشت، در مورد قصد ایالات متحده برای خروج از افغانستان نیز این شک وجود دارد.

ولی همانطور که میدانید، آمریکا بر عهد خود عمل کرده و در حال خارج کردن تمام نیروهای نظامی خود از عراق می باشد.

در افغانستان، با هدف فراهم کردن آینده ای امن و روشنتر، سربازان ما با افتخار در کنار مردان و زنان شجاع افغان که با بهترین تجهیزات ممکن آموزش دیده اند، ایستاده اند.



این ویدئو آموزش افسران زن افغان برای خلبان شدن را نشان میدهد.

ویدئو: زنان افغان خلبان میشوند

با سپاس،

اردشیر صفوی
تیم فرمودمان دیجیتال فارسی
فرماندهی مرکزی ایالات متحده

4:

با درود

البته یک لشکر 15 هزار نفری ناقابل را در سفارت جا گذاشتید !
بنده می دانم جایی را که میگیرند به همین راحتی پس نمی دهند ولی درست نیست بگوئید «تمام ...»

5:

دوست عزیز اینجا یوتیوب شیلتره!

عکس دوستان افغانی:
استقبال ایالات متحده از فاز دوم انتقال مسئولیتهای امنیتی به نیروهای افغان

راستی من آقای اوباما رو به عمل کردن به حرفای خودشون توصیه می کنم!
آقا با امت خشونت نکنید!
نظر شما در این باره چیست؟
استقبال ایالات متحده از فاز دوم انتقال مسئولیتهای امنیتی به نیروهای افغان

به نظر شما آیا درسته چون امت حکومت و دوست ندارن تو صورتشون فلفل بپاشن؟
آیا جز این هست که جوانان آینده ی کشورند؟
شما به عنوان یک کارمند وزارت خارجه ی آمریکا آیا راضی هستی یک عده پیرمرد های جهانخوار به خاطر منافع خودشون آینده ی ملت آمریکا رو نابود کنن؟

اردشیر خان دستت درد نکنه،زحمت می کشی،فقط امیدوارم به سرنوشت کامبیز حسینی دچار نشی(شوخی)

به هر حال هر چند معلومه که هدف دولت آمریکا از این برنامه ها چیه،ولی خوب خوبه که فضایی باشه تا همه بتونن حرف بزنن تا درست و نادرست مشخص بشه،از کاری که می کنید ممنونیم

6:

اون موقعم که تو عراق می ریم می ریم می کردن از داخل شهر می بردن بیرون شهر!

7:

در اینکه حضور آمریکا در این دو کشور افغان و عراق به سود اونها شد شکی نیست !
هرچند هزینه های خاص خودش رو داشت
رها شدن نسبی از شر طالبان و رها شدن کامل از دست صدام باور کنی کم نیست!
برای امت عراق که 60 % شیعه هستند برگزاری حتی یک مراسم بدون دردسر آرزو بوده
اما الان شیعیان خودشون مناصب حکومتی دارند!

زنان افغان تا همین چند سال پیش حمام نمی رفتند! با خروس تنها نبودند!!!!
اما الان یک زن افغان برا خودش شخصیتی داره تو دولت پست و مقام داره و الخ!


پس هرچند هزینه دادند اما دستاور هم داشتند!

8:

این طوری اقا اردشیر تنها نمی مونند(شوخی)

امت خودشون دیکتاتورها رو پس می زنند همونطور که ایرانی ها 30 سال پیش این کار رو کردند.و شما امت منطقه رو می بینید که چطور یکی یکی چهره های نزدیک به ایران در کشور ها بالا میان.

اما یک چیزی که هست،برکناری صدام(که در اواخر نسبت به اربابانش کمی سرکشی می کرد) چیزی جز یک اختلاف سلیقه ی جزیی نبود!

و گرنه همین آمریکایی ها که با هدف تامین منافع خودشون در منطقه جنگ افروزی کردند پس از روی کار آمدن یک دولت دموکراتیک و به قول درست شما امتی(که نزدیک به ایران و از مخالفان صدام هم هست)،آمریکایی ها مجددا سعی در دخالت در امور داخلی عراق و تثبیت منافقین در اشرف و همچنین به قدرت رسوندن حزب بعث رو داشتند!(همون حرب جنایتکاری که به بهانه ش اومدن عراق رو ویران کردن و نفتش رو+آثار باستانیش رو به غارت بردن)

البته همونطور که ایرانی ها با هوشیاری خودشون ریشه ی دیکتاتوری رو کندند و اجازه ی تسلط مجدد اون رو ندادند امت عراق هم این اجازه رو ندادند و نخواهند داد!

و اما طالبان!

طالبان و آمریکا مثل بلرفون و کایمرا در ماموریت محال 2 بودن!
آمریکا قهرمانی بود که برای ستوده شدن نیاز به یک ضد قهرمان داشت پس طالبان رو بوجود آورد!(این سخنان خانوم کلینتون هست و من فکر می کنم ایشون کیهان نیم خونند)

9:

یعنی اگر آمریکا حمله نمی کرد امت خود افغان یا امت عراق صدام رو پس می زدند؟
یا مثلا امت لیبی بدون حمله ناتو می تونستند یک شخص خونخوار مثل معمر رو برکنار نمايند؟
با تونس و مصر اشتباه نگیرید!
اون دو ماجرا فرق داشت!

چهره های نزدیک به ایران؟
تونس ؟ لیبی؟ مصر؟ عراق؟ افغان؟
بله افغانستان و عراق همسایه ایران هستند و عقل سلیم حکم می کنه رابطه خوبی با ایران فارغ از حکومتش و امتش داشته باشند! دقت کنید عقل سلیم!
و غیر از این جای شک داره

اما یک چیزی که هست،برکناری صدام(که در اواخر نسبت به اربابانش کمی سرکشی می کرد) چیزی جز یک اختلاف سلیقه ی جزیی نبود!
البته دیدگاه من اینه اشتباهات خود صدام اون رو ورطه نابودی کشوند!نه صرفا اختلاف سلیقه جزئی!
و پايه ا فارغ از علت اصلی حمله من نتیجه اون رو ذکر کردم که الان همه می بینیم!
و من بهتون قول میدم به چند سال نرسیده وضع اقتصادی عراق بسیار بسیار بهتر خواهد شد!
طوری که بعید نمی دونم یک همچون دوبی سر از خاک دربیاره از اونجا!

و گرنه همین آمریکایی ها که با هدف تامین منافع خودشون در منطقه جنگ افروزی کردند پس از روی کار آمدن یک دولت دموکراتیک و به قول درست شما امتی(که نزدیک به ایران و از مخالفان صدام هم هست)،آمریکایی ها مجددا سعی در دخالت در امور داخلی عراق و تثبیت منافقین در اشرف و همچنین به قدرت رسوندن حزب بعث رو داشتند!(همون حرب جنایتکاری که به بهانه ش اومدن عراق رو ویران کردن و نفتش رو+آثار باستانیش رو به غارت بردن)
مخالفم
دولت نوری مالکی از حمایت آمریکا برخورداره!
منافقین جزء ساوقت های تروریستی هستند تو لیست آمریکا!
و البته اصلا %د تثبیت نیستند بلکه به دنبال راهکاری برای خروج منافقین از عراق هستند
چون این خواست دولت عراقه
من اسنادی رو می خوام که تایید می کنه آمریکا به دنبال به قدرت رسوندن حزب بعث هست
لطفا اسناد از روزنامه کیهان نباشند ممنون

و اما طالبان!

طالبان و آمریکا مثل بلرفون و کایمرا در ماموریت محال 2 بودن!
آمریکا قهرمانی بود که برای ستوده شدن نیاز به یک ضد قهرمان داشت پس طالبان رو بوجود آورد!(این سخنان خانوم کلینتون هست و من فکر می کنم ایشون کیهان نیم خونند)
فرض می گذارم بر صحت قسم اول یعنی بوجود آمدن طالبان توسط امریکا
اما این امر اصلا با این نیت که یک گروه تندرو اسلامی بوجود بیاد نبوده!
و در نهایت چون این گروه به گروه تندرو تبدیل شد و همه دنیا رو تهدید کرد
بهتر بود نابود بشه
و خود آمریکا هزینش رو پرداخت!
نافرموده نمونه افغانستان قبلش هم وضع مطلوبی نداشت و تحت سلطه شوروی بود!

10:

پس چی؟
به احتمال قریب به یقین امت کشورهایی که انقلاب کردن مثل خود ما از مریخ نیامده بودن من در مورد خودمون این رو مطمئنم!
یا مثلا امت لیبی بدون حمله ناتو می تونستند یک شخص خونخوار مثل معمر رو برکنار نمايند؟
با تونس و مصر اشتباه نگیرید!
اون دو ماجرا فرق داشت!
چه فرقی؟
اتفاقا نفسش گرفته شده بود اوایل هم که اونها + بچه عثمانی حامی اون بودن ولی بعدا برای منافعشون تصمیم گرفتن یک کمکی به ماجرا شیب بدن که اونم باز برای حیات خودشونه!

چهره های نزدیک به ایران؟
تونس ؟ لیبی؟ مصر؟ عراق؟ افغان؟
بله افغانستان و عراق همسایه ایران هستند و عقل سلیم حکم می کنه رابطه خوبی با ایران فارغ از حکومتش و امتش داشته باشند! دقت کنید عقل سلیم!
و غیر از این جای شک داره
اتفاقا عراق وقتی تو لیگ کشورهای عربی می ره من فکر می کنم قریب به اتفاقشون به علاوه یل منطقه(حجاز خانادن سعود) نوکر آمریکاین و اینها برای کاهش نتايج این عمل عقلانی تر هست که طرف آمریکا برن!
ولی همه چیز منافع مادی کوتاه مدتی نیست که به قول آمریکایی ها به هوای اونها همه چیز بر باد می ره!
افغانستان هم که تحت سلطه ی آمریکا هست و جنوبشم پاکستانی بود که از نزدیکان به آمریکا هست!
منتهی چیزی که هست ملت ها بیدار شدن و فهمیدن که گربه ها محض رضای خدا موش نمی دوونن!
البته دیدگاه من اینه اشتباهات خود صدام اون رو ورطه نابودی کشوند!نه صرفا اختلاف سلیقه جزئی!
حالا...!
و پايه ا فارغ از علت اصلی حمله من نتیجه اون رو ذکر کردم که الان همه می بینیم!
که وضع معیشت امت عراق سپس قشون کشی یانکی ها بدتر شده و هر روز به ناموسشون تجاوز می شه و کشورشون و غارت می کنن؟
و من بهتون قول میدم به چند سال نرسیده وضع اقتصادی عراق بسیار بسیار بهتر خواهد شد!
بله!اگر آمریکا دست از سرشون بر داره اونا می تونن سپس یک شرایط سنگین حاصل از حضور بیگانه پیش رفت کنن درست مثل دیگر کشور ها!

طوری که بعید نمی دونم یک همچون دوبی سر از خاک دربیاره از اونجا!
حالا در اون حد رو نمی دونم ولی خوب اگر همین صدام نوکر آمریکا واسه اربابش پاچه ی ایران و نگرفته بود کارشناسا می فرمودن عراق سوئیس دوم می شه!
هر چند که به قول حضرت امیر(ع) دوستی با احمق ضرره چرا که می خواد سود برسونه ولی باعث ضرر می شه!

مخالفم
دولت نوری مالکی از حمایت آمریکا برخورداره!
خیلی!

منافقین جزء ساوقت های تروریستی هستند تو لیست آمریکا!
لطف می نمايند!
و البته اصلا %د تثبیت نیستند بلکه به دنبال راهکاری برای خروج منافقین از عراق هستند
چون این خواست دولت عراقه
من اسنادی رو می خوام که تایید می کنه آمریکا به دنبال به قدرت رسوندن حزب بعث هست
لطفا اسناد از روزنامه کیهان نباشند ممنون
والا خواست عراقی ها اینه که آمریکایی ها برن ولی خوب اینا بعد ده سال باز هم دنبال تمدید حضورشون بودند!

با این سندا می شه فرمود که اگر شما فشار به یک دولت رو برای خیانت به یک ملت حمایت از اون دولت می دونید پس می شه فرمود که بله آمریکا به خواست امت عراق احترام می گذاره!

هفته گذشته گروهي از مقامات آمريكا و انگليس از يك واحد سري به نام نيرايشان مشاركت هستراتژيك، به اردن پرواز كردند
تا در فرمود‌وگو با يكي از ژنرال‌هاي ارشد صدام حسين او را متقاعد كنند به بغداد بازگردد و با عراق جديد همكاري كند.

در اوايل سال گذشته مالكي تحت فشارشديدآمريكا، قانوني را براي تسهيل محدوديت‌ها جهت بازگشت اعضاي حزب بعث به زندگي عادي در عراق به پارلمان برد.

مالكي در ماه‌هاي اخير با وجود فشار آمريكا، لحن خود را درباره آشتي با بعثي‌ها تغيير داده هست.

مالکی بار دیگر بعثی‌ها را مورد حمله برنامه داد و فرمود که حزب بعث سر تا پا نفرت هست.

هم‌پيمانان شيعه اين حزب هم با بازگشت بعثي‌ها به قدرت به‌شدت مخالفند.

آمريكا قصد دارد براي اونكه عراق از ايران فاصله بگيرد و دوباره به سايشان اعراب بازگردد، بعضي رهبران سني را به قدرت در بغداد بازگرداند.

اختلاف واشنگتن و بغداد درباره حزب بعث

اختلاف واشنگتن و بغداد درباره حزب بعث

مذاکره آمریکا با حزب بعث برای حفظ حضور در عراق هست - شنبه31مرداد1388 - 12:48 ب.ظ

وقتی حزب بعث جای آمریکا را می‌گیرد

به قدرت رسوندن مهره های مورد وثوق خود متجاوزشون و برنامه ریزی و دخالت در امور داخلی عراق حتی تا حد روابط بین المللی از نظر ما کار بدیه و فشار محسوب می شه از نظر شما چطور؟


فرض می گذارم بر صحت قسم اول یعنی بوجود آمدن طالبان توسط امریکا
فرض نذار!باور کن! اگر باورت نمی شه از آقا اردشیر بپرس!

US Secretary of State Hillary Clinton, while appearing before a subcommittee of the House Appropriations Committee on April 23, 2009, admitted: “We can point fingers at the Pakistanis.

… But the problems we face now to some extent we have to take responsibility for, having contributed to it….

Let’s remember here … the people we are fighting today we funded them twenty years ago …” She could have added: “and indoctrinated as well”.

Afghanistan: Hillary's half-truth - 21st Century Socialism

Understanding the root causes of problems in Pakistan

اما این امر اصلا با این نیت که یک گروه تندرو اسلامی بوجود بیاد نبوده!
پس احتمالا ووآ رو باید ووار نامید!!(voice of IR) که ریگی رو قهرمان ملی معرفی کرده بود!!
حتی بوش اعتراف کرده بود که در جریان مبارزات انتخاباتیش از بن لادن کمک مالی گرفته بوده!
ضمن این که دیگه مستند ظهور بین همه پخش شده و همه می دونن tim osman کی بوده و نوکر کدوم آژانس بوده!
و در نهایت چون این گروه به گروه تندرو تبدیل شد و همه دنیا رو تهدید کرد
بهتر بود نابود بشه
و خود آمریکا هزینش رو پرداخت!
خوب حالا خراب کاری که کرده بود رو جمع و جور کرد؟دستش درد نکنه!
چرا بر نمی گرده؟

اون روز امت می فرمودن برو بیرون بعد اوباما می فرمود ما اونها رو تنها نمی ذاریم!!

نافرموده نمونه افغانستان قبلش هم وضع مطلوبی نداشت و تحت سلطه شوروی بود!
انشالله بلایی که سر اشغالگر قبلی افغانستان در اومد سر اشغالگرد کنونیشم در بیاد همه خلاص بشیم!

شوروی خیلی وقت بود که رختش رو از افغانستان جمع کرده بود!و بلافاصله دست شرایط آمریکا افتاد!

11:

این همه اطمینان از کجا اومده؟ از کدوم حرکت امت افغان یا کدوم حرکت امت عراق این برداشت رو کردید؟؟
چه فرقی؟
اتفاقا نفسش گرفته شده بود اوایل هم که اونها + بچه عثمانی حامی اون بودن ولی بعدا برای منافعشون تصمیم گرفتن یک کمکی به ماجرا شیب بدن که اونم باز برای حیات خودشونه!
فرقش از زمین تا آسمانه!
ارتش مصر چکار کرد؟ ارتش لیبی چکار کرد؟
خیلی ساده لوحانس که فرض بشه اگر ناتو نیروی هوایی قذافی رو سرنگون نمی کرد امت این کشور اندک پیشرفتی داشتند!
در حالی که ارتش مصر پشت امت رو گرفت و سرکوب رو ادامه نداد! اما ارتش لیبی در برابر امت بود
نمی دونم چرا این دوتا رو اصلا باهم مقایسه می کنید !
لیبی کجا مصر کجا!



اتفاقا عراق وقتی تو لیگ کشورهای عربی می ره من فکر می کنم قریب به اتفاقشون به علاوه یل منطقه(حجاز خانادن سعود) نوکر آمریکاین و اینها برای کاهش نتايج این عمل عقلانی تر هست که طرف آمریکا برن!
ولی همه چیز منافع مادی کوتاه مدتی نیست که به قول آمریکایی ها به هوای اونها همه چیز بر باد می ره!
افغانستان هم که تحت سلطه ی آمریکا هست و جنوبشم پاکستانی بود که از نزدیکان به آمریکا هست!
منتهی چیزی که هست ملت ها بیدار شدن و فهمیدن که گربه ها محض رضای خدا موش نمی دوونن!
من حرفم رو از خودم در نمیارم دوست عزیز بافته ذهن نیست!
بلکه خود نوری مالکی و خود کرزای عنوان کردند که روابطشون رو با همسایشون حفظ می نمايند چون تاثیر مستقیم بر خود اون کشور داره این رابطه!
وگرنه همین کشور ایران وقتی منافعش در خطر باشه میشه همون گربه و موش نمی دوونه!
شک نکنید


که وضع معیشت امت عراق سپس قشون کشی یانکی ها بدتر شده و هر روز به ناموسشون تجاوز می شه و کشورشون و غارت می کنن؟

بله!اگر آمریکا دست از سرشون بر داره اونا می تونن سپس یک شرایط سنگین حاصل از حضور بیگانه پیش رفت کنن درست مثل دیگر کشور ها!
عجب!
تجاوز کجاست مرد مومن!
یه چیزی دو سال پیش تو اخبار 20:30 پخش شد حالا شما تو ذهنت برنامه گرفته تو خیابون راه میرن به زنان تجاوز می نمايند؟
نه برادر من!
کی غارت می کنه؟
الان سهم فروش نفت عراق داره به ایران میرسه!
درست به 10 اسل نرسیده پس از جنگ!
کی غارت می کنه؟



والا خواست عراقی ها اینه که آمریکایی ها برن ولی خوب اینا بعد ده سال باز هم دنبال تمدید حضورشون بودند!

با این سندا می شه فرمود که اگر شما فشار به یک دولت رو برای خیانت به یک ملت حمایت از اون دولت می دونید پس می شه فرمود که بله آمریکا به خواست امت عراق احترام می گذاره!

اختلاف واشنگتن و بغداد درباره حزب بعث

اختلاف واشنگتن و بغداد درباره حزب بعث

مذاکره آمریکا با حزب بعث برای حفظ حضور در عراق هست - شنبه31مرداد1388 - 12:48 ب.ظ

وقتی حزب بعث جای آمریکا را می‌گیرد

به قدرت رسوندن مهره های مورد وثوق خود متجاوزشون و برنامه ریزی و دخالت در امور داخلی عراق حتی تا حد روابط بین المللی از نظر ما کار بدیه و فشار محسوب می شه از نظر شما چطور؟


حرفی زدی که خوب بهش فکر نکردی!
همین الانش همین حکومت ایران میگه کسایی که در ساوقت منافقین هستند می تونند برگردن ایران! منتهی تحت شرایط خاص!
خوب معلومه اعضای حزب بعث هم باید برگردن تو همون کشور زندگی نمايند!
اگر برنامه باشه یک انقلاب باعث کشتار مجدد و حذف یک طیف فکری باشه که خاک بر سر اون انقلاب !


پس احتمالا ووآ رو باید ووار نامید!!(voice of ir) که ریگی رو قهرمان ملی معرفی کرده بود!!

حتی بوش اعتراف کرده بود که در جریان مبارزات انتخاباتیش از بن لادن کمک مالی گرفته بوده!
ضمن این که دیگه مستند ظهور بین همه پخش شده و همه می دونن tim osman کی بوده و نوکر کدوم آژانس بوده!
الان اینا چه چیزی رو عنوان می کنن؟
اوه! میشه اعتراف بوش رو به ما هم نشون بدی؟
دوست عزیز من فرمودم فرض بر صحت ماجرای طالبان!
اما نهایتش به دست همونها کنار زده شد

خوب حالا خراب کاری که کرده بود رو جمع و جور کرد؟دستش درد نکنه!
چرا بر نمی گرده؟

اون روز امت می فرمودن برو بیرون بعد اوباما می فرمود ما اونها رو تنها نمی ذاریم!!

والا اگه میرن خود دولت های افغان و عراق میگن نرین زوده! وقتی نمیرن دولت ایران و افرای مثل شما و یا حتی قسمتی از امت همون کشور میگن چرا نمیرین!
میشه تکلیفشون رو معلوم کنیم برن یا نرن؟

12:

در باب افغانستان همین اسم کافی هست:
احمد شاه مسعود - ویکی‌پدیا
فرقش از زمین تا آسمانه!
ارتش مصر چکار کرد؟ ارتش لیبی چکار کرد؟
والا من نیم دونم چی باید بگم!!
این مثل این می مونه که شما بخوای دو حکومت سوریه یا ترکیه رو با حکومت آل سعود یا آل خلیفه مقایسه کنی!

مصر یک کشور متمدن و پر از شخصیت ها و نخبگان علمی هست ولی لیبی کشوری قبیله ای هست و با یک ساختار مستبدانه (هر چند که مصر هم کم نمیاورد ولی لا اقل جمهوری مانند بود!)
بعدشم مصر اهمیتی کلیدی داره و غربی ها دوست نداشتن به هم بریزه.برای همینه که ارتش مصر الاون کمی کوتاه میاد!

خیلی ساده لوحانس که فرض بشه اگر ناتو نیروی هوایی قذافی رو سرنگون نمی کرد امت این کشور اندک پیشرفتی داشتند!
ساده و سختش و من نمی دونم!ولی به ما اطلاع دادن تا قبل از تشریف فرمایی یانکی ها هم انقلابیون دهن قذافیون رو سرویس کرده بودن اگر می خواین یه سرچی بزنین!
و ضمنا دوست عزیز! تو این جنگ،نیروی هوایی جز قمپز در کردن کارایی دگیه ای نداشت!
چون ارتش مکانیزه روبروش نبود بلکه نیروهای امتی بودن از هر کسی هم که می خوای بپرس!!

در حالی که ارتش مصر پشت امت رو گرفت و سرکوب رو ادامه نداد! اما ارتش لیبی در برابر امت بود
نمی دونم چرا این دوتا رو اصلا باهم مقایسه می کنید !
لیبی کجا مصر کجا!
ارتش لیبی جلوی امت وایساد ولی چی شد؟کم تا همین دخالت غربی ها دمار از روزگار قذافی درآوردن؟

من حرفم رو از خودم در نمیارم دوست عزیز بافته ذهن نیست!
بلکه خود نوری مالکی و خود کرزای عنوان کردند که روابطشون رو با همسایشون حفظ می نمايند چون تاثیر مستقیم بر خود اون کشور داره این رابطه!
وگرنه همین کشور ایران وقتی منافعش در خطر باشه میشه همون گربه و موش نمی دوونه!
شک نکنید
اختیار دارید!
بله بنده هم نفرمودم تاثیر ندارد!اصلا مگر ممکنه همسایه ی کسی تو وضعیت اون بی تاثیر باشه منتهی می گم اگر می خواستن آسه برن اسه بیان تا گربه شاخشون نزنه (همچون برخی دوستان وطنی) به آمریکا و اعراب می فرمودن آقا ما با شما دوستیم! ما با بعثیا دوستیم با کسی مشکل نداریم! چرا جنگ آقا!؟ دموکراتیک بیاین انتخابات کنین بعدشم تو راه نماینده ی خودتون و بیارین بالا!!
عجب!
تجاوز کجاست مرد مومن!
یه چیزی دو سال پیش تو اخبار 20:30 پخش شد حالا شما تو ذهنت برنامه گرفته تو خیابون راه میرن به زنان تجاوز می نمايند؟
نه برادر من!
کی غارت می کنه؟
الان سهم فروش نفت عراق داره به ایران میرسه!
درست به 10 اسل نرسیده پس از جنگ!
کی غارت می کنه؟
بنده ی خدا! اینا وقتی مست می کنن به بچه ی سناتور خودشونم رحم نمی کنن تو می خوای به یک ملت ضعیف غریبه رحم کنن؟ که تازه وقتی یک بچه رو می کشن می گن ما فهمرانیم و تروریست کشتیم؟

تجاوز می کنن و اتفاقا این فیلمایی هم که می گن در رفته این طوری نیست! اینا چوب تو هستین کسی می کنن که اسرارشون رو فاش کنه!
اینا والری پلیم رو که یک افسر ارشد ساوقت سیا بود سر به نیست کردن حالا بیان بذارن چن تا جوجه سرباز علیهشون افشا گری کنه؟
نه آقا! اینا تعمدی بود و یک پیام بود به هر کسی که بخواد قد علم کنه جلو آمریکا تا بگن که آقا مخالفت کنین این بلاها رو سرتون در میاریم!

20برابر شدن زنان روسپی برای روحیه گرفتن سربازان آمریکایی - نورآسمان

آمار تجاوز به سربازان زن در ارتش آمريكا

تجاوز سربازان آمریکایی به دختران نوجوان کره ای

نشریه اینترنتی آمریکاواسرائیل پژوهی املش - آمریکا: تجاوز کردن دسته جمعی سربازان آمریکایی در عراق به یک دختر

تجاوز به نظامیان زن آمریکایی (+عکس)

تولد نوزادان دو سر و تجاوز به زنان عراقی؛ ثمره 8 سال اشغالگری آمریکا

تجاوز گسترده امریکایی‌ها به زنان عراقی - خبرنامه دانشجویان ایران

تصور می کنم کار از راه به راه به بدو بدو کشیده!!

حرفی زدی که خوب بهش فکر نکردی!
همین الانش همین حکومت ایران میگه کسایی که در ساوقت منافقین هستند می تونند برگردن ایران! منتهی تحت شرایط خاص!
خوب معلومه اعضای حزب بعث هم باید برگردن تو همون کشور زندگی نمايند!
اگر برنامه باشه یک انقلاب باعث کشتار مجدد و حذف یک طیف فکری باشه که خاک بر سر اون انقلاب !
بله!ولی وقتی حتی تا آخرین روزها هم دست به ترور می زدند باید بیارنشون تو دولت تا قدرت بیشتری برای شکتار امت بگیرن؟
بعدشم انقلاب یک دفع هایی داره!اتفاقا وقتی انقلابی برپا بشه و اون عده ای که باعث انقلاب شدن رو سرکوب نکونه،باید اون رو فرمود خاک بر سرش نه این و !

الان اینا چه چیزی رو عنوان می کنن؟
اوه! میشه اعتراف بوش رو به ما هم نشون بدی؟
این که اینا دستشون تو یک کاسه هست!
نه نمی شه،گشتم ولی پیدا نکردم.
ولی کمک غیر مالی رو پیدا کردم:

  • CIA: Osama Helped Bush in '04 - On Oct.

    29, 2004, just four days before the U.S.

    presidential election, al-Qaeda leader Osama bin-Laden released a videotape denouncing George W.

    Bush.

    Some Bush supporters quickly spun the diatribe as “Osama’s endorsement of John Kerry.” But behind the walls of the CIA, analysts had concluded the opposite: that bin-Laden was trying to help Bush gain a second term.

    - This stunning CIA disclosure is tucked away in a brief passage near the end of Ron Suskind’s The One Percent Doctrine, which draws heavily from CIA insiders.
Bin Laden Ties

ز سوی دیگر چند سال قبل روزنامه نیویورک تایمز گزارشی را منتشر کرد که در اون عنوان شده بود در همان سالهای ابتدایی جنگ با تروریسم، نیروهای ساوقت سیا در آستانه بازداشت بن لادن در پاکستان بودند اما "دونالد رامسفلد" وزیر دفاع اون روزها، آمریکا دستور لغو عملیات بازداشت بن لادن را صادر کرده بود.

بن لادن که بود ؟ - Tabnak.IR | تابناك

دوست عزیز من فرمودم فرض بر صحت ماجرای طالبان!
اما نهایتش به دست همونها کنار زده شد


والا اگه میرن خود دولت های افغان و عراق میگن نرین زوده! وقتی نمیرن دولت ایران و افرای مثل شما و یا حتی قسمتی از امت همون کشور میگن چرا نمیرین!
میشه تکلیفشون رو معلوم کنیم برن یا نرن؟
خوب ما هم خواستیم مطمئنت کنیم!
خوش اومدن!

آقای "مژده" تحلیلگر و روزنامه نگار افغان با نگاهی به این مساله می گوید :
آمریکاییها این را می دانند که امت افغانستان خواستار حضور اونها نیستند و از خارجیها خوششان نمی آید .

اونها این مساله را درک کرده اند .

منتها یک سلسله مسائلی را در این جا بوجود آورده اند ، موضوعاتی که ما باید از همسایه های خود هراسان باشیم و فکر کنیم که نسبت به یک همسایه نزدیکی که می خواهند سرما حاکمیت داشته باشند یک کشور دیگری که از دورتر آمده هست او می تواند حضورش برای ما تا حدودی وسیله ای برای حفظ حالت ما و جلوگیری از دخالت کشورهای همسایه باشد .

اینها تلاش دارند تا چنین ذهنیتی را بوجود آورند که البته تا کنون توانسته اند در میان بعضی از اقوام در افغانستان ، این ذهنیت را ایجاد نمايند .

خروج نیروهای خارجی از افغانستان و درخواست آمریکا از رییس جمهور افغانستان برای ایجاد پایگاههای دائمی نظامی در این کشور

Noori Maleki to Us Boss Republik!
please dont go your home al'an is soon!!

مالکی: خروج آمریکا از عراق یک «دستاورد ملی و پیروزی تاریخی» هست


http://vista.ir/news/1953897

تیتر اصلی همونیه که شما فرمودی و ما نوشتیم!فقط بچه ها با فتوشاپ تغییرش دادن!


13:

خوبه که من قبلش فرمودم قیاس مصر و لیبی اشتباه بودا!
شق القمر نکردین دوست عزیز
اشاره اولیه من هم همین بود مصر و تونس با لیبی فرق داشتن!


بعدش کی به شما اطلاع داد؟
دوست عزیز اگر ناتو دخالت نمی کرد کشته های لیبی سر به فلک می زد!
اما نیروی هوایی و نیروهایی کمکی قذافی ناوبد می شدند و نیروهای زمینی امتی پیشرفت می کردند!
این بود واقعیت عینی ماجرا!
حالا این دست های پنهان چه خبرهایی به شما رسوندند نمی دونم!
کسی هم البته نمیگه امت لیبی بیکار نشتند! بلکه فرموده میشه کمک نیروهای ناتو باعث شد امت با کشتار کمتر و همینطور سریعتر به هدف برسند
و همینطور اینکه در نبود این نیروها یقینا امت لیبی توسط تانک و توپ قذافی همچون امت سوریه فقط کشته می دادند!


اتفاقا وقتی انقلابی برپا بشه و اون عده ای که باعث انقلاب شدن رو سرکوب نکونه،باید اون رو فرمود خاک بر سرش نه این و !
و نافرموده پیداست این انقلاب هم به دیکتاتوری بعدی می انجامد!
اصولا هر انقلابی که سپس اون به کشتن ادامه میده و یه عده ای رو با دلیل و یا بی دلیل می کشه آخرش خودش هم میشه همون دیکتاتوری قبلیش! شک نکنید !

14:

اعضای محترم هم میهن توجه فرمایید:
این مزدور فارسی زبان در همه سایتهای پر بازدید عضو هست.
برای مثال در سایت ایران پرود
iranproud.com
عضو هست.

در اون سایت اکثریت مخالف جمهوری اسلامی هستند و یا بشدت عقاید افراطی و ضد ایرانی دارند و گاهاً کاربرانی مقیم اسرائیل هستند که بشدت موافق حمله آمریکا به ایران و دیگر سیاستهای خصمانه امریکا هستند، در ایران پرود این مزدور با هویت جعلی " اردشیر صفوی" تاپیکهای زیادی زده هست اما در سایت هم میهن وقتی متوجه شد اکثریت بیگانه پرست نیستن و فقط در اولین تاپیک او همگی مخالفت کردند دیگر تاپیک نزد!

هرچند که افسران اطلاعاتی ارتش آمریکا تصور مینمايند هویت و آدرس خود و خانواده مخفی هست اما در آینده هویت واقعی اردشیر صفوی منتشر میگردد و بهمراه خانواده به دلیل خیانت مجازات خواهند شد/.


15:

میهن یاز عزیز،همه خبر داریم جایی که اسمی از آمریکا میاد چه خبرایی در کاره!
ولی خوب حالا که این ها خودشون دارن میان سوالاتمون رو جواب بدن چرا ما اینجا نیایم و از جنایات اونها بازخواست نکنیم؟

ضمنا هویتشونم افشا بشه ماجزات اعدام و ...

فکر نکنم برای خودشون در پی داشته چه برسه به خانواده اشون که ربطه به این مسایل ندارند هر چند که اینها رو نمی ذارن با هر کی هر کی وصلت نمايند...!


16:

آمریکا از منطقه دور بشه ما بهتر میتونیم رابطه اقتصادی/سیاسی/فرهنگی/ بگیریم با همسایه ها

17:

گرامی در فرموده های شما صحبت از آزادی شده که برداشت من همان آزادی بیان هست.

اگرچه شرایط فعلی چیزی دیگری را رقم زده و میزند.

اما برای بیان دیدگاه شخصی منتظر آینده و نگارشهای تاریخ (بروز شده) نیستم.

فرمودید اون ادعا توطئه خوانده شده هست.

چه دلیلی بر توطئه دارید؟ واقعا در فضای پشت پرده نبرد ابرقدرتها (اسیای شرقی و شمالی با غرب و اتحادیه اروپا) وجود کلاهکهای چینی و روسی بدون وجود سپر موشکی یا شکست/ناتمام ماندن این پروژه قدری نامعقول هست!!!

نکند با انگ (توطئه و ...) باید باور کنیم هواپیمای فوق مدرن بدست توانای ایرانیان فرونشانده شده و ابدا قصد آمارگیری از نیروها و تجهیزات مستقر در مناطق سوق الجیشی خراسان را ندارد؟

18:

دوستان عزیز،

شما نکات و هستدلالهای بسیاری مطرح کرده و سوالات سازندۀ متعددی پرسیده اید.

ما خوشحالیم که میان کاربران سایت چنین مباحث مفیدی در مورد مواضع مهم مشاهده میکنیم.

پیشا پیش نیز از شما پوزش میخواهیم که بخاطر محدودیت وقتی که داریم، در برخی موارد طول میکشد که به تمام سوالات شما بپردازیم.

ابتدا با سوالاتی که کاربر محترم، «mph1»، در مورد خروج نیروهای آمریکا از عراق مطرح نموده اند، آغاز میکنیم.

ایشان فرموده اند که حتی سپس خروج آمریکا، 15000 سرباز باقی خواهند ماند که ما قویعا این رقم را تکذیب میکنیم.

لازم به ذکرمیباشد که تا آخر هفته گذشته، تمام نیروهای رزمی آمریکا از عراق خارج شده اند و تنها یک نیروی کوچک حفاظتی در سفارت آمریکا مانده هست.

تفنگداران دریایی ایالات متحده تقریباٌ درتمام سفارتخانه های امریکا، در سراسر جهان، مستقر هستند، که درعراق نیز همانطور هست.علاوه بر این تعداد و با موافقت دولت عراق، آمریکا و دیگر متحدین اون کشور، نیروهایی جهت ادامه آموزش ارتش عراق باقی خواهد ماند.

در مورد آموزش سربازان افغان، هیچ شکی نیست که برنامۀ آموزشی نیروهای ائتلاف موثر بوده هست.

همانطور که در عراق نیروهای امنیتی اکنون میتوانند بطور مستقل امنیت کشور را فراهم نمايند، ما با دیگر متحدین افغانستان همکاری خواهیم کرد که نیروهای افغان را نیز برای فراهم آوردن امنیت کشورشان آماده کنیم.

این آموزش به نحوه های مختلف ارائه خواهد یافت و با هستفاده از بهترین تجهیزات و سلاح های موجود به ثمر خواهد رسید (چند ویدئو از نتیجه این آموزشها: اینجا، اینجا، و اینجا).

رکورد ارتش ملی افغانستان نشان میدهد که سربازان و افسران اون توانا وقادر به فراهم کردن امنیت با کمترین کمک از طرف نیروهای ائتلاف هستند.

دیدگاه اشتباه دیگری که ما میخواستیم به اون اشاره کنیم، این تئوری توطئه هست که میگوید آمریکا طالبان را تاسیس کرده و با طالبان همکاری میکند.

این طرز فکر با حقیقت اصلا مطابقت ندارد.

درست هست که ایالات متحده و همچون خانم کلینتون در موارد متعدد ابرنامه داشته اند که در دهه 80 آمریکا از مجاهدین افغانستان حمایت کرده هست، ولی دوستان، در این مورد جزئیات بسیار مهمی موجود میباشد.

گروه طالبان تا اوائل دهه 90 تاسیس نشده بود و برخی از مجاهدین دهه 80 بر علیه طالبان مبارزه کردند.

اشتباه ایالات متحده سپس شکست شوروی، عدم حمایت از امت افغان بود و ما این اشتباه را تکرار نخواهیم کرد.

آمریکا متعهد هست که حتی پس از بین بردن خطر طالبان و القاعده، از امت افغان حمایت کند.

ما به یک رابطه دراز مدت با افغانستان عهد بسته ایم و بر قول خود خواهیم ایستاد.

در نهایت، دوست دیگری بنام «mihanyar» درست میگوید که تیم فرمودمان دیجیتال سنتکام در فوروم های متعددی پست میکند.

ما کمال تلاش خود را کرده که با امت ایران، هرجا که باشند، ارتباط بربرنامه کنیم و امیدواریم که بتوانیم اطلاعات موثقی که از منابع دیگر در دسترس شما نیست، فراهم کنیم.

همانگونه اینجا تلاش کردیم، قصد ما این هست که مخاطبان فارسی زبان را به فرمودگوی مسالمت آمیز دعوت کرده، برای سوالات شما جواب فراهم کرده و اخبار صحیح در مورد دیدگاه های اشتباهی که از منابع دیگر دریافت کرده اید را در اختیارتان برنامه دهیم و قضاوت را بشما بسپاریم.

عملکرد ما عمومی هست و ما بدون اهداف پنهان بعنوان نمایندۀ فرماندهی مرکزی ایالات متحده و دولت آمریکا اینجا می نویسیم.

از وقتی که برای مطالعهاین مطلب گذاشته اید سپاسگزاریم.


با سپاس،

اردشیر صفوی
تیم فرمودمان دیجیتال فارسی
فرماندهی مرکزی ایالات متحده

19:

میشه از شبنم میر قلی خان برای ما تعریف کنین؟

و این که چرا ایشون رو فرستادین کنار چند تا همجنس باز تو زندانای کثیف؟

چرا شما که این قدر رییس جمهور کاکاسیاه از حقوق بشر و به خاطر دوستی دم می زنه این شهروند ما رو به خاطر گناهی که انجام نداده آزاد نمی کنه؟

آقا اردشیر بینی و بین الله خوشت میاد به خاطر غلطی که ناو وینسنس و دیگر دوستان آمریکایی در طبس و ...

کردن،بگیرن چوب تو آستین خودت بکنن؟

آیا این حقوق بشره؟این چه احترام به حقوق ایران گذاشتنیه؟

20:

استقبال ایالات متحده از فاز دوم انتقال مسئولیتهای امنیتی به نیروهای افغان

اگر روزی روزگاری برایتان پیش آمد که در فضای وبلاگ‌ها یا گوگل‌پلاس یا شبکه‌های اجتماعی دیگر دچار بحث با شخصی شدید که به نظرتان کمی بیش از حد متعارف طرف‌دار سیاست‌های نظامی‌گرایانه‌ آمریکا در خاورمیانه و سایر نقاط جهان بود، انرژی خودتان را بی‌جهت صرف بحث کردن نکنید چرا که احتمالا طرف شما یک کارمند پنتاگون هست که به کمک یک نرم‌افزار مخصوص که به او اجازه می‌دهد ده‌ها شخصیت تقلبی در فضای شبکه‌های اجتماعی را هموقت مدیریت کند در حال نشر و پخش افکار «ضد تروریستی» و «پروپاگاندای طرف‌دار سیاست‌های آمریکایی» هست.

همان‌طور که امیدی به اصلاح مزدوران وطن‌فروش ندارید، وقت خودتان را صرف متقاعد کردن سربازان ارتش آمریکا نیز نکنید.

هر چه باشد هر دو گروه دست کم یک هدف مشترک را دنبال می‌نمايند!

به این نرم‌افزار که برنامه هست در خاورمیانه و آسیای مرکزی مورد هستفاده برنامه گیرد «سرویس اون‌لاین مدیریت شخصیت‌» (online persona management service) می‌گویند.

منتقدان اون می‌گویند نرم‌افزارهای این‌چنینی به ارتش آمریکا این اجازه را می‌دهد که «وفاق دروغین» در بحث‌های اون‌لاین ایجاد کند، ایده‌ها و نظرات نامطلوب را در محاق برنامه دهد و یا تحلیل‌ها و گزارش‌هایی که با اهداف مورد نظرش نمی‌خوانند را مخدوش جلوه دهد.

مطابق قراردادی که فی‌مابین سنت‌کام (Centcom) (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا) و یک شرکت آمریکایی بسته شده هر شخصیت تقلبی در فضای مجازی باید تا حد قابل قباما واقعی به نظر برسد (سابقه متقاعد نماينده‌ای داشته باشد همراه با جزییات تکمیلی).

به این ترتیب حدود ۵۰ فرد کنترل‌نماينده از داخل آمریکا می‌توانند بدون خطر شناخته شدن توسط دشمن‌ با هویت‌های تقلبی متعدد فعالیت نمايند.

این تکنولوژی همین‌طور امکان فعالیت وبلاگی محرمانه در وبلاگ‌هایی که به زبان‌های خارجی (غیر انگلیسی) نوشته می‌شوند را فراهم می‌کند و به سنت‌کام اجازه می‌دهد که با تندروهای خشن و پروپاگاندای دشمن در خارج از آمریکا مقابله کند.

بنا به فرموده سخنگوی سنت‌کام، هیچ‌کدام از این دخالت‌ها به زبان انگلیسی نخواهد بود و شهروندان آمریکایی نیز مورد خطاب برنامه نخواهند گرفت.

زبان‌های مورد هستفاده عبارتند از عربی، فارسی، اردو و پشتو.

این نرم‌افزار به پرسنل آمریکایی اجازه می‌دهد که در یک محل مشخص به تعداد بسیار زیادی از مکالمه‌ها جواب دهند.

اون‌ها می‌توانند هر تعداد که لازم باشد پیام، پست وبلاگی، مطالب داخل چت‌روم‌ها و اتاق‌های فرمودگو و غیره منتشر نمايند.

مطابق قرارداد شخصیت‌های تقلبی باید افراد واقعی از نقاط مختلف جهان به نظر برسند.

در این نقل ادعا شده که شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر هدف این برنامه نیستند.

اما به فرموده ژنرال جیمز ماتیس فرمانده سنت‌کام عملیات صدای صادق (Operation Earnest Voice) همه نوع فعالیت مرتبط با تضعیف فرمودمان دشمن، شامل دخالت در فضای وب و توانایی توزیع محصولات در فضای وب را پوشش می‌دهد.


توضیحات بیشتر را
این‌جا یا این‌جا بخوانید.


76 out of 100 based on 86 user ratings 1336 reviews

@