قرائتی:اسم رودخانه‌ها به چه دردی می‌خورد!؟


قرائتی:اسم رودخانه‌ها به چه دردی می‌خورد!؟



قرائتی:اسم رودخانه‌ها به چه دردی می‌خورد!؟

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: آموزش و پرورش در طول 12 سال هنری یاد دانش‌آموز نمی‌دهد. چیزهایی یاد می‌دهد که دانستنش جایی را آباد نمی‌کند و ندانستنش جایی را خراب نمی‌کند؛ مثل پایتخت کشورها و اسم رودخانه‌ها. دانشگاه‌ هم به همین شکل است. اساتید هم به‌جز مباحث تئوری دست‌شان خالی است.موضوع مورد اشاره حجت‌الاسلام قرائتی بارها و بارها در سلسله گزارش‌های ویدئویی اداره کل صوت و تصویر خبرگزاری فارس مطرح شده است و جا دارد مسئولان دولت نسبت به اصلاح ساختار غیرمفید و مضر مدارس و دانشگاه‌ها که تنها به محلی برای دریافت مدرک تبدیل شده‌اند، اقدام نمایند



شناگر روسی عکس دزدها را منتشر کرد + تصویر

1:

من هنوز اسم همه رودخانه های اروپا را حفظم و هیچ وقت هم به دردم نخورده !

دن ، دنیپر ، دانوب ، راین ادر ، لوار
دن تو اکراین و روسیه هست ،
دانوب از اتریش سرچشمه می گیره
راین هم تو آلمان


روستایی که درون یک غار قرار دارد + تصاویر

2:

ولی تو حل جدول خیلی به درد می خوره


جودوکار مصری حاضر به دست دادن با ورزشکار اسراییلی نشد

3:

من نمیدونم اسم رودخانه ها به چه دردم میخورد ولی مطمئن هستم یاد گرفن صیفه مضارع مونث غایب جمع هم به دردم نخورده حالا باید بیان عربی رو از آموزش و پرورش حذف بنمايند یا وقتی پیش یکی از بهترین اساتید .net و sql server کار میکردم خب اون بنده خدا هم میفرمود شیمی و اسید و باز هیچ وقت به دردم نخورده حالا باید به خاطر اون بنده خدا هم شیمی را از سیستم آموزشی حذف بنمايند.


داستانی جالب از حیله گری سفیر انگلیس!


عکس/ بی رحمی سلطان در رویارویی با یک بچه

4:

ایشون یه روضه خون بودند الان شدند مفسر علمی تو مدرسه ها از دید این اقا باید خطبه صیغه رو یاد بچه ها داد زیادی جو گیر شده سواد هم متاسفانه نداره ................................


نماد کار اجباری کودک ؛ اقبال مسیح


روزی ٤٠٠‌ میلیون تومان موادمخدر می‌فروختیم!

5:

حجت‌الاسلام قرائتی سخن خوبی فرمودند
اینروزا تو دوره ابتدایی چی یاد بچه ها میدن بجز تحقیق که توسط کافی نت حله
حل المسائل خدا خیرش بده شده دبیر خصوصی دانش آموز
دوره راهنمایی درس حرفه و فن برای چیه؟فقط حلوا درست کردن و کاردستی بعدشم حفطیات و دادن نمره قبولی
+خب میتونن همین آموزشگاه فنی و حرفه ای رو در مدارس بزارن خیلی هم خوب میشه
دوره دبیرستانم ماشالا همه یا میخوان پزشک و جراح بشن یا وکیل و روانشناس یا مهندس و ...
در آخر هم باید دورهدانشگاه یه فرمول اثبات کنی نمره بگیری تراز علمی کشور بره بالا فردا طرف بگه من مهندسی کشاورزی دارم درحالیکه نمیتونه دوتا سیب زمینی بکاره اصول کاشت و داشت و برداشت نمیفهمه
+
دوستان همیشه هیچ و پوچ ماشالا ربط میدن به همدیگه
کافیه کمی از خواب بیدار بشیم

به شخص ارادت خاصی به حجت‌الاسلام قرائتی دارم


خودکشی دختر تبریزی در روگذر فلکه دانشگاه به فرجام نرسید سلامت نیوز: عکس/تلاش نیروهای

6:

میشه بدونم سطح تحصیلات شما چقدره؟

7:

جدای از اظهار نظر آقای قرائتی سیستم آموزشی ما مخصوصا در پایه های ابتدائی صرفا آموختن به روش حفظ کردن بدون یادگیری و تعمق در اون مطلب هست .وقتی این محفوظات کاربردی نشه طبعا به فراموشی سپرده میشه .


8:

ان شاالله تور اروپا قسمت تون شد بدردتون میخوره!

9:


حرف درست را باید پذیرفت .


اینجا بحث آموزش در مدارس هست نه بحث صیغه لطفا همه چی را باهم قاطی
نکنیم ...


10:

شما عصبانی نشین

11:

نمیشه که هرچیزی رو گذاشت کنار، که به درد ِ یکی بخوره یا نخوره .
مثلاً همین جغرافیا و رودهاش تدریس نشه.

طرف پس فردا بخواد جغرافیا بخونه، نباید بدونه اصلاً این درس چی هست یا نیست ؟

همینطوریشم ملت نمیدونن .

ولی در اصل مدرسه همه رو باید آماده دانشگاه کنه .

نه اینکه هی بگیم کاربردش توی ِ زندگی چیه.

خب انتگرال و این جور چیزا هم کاربرد نداره .

پس کلا مدرسه رو بذاریم روی ِ امور ِ پرورشی، از دانشگاه یکسره بریم چیزای ِ تخصصی ِ خودمون رو یاد بگیریم :|

12:

همیشه برام سوال بوده وهست که چرا بیشتر امت از حق و حقوقشان اطلاعی ندارن
حق شهروندی و اجتماعی ساده ترین حق یه انسان هست که بیشترمون ازش بی اطلاع هستیم

13:

در کل که حرف ایشون منطقی نیست!
فک نکنم در هیچ جای دنیا هم اینچنین باشه
درسته اسامی ِ رودخانه ها به درد ما نمیخوره ولی خب برای درس جغرافیا ایشون چی پیشنهاد میکنن!؟
اگه اینجور باشه که بیشتر از نصف مطالبی که در دوران تحصیل میخونیم هیچ کارایی نداره
اتفاقا ایرادی نداره پایتخت کشورها و اسامی رودخانه ها و یا تاریخ جهان رو بلد باشیم
ولی بهتر بود میفرمودن در کنار اینها به دانش اموزان مطالب علمی و عملی یاد بدن تا هم اطلاعات عمومی خوبی داشته باشن و هم مطالب به صورت علمی یاد گرفته باشن!

14:

منظورش اینه که خفظیات بایس کمتر بشه.
راست میگه.الان تاریخ هم به درد نمیخوره من سر اون نجاشی تو دوم راهنمایی تجدید شدم.تا دوسال هرکی از راه میرسید ازم میپرسید نجاشی که بود؟؟:))

15:

اگر امت جغرافیا بلد نباشن پس فردا چطور با حرف ایت الله قرائتی می جنگن ؟
مثلا همین سوال که الان اسرائیلی ها اشغالگرند یا مالک فلسطین ، یک سوال مربوط به تاریخ و جغرافیاست .


16:

کسی نفرمود درس جغرافی حذف بشه.

فرموده شد حفظیات که اکثر افراد بهش نیاز ندارن حذف بشه.

مثلا تو جغرافی اینکه بدونی کوه چیست.

آب و هوا چیست.

یه منطقه بیابونی چی داره.

یه منطقه کوهستانی چی داره و ...

به درده همه میخوره.


اینکه بدونی یه جاهایی رودخانه های خیلی بزرگی داره هم خوبه.

ولی حفظ اسامی 20 رودخانه، 10 فلات و ...

چه اهمیتی داره.

متاسفانه خودمون می دونیم که موضوعات تدریس مدارسمون واقعا مفید نیست.

واقعا 50 % و حتی بیشترش مفید نیست.

باید اصلاح بشه حالا این حرف حق از زبان اقای قرائتی نقل بشه که من نوعی باهاش مشکل دارم یا ندارم مهم نیست مهم قبول حرف حق و سعی در اجرای اونه.


17:

وااای ..قرائتی خسته شدیم ازت

18:

منظور آقای قرائتی اینه که به جای ماهی گرفتن، ماهیگیری یاد دانش آموز بدن.

مثلا به جای فقط حفظ کردن اینکه "راین" رودیه تو کشور آلمان، این رو یاد بگیرن که راین در کشور آلمان کجا واقع شده و چه اثراتی در زندگی ساکنین حاشیه این رود داشته و ...


19:

سخن درستی فرمودند بعضی از علوم و اطلاعات هستند که یا ارزش ندارند و یا فهم ان ها از ارزش صاحب ان میکاهد

20:

اینی که دروس کاربردی توی مدارس آموزش داده بشه یه چیزه و اینکه بخوان بعضی دروس رو با بهونه اینکه به درد نمیخورن حذف کنیم یه چیز دیگه.

بهتر اینه که دروس کاربردی و حرفه ای بیشتر آموزش داده بشه ولی اصلا نیازی به حذف دروس تاریخ و جغرافی و غیره نداره چون اینها به معلومات عمومی افراد ربط داره.


21:

هنوز موندم سینوس زاویه یک درجه رو واسه چی یادمون دادن...


22:

سلام
خب بقیه جاهای دنیا که سیستم اموزشی ِ درستی دارن
چه میکنن!؟
یعنی ریاضی جغرافیا، تاریخ به دانش اموزانشون درس نمیدن!؟
قطعا اینجور نیست
شاید برای منی که در دبیرستان رشته ریاضی خوندم عربی خوندن فایده ای نداشته باشه ولی خب نوع و شیوه تدریس مهمه
همینها اگر خوب اموزش میدادن و کتابهای درسی علمی تر بود
باید الان حداقل زبان عربی رو کمی صحبت میکردیم!!
شیوه تدریس و مطالب مهمه ،نهاینکه درسی حذف بشه
یا همین معادلات سینوسی که شما فرمودید و یا انواع انتگرال گیری و فرمولهای ریاضی شاید برای ما کارایی نداشته باشه ولی اگه همین ها حجم این مطالب درسی رو هدفمند و علمی میکردن
هم انتگرال گیری یادمون بود و هم در رشته تخصصیمون خوب هستفاده میکردیم

23:

سلام

این شیوه ریاضی و کلا اموزش غلطه.

اضافه جات زیاد داره.
چه اهمیتی داره که بدونم سینونس چقدر میشه؟ حالا خیلی خوبم اموزشش بدن وقتی برای نود و خورده ای % دانش اموزا کاربردی نداشته باشه یعنی اضافیه.
اگر بخوام رشته ریاضی بخونم میتونم تو دبیرستان با سینوس و...

اشنا بشم که به کارم بیاد.

واقعا میاد؟
برای درس های دیگه هم همینطور.
یا جغرافی، همون اسم کشور ها و پایتختاشون و چندتا اطلاعات ضروری کافیه، دیگه رود و کوه و...

به کار چند نفرمون اومده؟

ولی یه درسی مثل عربی برای مایی که بین کشورهای عربی زندگی میکنیم کاملا واجبه به شرطی که واقعا اموزش بدن نه مثل حالا که دانشگاه میریم و دو کلمه انگلیسی و عربی بلد نیستیم.


24:

خب اگه به شیوه ای که شما و اقای قرائتی میگین باشه که سر جمع مطلبی نمیمونه تا درس بدن!
هر کی با سلیقه خودش میگه این مورد نیاز من ِو اون نیست
یکی میگه ادبیات چه به درد بچه های فنی میخوره و یکی میگه یک ایرانی باید از ادبیات و شعر بدونه!
یه روز میگن تاریخ هخامنشی و ساسانیان چه به دردمون میخوره و روز دیگه میگن اسم ۴ تا رود میخوایم چیکار !
این شیوه مورد قبول نیست
اقای قرائتی به جای این حرف باید میفرمودن سیستم اموزشی ما غلطه که فقط بر پایه نمره کیلویی گرفتن و بدون داشتن علم ِ
که هیچ کارایی در اینده هم نداره
و گرنه ایرادی نداره شما از تاریخ کشورت یا جهان و یا جغرافیاشون اطلاع داشته باشی
اینها هم وظیفه اموزش پرورش که هم سر فصل هایی تعیین کنه که کامل و علمی باشه و هم جامع و دربرگیرنده مطالب باشه

25:

ب نظرم حرف نامربوطی هم نزده ولی دلیل هم نمیشه ک حذف کرد
کلا از پايه مشکل داریم
دونستن بد نیس
ولی
نباید فقط رو اینجور چیزا مانور داد
ی چیزایی هم باید یاد داد ک فرداروزی ب درد زندگی شخصی افراد بخوره
کاربردی باشه
کلا سطح دانش افراد از گذشته تا ب امروز رو ب افول بوده
نسخه های این چنینی دردی رو دوا نمیکنه

26:

شهر و شهر نشینیی نداریم ک بخواد شهروندی هم باشه ک قانون نداشتشو بخواد بدونه


در ایران مکانهایی ب اصطلاح شهری در ظاهر شهر نامیده شدن درواقع اینگونه نیست و بلکه روستایی بزرگ شده و بدقواره هستن با کلی مشکلات

27:

کی فرمود تاریخ و ریاضی و...

حذف بشه؟
به فرض که همین درس ها رو به بهترین شیوه اموزش بدن...
وقتی برای اکثریت به کار نمیاد چه فایده ای داره؟
...
جغرافیا خوبه برای شناخت جزئیات کشورمون و تا حدودی کشورهای همسایه و کلیات بعضی کشورها و مناطق خاص.
تاریخ خوبه چون مثل یک معلم به ما درس زندگی میده و جلوی تکرار اشتباهات رو میگیره ولی اموزش تاریخ فعلی (تا دبیرستان) کاملا خام و بی هستفاده هست.
زبان انگلیسی واجب چون زبان جهانیه و عربی به خاطر همسایه هامون.
برای درسای دیگه هم همینطور.

ولی همین الان فقط از درسای دوران دبیرستان امتحان بگیریم...

از تمام سنین و صنف ها...

فکر میکنید چند % مطالب یاد اکثریت مونده؟ یا حتی به کارشون اومده؟ چه از جغرافی وچه ریاضی و ...
با این اوصاف...
هم شیوه آموزش اشتباهه و هم موارد اضافی زیاد داریم وگرنه این حال و روز اطلاعات جغرافیایی و تاریخی و....

امت نبود.


28:

خیلی چیزها هست که تو مدارس یاد میدن و بدرد نمیخوره هیچ ضرر هم داره، ولی نام رودها جزوشون نیست.
مثلا نفرت از آدما رو در ذهن بچه ها ها نهادینه مینمايند یا برخی مسائل دینی ترسناک رو مطرح میکنن که مناسب سن بچه ها نیست.

به نظرم درس منطق باید بهش توجه بیشتری بشه و توی همه رشته ها تدریس بشه.


29:

من فوق تخصص انسان شناسی دارم حوزه علمیه قم.....


30:

دل خجسته ای داری داداش !
وقت ما رشته کامپیوتر یک کتابی داشت به اسم تجزیه و تحلیل سیستم های کامپیوتری
به کل واحدهای درسی امون می ارزید ، ولی حذفش کردن !

حتی برای کتابهای فلسفه و منطق رشته علوم انسانی هم حساسیت هایی وجود داره که
حتما" اطلاع دارین ..


31:

ندارم.

همینطوری یه نظر دادم.



در مورد ترسناک بودن برخی مسائل دینی برای خودم زیاد پیش میومد.

منتها اون موقع عقلم نمیرسید اقلا به کسی بگم.
مثلا کتاب ِ دینی ِ یکی از مقاطع دبستان درسی داشت که خیلی ترسناک بود.

در این حد میترسیدم که جرات نمیکردم کتاب رو باز کنم مبادا بصورت اتفاقی اون صفحه باز شه و چشمم به اون تصویر وحشتناکش بخوره.


حتی برای کتابهای فلسفه و منطق رشته علوم انسانی هم حساسیت هایی وجود داره که
حتما" اطلاع دارین ..

آره.
دوستم هم فوق لیسانس زبان شناسی بود میفرمود توی زبان شناسی یه چیزهایی رو اثبات مینمايند که اگر ان ازش اطلاع داشتند کلا این رشته رو تعطیل میکردند.


32:

میگم تدریسشون بیخوده اینم مدرک
ماشین حساب همه این محاسبات رو به راحتی انجام میده.

دلیلی نداره از دبیرستان این درسای اضافی و بی مصرف که کاربردی هم نداره یاد بگیریم.


33:

اتفاقا آموزش و پرورش می بایست جغرافیا، تاریخ رو بیشتر اهمیت بده ...

توی تمام دنیا اهمیت شون بیشتر توی این دو درس هست اش ...

دروس دیگه مثل ریاضی کمتر می پردازند

ولی توی کشور ما ریاضی در حد دانشگاه ، فیزیک در حد کسی که قراره رشته فیزیک بخونه درس داده می شه که کاربردی هم نداره

ولی از تاریخ کشورمون اطلاعی نداریم ، درمورد جغرافیای کشورمون اطلاعی نداریم


34:

در کامنتم هیچ توهینی ندیدم و نمیدانم چرا پاک شده...چطور کامنتی که 15 نفر لایک کرده اند به همین راحتی پاک میشود!؟حتما حرف حق بوده!!

35:

اساتید دانشگاه حفظ کردن این درس رو بیخود میدونن و به همون ماشین حساب بسنده کردن.
فوق دیپلم میخونم.


36:

خوشبختم
منم دامپزشکی خوندم

37:

جدول ضرب در محاسبات روزانه همه بکار میاد و کاملا ضروری هست
چه برای شخصی با تحصیلات ابتدائی چه دبیرستان و چه دانشگاه.
حالا بگرد معادلات ضروری(یا غیر ضروری) پیدا کن که در روز با اون سر و کار داریم و از طریق سینوس و...

بدست میاد.
واقعا تفاوت این دو رو متوجه نمیشید؟

38:

رودخانه به کنار !! چه چیزی در مدارس اموزش میدهند که به درد اینده کودکان و نوجوانان می خورد ؟!
تقریبا هیچ !


88 out of 100 based on 48 user ratings 298 reviews

@