توصیه هایی مهم برای غذاخوردن در رستوران


توصیه هایی مهم برای غذاخوردن در رستوران



توصیه هایی مهم برای غذاخوردن در رستوران
توصیه هایی مهم برای غذاخوردن در رستوران
تغذیه‌ی سالم داشتن به این معنی نیست که خود را از رستوران رفتن محروم کنید. برای این که در رستوران و بیرون از منزل هم بتوانید خوب غذا بخورید به این توصیه‌ها توجه کنید.


فرقی نمی‌کند که در یک فست‌فود غذای مختصری بخورید و یا در یک رستوران بزرگ شام میل کنید؛ لازم است که منو را با دقت بخوانید به ویژه اگر طرفدار تغذیه‌ی سالم هستید و به غذایتان اهمیت می‌دهید.


بعضی‌ها حتی از شنیدن اسم رستوران و غذا خوردن در بیرون از منزل وحشت دارند. یعنی تصور می‌کنند که غذا خوردن بیرون الزاماً آن‌ها را مسموم خواهد کرد. اما این‌طور نیست. تغذیه‌ی سالم داشتن به این معنی نیست که خود را از رستوران رفتن محروم کنید. برای این که در رستوران و بیرون از منزل هم بتوانید خوب غذا بخورید به این توصیه‌ها توجه کنید.


_ به دنبال غذای سالم باشید
فرقی نمی‌کند که در یک فست‌فود غذای مختصری بخورید و یا در یک رستوران بزرگ شام میل کنید؛ لازم است که منو را با دقت بخوانید به ویژه اگر طرفدار تغذیه‌ی سالم هستید و به غذایتان اهمیت می‌دهید. افرادی که مراقب وزن ایده آل خود هستند از رفتن به رستوران خودداری می‌کنند. اما واقعیت این است که شما می‌توانید غذایتان را در رستوران میل کنید و در عین حال مراقب وزنتان نیز باشید. ادامه‌ی مطلب را مطالعه بفرمایید تا بگوییم چگونه!

_ انتخاب خوب شرط سلامتی
هر چه رستورانی که می‌روید شیک و خوب باشد کمتر پولتان را دور ریخته‌اید. اگر اهل رستوران‌های خارجی هستید توجه داشته باشید که به عنوان مثال رستوران‌های ایتالیایی دو یا سه برابر بیشتر از نیاز روزانه‌تان پروتئین و گلوسید به خوردتان می‌دهند. رستوران‌های ژاپنی، تایلندی، یونانی و هندی در مقایسه با رستوران‌های مکزیکی، چینی و یا ایتالیایی کمتر به تناسب اندامتان آسیب می‌زنند. به خاطر اینکه در این رستوران‌ها گوشت‌ها به صورت کباب شده سرو شده و غذاهای سرخ کردنی کمتر سرو می‌شوند. اگر طرفدار رستوران‌های ژاپنی و سوشی‌های معروف آن‌ها هستید سس سویای کم نمک سفارش دهید.

_ به واژه های داخل منو دقت کنید
غذای مفیدی به نام «ویژه»، «سفارشی»، «مخصوص» و غیره وجود ندارد. این واژه‌ها نشان می‌دهند که غذای تهیه شده با حجم بیشتری سرو می‌شود و بدتر اینکه سرشار از چربی و نمک است. در واقع برای اینکه غذا خوشمزه تر شود از نمک و چربی بیشتری استفاده کرده و با حجم زیادی سرو می‌کنند. برای همین توصیه می‌کنیم به این واژه‌ها اعتماد نکنید. بر عکس اگر در منویی واژه‌هایی مانند «کباب شده»، «بخار پز» و «تنوری» دیدید می‌توانید با خیال راحت‌تری انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم قبل از سفارش غذا منو را با دقت بخوانید.


_ اگر طرفدار گوشت هستید
اگر جزو کشته مرده‌های گوشت باشید احتمالاً توجهی به سالاد نخواهید داشت. پس حتماً گوشت‌های کم چرب‌تر سفارش دهید. غذاهایی که با سینه‌ی مرغ تهیه می‌شوند بهتر از آن‌هایی هستند که با ران مرغ سرو می‌شوند. چون سینه‌ی مرغ کم چرب‌تر است. توجه داشته باشید که سینه‌ی مرغتان نیز بدون پوست باشد. باید بدانید که سینه‌ی مرغ به همراه پوست هشت گرم چربی بیشتری نسبت به سینه‌ی بدون پوست دارد.


_ غذای مفیدی به نام « ویژه »، « سفارشی »، « مخصوص » و غیره وجود ندارد.
این واژه‌ها نشان می‌دهند که غذای تهیه شده با حجم بیشتری سرو می‌شود و بدتر اینکه سرشار از چربی و نمک است.







74 out of 100 based on 49 user ratings 574 reviews

@