آلزایمری‌ها خواب های عجیب میبینند


آلزایمری‌ها خواب های عجیب میبینند



آلزایمری‌ها خواب های عجیب میبینند
به تازگی پزشکان دریافته‌اند که افرادی که دچار بیماری‌هایی مانند آلزایمر و يا پارکینسون هستند از مدت‌ها قبل علائم این بیماری‌ها را در خواب‌هایشان داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ؛ پزشکان با بررسی و تحقیق بر روی داوطلباني که بیماری آلزایمر و یا پارکینسون داشته‌اند و مطالعه عادت خواب آنها دریافته‌اند که این افراد در سال های قبل از بیماری با اختلال در خواب مانند بی خوابی، کم‌خوابی" آپنه خواب و یا دیدن خواب‌های عجیب که در آنها حیوان وجود داشته مواجه بوده‌اند.


گفتنی است؛ پزشکان با بررسی مغز این افراد و گرفتن اسکن‌های مغزی از آنها فهمیده‌اند که نوعی پروتئین در مغز این افراد ساخته می شود به نام آمیلو‌ئید بتا ab که این پروتئين‌ جهش یافته که به صورت محلول در مغز سر وجود دارد نقش اساسی در اختلال در خواب و دیدن خواب‌های عجیب برای بیماران داشته است.



پزشکان در جدیدترین پژوهش دریافته‌اند که می توان برای پیش‌بینی اینکه چه افرادی در آینده مبتلا به آلزایمر و یا پارکینسون می شوند از این روش استفاده نمود و سعی در جلوگیری از پیر شدن و مرگ سلول‌های مغزی و عصبی کرد.


پژوهشگران امیدوار هستند تا عملکرد این پروتئین را به وضعیت‌ عادی برگردانده و خوابی آرام برای افراد ایجاد کنند.





افسردگی در زنان 2 برابر مردان است

1:

افرين محققان اين همه مطلب جديدوجالب كشف ميكنن هنوزراهي واسه ازبين بردن موهاي زائد بدن يا ريزش مو ياجوش صورت كشف نكردن اي خدا شكرت اينا رودرمان كنيد ك خيلي شايع هستن جراراه دورميريد


فکر خودکشی در سر جوانان مبتلا به...!

2:

مهم ترین نکته درباره محافظت از مغزتان در مقابل بیماری فراموشی سالخوردگی این هست که از همین امروز شروع کنید.


ماهی‌هایی که با گاز گرفتن، شما را درمان می‌کنند!!

خبر خوب: انسان ها بیشتر و بیشتر عمر می نمايند؟خبر بد: این به اون معناست که تعداد بیشتری از انسان ها در سال های بعد به دمانس (از دست دادن حافظه) دچار می شوند.


اجتناب از تماس با آلرژن ها بهترین راه کنترل آلرژی است
اما شما می توانید با هستفاده از این راهنما و به کار گرفتن نکته های موجود در این مطلب از ابتلا به فراموشی فرار کنید.
● سالم زندگی کنید، آلزایمر نگیرید
مهم ترین نکته درباره محافظت از مغزتان در مقابل بیماری فراموشی سالخوردگی این هست که از همین امروز شروع کنید.


دستاوردها و مشکلات چشم پزشکی بررسی می شود
درست هست که بیماری فراموشی سالخوردگی و سایر مشکلات حافظه ای (مثل آلزایمر) از ۶۰ سالگی به بالا شروع می شود اما شما برای محافظت از مغزتان باید از همین حالا اقدامات لازم را شروع کنید.


عارضه کبد چرب حاصل سیگار و غذاهای پرچربی
شیوه زندگی امروز شما نقش مهمی را در وضعیت آینده شما ایفا می کند.


تاثیر فقر بر رشد مغزی انسان
هستفاده از موادمخدر و برخی داروها، کلسترول بالا و بی تحرکی و نداشتن ورزش کافی مسائلی هست که احتمال ابتلا به فراموشی را افزایش داده و سن ابتلا به اون را کاهش می دهند.
● از جوانی باید مراقب مغزتان باشید
شاید فکر کنید برای جلوگیری از دچار شدن به بیماری های حافظه ای هنوز خیلی وقت دارید اما مطالعات پزشکان انجمن ملی بیماری های اعصاب انگلستان نشان داده، اولین نشانه های کاهش عملکرد نوون های عصبی و سرعت و انتقال رشته های عصبی حدود ۳۰ سالگی شروع شده و در ۴۰ سالگی آرام آرام تخریب سلول های مغزی آغاز می شود.


دوچرخه سواری تاثیر منفی بر قدرت باروری مردان دارد
البته فراموشی اتفاق عجیبی در انسان نیست و همه انسان ها برخی مسائل را از خاطر می برند و این یک اتفاق طبیعی هست.

اما بیماری فراموشی حالتی هست که در اون فرد تقریبا همه چیز را از یاد می برد و ذهن او مثل تخته سیاهی می شود که هرچه روی اون بنویسد، فوری پاک می شود.
● ورزش های عضلانی مغزی
راه های دیگری هم برای حرکت دادن مغز وجود دارد؛ در مطلب زیر ما راه هایی برای فعالیت مغز و حفظ اون از خطرات آینده را به شما پیشنهاد می دهیم:
برای مدت ۱۵ دقیقه با سرعت نسبتا بالا، یعنی سرعتی که در اون نتوان به راحتی صحبت کرد، پیاده روی کنید.

مطالعه ای که در ژاپن انجام گرفته نشان داده افرادی که هر روز پیاده روی می نمايند یا می دوند کمتر احتمال دارد به آلزایمر مبتلا شوند.

در دقیقه پنجم دویدن از دوستانی که همراه تان هستند، بخواهید این کلمات را با صدای بلند برایتان بخوانند: خسته، عضله، پیروزی، دونده، تناسب اندام، سرعت، ریه ها، تمرین کردن، آسیب دیدن، تردمیل، تعریق، خستگی، رکورد، سریع، لاغرتر، پایان، با سرعت هرچه تمام تر، کربوهیدرات، ضربان قلب، منطقه، هستراحت و مسابقه.سپس اونکه پیاده روی کردید سعی کنید تمام لغاتی را که به شما فرموده شده را به خاطر بسپارید.
● ماهیچه های مغزتان را ورزش دهید
قطعا متوجه شدید، هرقدر بدنتان سالم تر باشد احتمال سلامت مغز شما در آینده بیشتر خواهد شد.

اما یک راه دیگر هم برای بیمه کردن مغزتان وجوددارد.

فکر کنید که مغز هم یک ماهیچه در بدن شماست، چطور سلامت دیگر ماهیچه ها را حفظ می کنید؟ با به کار گرفتن اونها، همین کار را درباره مغزتان هم اجرا کنید هرقدر بیشتر از مغزتان کار بکشید احتمال ضعف و بیماری اون کمتر می شود نتایج مطالعه ای که در نشریه «نورولوژی» به چاپ رسیده نشان می دهد، افرادی که حداقل ۹ سال تحصیلات تکمیلی دارند و شغل شان به پژوهش و مطالعه وابسته هست، ۸۰% از افرادی که کمتر از ۵ سال تحصیلات تکمیلی دارند و شغل اونها به پژوهش و مطالعه وابسته نیست به بیماری های دمانس و آلزایمر مبتلا می شوند.

نکته جالب دیگر هم اینکه مطالعات در هلند و بلژیک نشان داده، افرادی که شغل های پیچیده ای دارند، به خصوص اونهایی که کارشان نظارت بر دیگران و مدیریت هست و کارشان نیازمند چالش های ذهنی هست، کمتر از افراد دیگر به فراموشی دچار می شوند.

پس تا می توانید از ذهنتان هستفاده کنید، بخوانید و بعد اونچه را که خوانده اید برای خودتان تکرار کنید، از تخیلات خودتان بنویسید، نقاشی کنید و بازی های ذهنی اجرا کنید.
● مغز سالم در گرو قلب سالم
خوشبختانه شما می توانید کارهای زیادی برای کمک به مغزتان اجرا کنید، برای مثال هر اقدامی که به تقویت قلب شما بینجامد به مغز شما هم کمک می کند.

قلب شما خون را به تمام بدن پمپاژ می کند و اکسیژن را به تمام بافت ها می رساند و طبیعی هست که مشکل در کار قلب باعث اختلال در رساندن اکسیژن به بافت ها (و مثلا بافت مغز) و مشکلات بعدی می شود.

درباره سایر مشکلات حاشیه ای، باید فرمود بر پايه مطالعات انجام گرفته بیشتر افراد جوانی که مبتلا به دمانس، فراموشی و مشکلات ذهنی، اضافه وزن، بیماری دیابت، یا افرادی که دچار سکته مغزی می شوند سه برابر دیگران دچار دمانس یا آلزایمر می شوند.

این نکته ها نشان می دهد، شما با رعایت کردن بهداشت، می توانید مانع ابتلای خود به فراموشی در سال های بعد شوید.

اگر فشارخون خودتان را پایین نگه دارید و میزان چربی خونتان همیشه در حد مطلوب باشد، همیشه انسانی فعال باشید و به اندازه کافی ورزش کنید و وزنتان را هم در حد طبیعی نگه دارید، احتمال ابتلای خودتان به فراموشی را بسیار پایین خواهید آورد.
● مواظب لثه هایتان باشید
لثه های خونریزی دهنده به معنای افزایش احتمال ابتلا به آلزایمر در آینده هست.

مطالعات نشان داده، افرادی که دچار مشکلات لثه هستند و بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی نمايند به احتمال بیشتری در آینده دچار مشکل از دست دادن حافظه و مشکلات شناختی می شوند.

رابطه قوی هم میان سلامت لثه ها و سلامت قلب وجود دارد و شاید همین عدم سلامت قلب در افرادی که دچار مشکلات لثه هستند، علت مشکلات حافظه ای در آینده باشد.
● برای مدت یک دقیقه به این لغات نگاه کنید:
جمجمه، حافظه، اولین، تفکر، مغز، مختصر، مسن ترین، آخرین، تعقل، فراموشی، به یاد آوردن، رؤیا، تشخیص، تعلیق، تردید، گم شدن، دلیل، ذهن، کنه، سلول، عجیب، تفکرات، مسن تر.

سپس یادآوری کلمات یک دقیقه سوار دوچرخه شوید و سریع رکاب بزنید، بعد حین رکاب زدن سعی کنید همه لغات را به فاصله بیان کنید.

در بار دوم وقتی مشغول رکاب زدن هستید، سعی کنید لغاتی را که با حرف «ت» شروع می شوند را به یاد بیاورید.

● ۵ راه حل که نمی گذارد مغزتان هیچ وقت پیر شود
این ۵ راه حل به شما کمک می کند تا از ماده خاکستری مغزتان علیه پیر شدن محافظت کنید.
قوی دست بدهید:
دست دادن قوی، نشان دهنده قدرت شماست، اما حواستان باشد که این موضوع نشان دهنده احتمال کمتر ابتلای شما به آلزایمر در آینده هست.

در واقع اگر قدرت دست شما زیاد باشد احتمال کمتری دارد که به آلزایمر دچار شوید.

برای اونکه قدرت خود را بسنجید می توانید دمبل هایی به وزن یک دهم وزن خودتان را در هر دست بگیرید و با اونها حرکت کنید.

اگر نتوانید ۲۵متر را با این وزنه ها در دست طی کنید، یعنی احتیاج به تمرینات قدرتی دارید.
به مغزتان شوک دهید
بعضی انسان ها سورپرایز شدن را دوست دارند و بعضی نه، اما مطمئن باشید که مغز همه انسان ها سورپرایز را دوست دارد.

درواقع مطالعات پژوهشگران دانشکده «برکلی» نشان داده که برنامه گرفتن در مقابل یک معما و حل یک مسئله می تواند مانع از تخریب پروتئین های خاص در مغز شود.

حل جدول کلمات متقاطع و سودوکو ذهن شما را به چالش می کشد.

سپس سعی کنید در کارتان هم تنوع ایجاد کنید و به حل مسائل کاری بپردازید.
سبزیجات بخورید
بهترین کمک تغذیه ای که می تواند به مغزتان بکنید؛ خوردن سبزیجات غنی از فولات و در کل خانواده ویتامین های b هست.

افزایش فولات در رژیم غذایی باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری های آلزایمر و دمانس می شود.

برای همین بهترین کار این هست که سبزیجات، ماهی، قهوه و زردچوبه را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.
مواظب سرتان باشید
هرگونه ضربه وارد شده به سر می تواند احتمال ابتلا به دمانس در آینده را بالا ببرد.

حتی زدن ضربه با سر به توپ (هد زدن) هم ممکن هست در آینده باعث افزایش احتمال ابتلا به فراموشی شود.

برای همین سعی کنید تا می توانید از سرتان در مقابل هر ضربه یا اتفاقی محافظت کنید.
چندمورد بـرای جلوگیری از بیماری فراموشی
با مصرف ماهی به طور منظم می توانید احتمال ابتلای خودتان به فراموشی در آینده را ۲۰% کاهش دهید.
تغییر در شیوه زندگی و انتخاب یک شیوه زندگی مناسب می تواند احتمال ابتلا به فراموشی در آینده را ۵۰% کاهش دهد.

در سال ۲۰۵۰ بر پايه تخمین ساوقت بهداشت جهانی،
۱۱۵ میلیون نفر در جهان از بیماری فراموش رنج خواهند برد.


3:

مطالب بسیار مفید و جالبی بود موفق و پیروز باشید .



94 out of 100 based on 74 user ratings 1174 reviews

@