قربانی كردن آزاد راه تهران - شمال


قربانی كردن آزاد راه تهران - شمال



قربانی كردن آزاد راه تهران - شمال
15 سال گذشته ساخت آزادراه تهران-شمال آغاز شد. در آن زمان براساس قراردادی كه با بنیاد مستضعفان منعقد شد در قبال 70 میلیون مترمربع زمین، قرارشد این آزادراه ساخته شود.
مهرداد بائوج‌لاهوتی / نماینده لنگرود : 15 سال گذشته ساخت آزادراه تهران-شمال آغاز شد. در آن زمان براساس قراردادی كه با بنیاد مستضعفان منعقد شد در قبال 70 میلیون مترمربع زمین قرارشد این آزادراه ساخته شود.

از همان آغاز اختلافاتی بر سر موارد مختلف به وجود آمد. اختلافاتی همچون نارضایتی بنیاد از اینكه زمین‌های مذكور سنددار نیستند.

البته در اینجا نمی‌خواهم بگویم حق با بنیاد بوده یا وزارت راه، اما از آن زمان به بعد قرارداد ساخت بین وزارت راه وبنیاد، به صورت 50-50 درآمد.

برآورد هزینه ساخت در زمان شروع كار، رقمی در حدود 150 میلیارد تومان اعلام شد اما جالب است كه در این 15 سال حدود هزار میلیارد تومان برای این آزادراه هزینه شده اما همچنان نیمه تمام وبلاتكلیف مانده است. همچنین برای تكمیل این پروژه مبلغی معادل 2 میلیارد و پانصد میلیون تومان دیگر نیز لازم است.

در هفته‌های اخیر در بازدیدی كه از سوی كمیسیون داشتیم راهكارهایی ارائه شد تا اتمام این پروژه هر چه سریع‌تر صورت گیرد. اما می‌توان گفت از عواملی كه باعث شد در این 15 سال این پروژه بلاتكلیف بماند این بود كه پروژه‌های نیمه تمام با روی كار آمدن دولت‌های جدید به دست فراموشی سپرده می‌شوند.

آزادراه تهران-شمال هم از آن دست پروژه‌هایی است كه در این 15 سال با روی كار آمدن دولت جدید نادیده گرفته شده است. اما باید وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان متولی، تكلیف این آزادراه را مشخص كند.

امید است كه دولت یازدهم بتواند با تدبیر تمام پروژه‌های نیمه تمام را تكمیل كند. دولت ابتدا باید متولی اصلی توسعه آزادراه تهران-شمال را مشخص كرده و با بازنگری در قراردادهای این پروژه، به بهره‌برداری، توسعه و تكمیل این آزادراه تسریع بیشتری صورت دهد.

همیشه بخصوص این اواخر دلیل اصلی نیمه تمام بودن پروژه‌های دولتی، كمبود اعتبار اعلام می‌شود. مشكل اساسی آزادراه تهران-شمال كمبود اعتبارات و بودجه است.

متاسفانه در پروژه آزادراه تهران-شمال، نه سرمایه‌گذار مشخص بوده و نه اینكه اعتبار لازم برای آن در نظر گرفته شده است.

وزارت راه و شهرسازی نیزبا عدم نظارت و كنترل بر پروژه آزادراه تهران-شمال و با واگذاری آن به بنیاد مستضعفان، مشكلات عدیده‌ای را برای این طرح ایجاد كرد كه تا به امروز نیز ادامه داشته، چراكه این پیمانكار منابع مالی مورد نیاز برای بهره‌برداری از این طرح عظیم را نداشته است.

متاسفانه دولت نهم و دهم، پیمانكاران متعددی را برای پروژه آزادراه تهران-شمال انتخاب كرد، اما یك‌بار به آنها اولتیماتوم زمانی نداد، كه همین امر یكی از دلایل تاخیر طولانی بهره‌برداری از این بزرگراه بوده است. دولت یازدهم باید متولی اصلی توسعه آزادراه تهران-شمال را مشخص كرده و با بازنگری در قراردادهای این پروژه، به بهره‌برداری، توسعه و تكمیل این آزادراه تسریع بیشتری صورت دهد.







*ده اختراع احمقانه سال2013 *

1:

به نظر شما چه فکری میشه کرد؟
جز اینکه هیچ حساب و کتابی نیست و کسی بازخواست نمیشه
و داستان تطمیع و پهن بودن سفره مجانی از جیب امت بوده
و اینکه دسته جمعی و از این شرایط برای پر کردن جیبهاشون هستفاده کردن
مگه میشه 20سال یه پروژه کش پیدا کنه کسی هم بازخواست نشه!!!!!!!!!!!
وقتی پول بیت المال به قول خودشون صاحب نداره و اینکه براشون مهم نیست که چی میشه
پس اینا هم به این داستان بی وجدانی برای صرف کردن پول امت ادامه میدن
حالا آقایون بیان دفاع کنن و بگن نه اینطوری نیست و اینا بنده های مخلص خدا هستند و ...


متفاوت ترین ایستگاه های متروی جهان


خانه خود را با طراحی داخلی خوب جادارتر نمایید؛ زندگی بهتر در فضای کوچک‌تر

2:

بله همینطوره که میفرمایید دوست عزیز؛ نمونش هم همین پروژه اتصال گیلان به شبکه ریلی کشور


طراحی آپارتمان با حداکثر استفاده از فضا

3:

اگه واقعا راست میگم
بیان مدت وقتم شخص کنن و دیر کردش رو شامل جریمه های سنگین کنن..

چطور میشه برای بیمه اتومبیل و خیلی چیزای دیگه برای امت که خودشون هستفاده میکنن دیر کردش جریمه های سنگین داره
ولی برای پروژه های ملی و سنگین هیچ ضمانتی وجود نداره

خیلی مسائل هست که 100 بار از ترکمن چای بدتره
خدا از کسانی که به امت ظلم میکنن و حق امت رو میخورن نگذره
کسانی که به اسم دین و مذهب امت رو چپاول میکنن و همه رو به همه چیز و همه کس بدبین و بی اعتماد میکنن


نظریه پارادوکس پدربزرگ

4:

واقعا جای خالی مدیریت صحیح احساس میشه


94 out of 100 based on 54 user ratings 754 reviews

@