تست جاده های الکتریکی برای شارژ ماشین های برقی توسط ولوو


تست جاده های الکتریکی برای شارژ ماشین های برقی توسط ولوو



تست جاده های الکتریکی برای شارژ ماشین های برقی توسط ولوو
تست جاده های الکتریکی برای شارژ ماشین های برقی توسط ولوو


ماشین های الکتریکی سال ها است به یکی از بخش های جدایی ناپذیر دنیای تکنولوژی تبدیل شده اند و همواره خبرهای جدیدی از ابداعات تازه و مدل های جدید آنها می شنویم. اما همچنان مشکل باتری های سنگین و کم ظرفیت و نیاز به شارژ مداوم آنها حل نشده است.

اما اختراعات جدید در زمینه شارژ بیسیم به دنیای ماشین های الکتریکی هم راه پیدا کرده و ممکن است برای آنها به معنای عدم نیاز به باتری های سنگین و توقف های طولانی در ایستگاه های شارژ برای همیشه باشد.

در حالی که شرکت تسلا مشغول کار بر روی فناوری شارژ بیسیم جدیدی است که آن را روی اتومبیل های الکتریکی به ویژه در مناطق شهری مورد استفاده برنامه دهد، در سوئد هم پروژه ای در حال طراحی است که نیروی لازم برای ماشین های برقی را فقط با حرکت روی بزرگراه، تامین کند.

مراحل تحقیق و توسعه این پروژه توسط گروه ولوو و شرکت تامین نیروی سوئدی Alstom در حال انجام است و توسط سازمان انرژی سوئد هم حمایت می شود. این پروژه شامل برنامه دادن دو خط تامین برق به طور مستقیم درون جاده است. و ماشین های الکتریکی که از روی این جاده ها عبور می کنند، به طور مداوم انرژی مورد نیازشان را از این خطوط نیرو دریافت می کنند.

ولوو گروپ سال گذشته کامیون مجهز به کابل ویژه ای را در شهرک آزمایش Hällered خود در سوئیس تولید کرد. جمع کننده جریان این کامپیون با خطوط نیرو کف جاده در تماس بود. هنگامی که ماشین در جاده و از روی خطوط نیرو عبور می کرد، ۷۵۰ ولت برق مستقیم (DC) را دریافت می نمود و آن را به یک المنت حرارتی انتقال می داد.

برای اطمینان از امنیت این خطوط نیرو هم، می توان انها را به گونه ای طراحی کرد که تنها هنگامی ماشین دقیقا از روی آنها می گذرد، حاوی جریان برق باشند. البته ولوو فعلا در آزمایش ها از یک FH12 دیزلی استفاده می کند که برق دریافتی از جاده را با المنت تبدیل به حرارت می کند. اما آنها قصد دارند به زودی در تست های شان از اتومبیلی با موتور الکتریکی بهره ببرند.

با چنین جاده هایی، دیگر ماشین های الکتریکی می تواند بدون نیاز به باتری یا توقف در هیچ ایستگاه شارژی، به راه خودشان ادامه دهند. البته پیش از این، چنین شیوه ای را در اتوبوس برقی های قدیمی با کابل بالای سرشان دیده ایم. اما ولوو معتقد است شیوه جدید بسیار موثر و کاراتر خواهد بود.

البته در این میان هنوز موانع زیادی بر سر راه وجود دارد. متخصصان ولوو می گویند این جمع کننده های جریان برای تبدیل شدن به محصولی تجاری،به چند سال تحقیق بیشتر نیاز دارند. از سویی موتورهای الکتریکی، سیستم های کنترل، ساخت جاده، نگهداری جاده و حتی روش های پرداخت هزینه، اما و اگر های بزرگی بر سر راه چنین پروژه بلندپروازانه ای هستند.



88 out of 100 based on 68 user ratings 1318 reviews

@