قد 178و وزنی حدود60هستم.بعلاوه چندین سال است كه به ورزش رزمی می ÷ردازم. برای


قد 178و وزنی حدود60هستم.بعلاوه چندین سال است كه به ورزش رزمی می ÷ردازم. برای




من ÷سری 21ساله دارای قد 178و وزنی حدود60هستم.بعلاوه چندین سال است كه به ورزش رزمی می ÷ردازم.
برای افزایش وزن مرا راهنمایی كنید.
با ÷شكر
پاسخ :
با سلام

و خسته نباشید یك بازیكن 10ساله باید چه اندازه تمرین كند؟ با تشكر بسیار
دوست عزیز، حداقل وزن مناسب شما 65 كیلو هست.


برای لاغرها یی با 13 كیلو كمبود وزن خوب است یا نه اگر نیست چه نوع ورزشی
شما بااین قد بایستی بین 65 تا 70 كیلو باشید .


ثابت روی زانوها تاثیر منفی میگذارد یا نه؟ آخه من یه چیزهایی شنیدم. 2- من
با توجه به اینكه ورزش می كنید بایستی اشتهای زیادی به غذا داشته باشید پس دلیل لاغری شما چیست؟

سلام وخسته نباشی به همه مربیان محترم كه واقعا" برای شهروندان زحمت می كنند من
شما بایستی روزانه حداقل 3200 كالری انرژی مصرف كنید كه برابر هست با 5 تا6 تكه نان به اندازه كف دست+ 50 قاشق برنج یا ماكارانی پخته.

با وزن 80 كیلوگرم و قد 180سانتیمتر.با اینكه وزنم نرمال هست ولی چاق به نظر
سبزیجات و میوه زیاد ( حداقل 5 تا 6 عدد میوه و سبزی خوردن و سالاد زیاد با غذا و سبزیجات پخته در غذا) سه لیوان شیر یا ماست.

و خستنه نباشید وزن و قد یك فوتبالیست حرفه ای به طور میانگین چه قدر باید
250 گرم گوشت، حبوبات و تخم مرغ و 45 گرم روغن و كره.

كامل ورزش فوتبال را ذكر كنید. م
اگر به همین میزان غذا مصرف می كنید و باز هم لاغر هستید سعی كنید دلیل لاغری تان رابیابید( آزمایش خون و آزمایش تیروئید) و اگر كمتر مصرف می كنید بدانید نیازهای بدن شما با غذایی كه می خورید تأمین نمی شود پس مراقب سلامتی تان باشید.


سوز) برای كاهش وزن همراه با ورزش مفید است؟چه نوع حركاتی در بدنسازی باعث
مقاله زیر در بخش رژیم موجود هست ،انرا برایتان ارسال می كنم.
چگونه می توانم وزنم را افزایش دهم؟

ما همیشه فكر می كنیم چاقی، مشكلی هست كه بر طرف كردن اون سخت هست در صورتی كه بسیاری از افراد مبتلا به لاغری هستند وافزایش وزن برای اونها مشكل تر از كاهش وزن یك فرد چاق هست!

هر كس با مشخصات فیزیولوژیكی كه دارد، در یك محدوده وزنی ، سالم هست .

اگر چاق تر از اون شود دچار اضافه وزن شده و در معرض ابتلا به بیمارهای مزمن برنامه می گیرد ؛ اما كمبود وزن هم خطر زاست .

هر چه وزن فرد با حد پائین سلامتی فاصله بیشتری داشته باشد ، خطر ابتلا به بیمار هایی كه موجب مرگ زودرس می شوند ، بیشتر هست .

او توان كافی برای انجام فعالیت های روزانه را ندارد و بیشتر اوقات احساس ضعف می كند.

وزن ایده آل ، بر پايه قد و سن یك فرد و شرایط جسمی او محاسبه می شود .

او در این وزن نه لاغر و نه چاق و از اندام متوسطی برخوردار هست.

هدف كلی رژیم های چاقی و لاغری ، رسیدن به این وزن ایده آل هست كه فرد ، با داشتن اون از سلامتی كامل برخوردار می باشد .




دلیل لاغری چیست؟

این اولین سؤالی هست كه یك فرد لاغر باید از خود بپرسد.

مشكلاتی چون پركاری تیروئید و اختلالات هورمونی، ناراحتی روحی كه تأثیر مستقیم بر غذا خوردن فرد دارد و تنهایی ، همه می توانند دلایل تأثیر گذاری باشند وجود انگل در روده ها و یا بیماری های عفونی دوره ای هم دلایل دیگری برای لاغری مفرط هست .



با شناسایی دلیل خیلی راحت تر می توان برای حل این مسئله اقدام كرد ، دراین صورت راه درمان را می شناسیم و موانع را یكی یكی از سر راه بر می داریم .

برای مثال، مینا در دانشگاهی تحصیل می كند كه مجبور هست دور از خانه وتنها باشد .

غذای دانشگاه را دوست ندارد و حوصله غذا درست كردن هم ندارد.

اصلاً حوصله غذا خوردن هم ندارد .

هر دفعه كه به خانه می رود مادر از لاغر شن روز به روزش شكایت می كند .

خودش هم احساس می كند ریزش موهایش خیلی زیاد شده....

تا اینكه یك روز از ضعف و معده درد شدید به پزشك مراجعه می كند، دكتر داروهای مناسب درمان التهاب معده را به او داده و به متخصص تغذیه ارجاعش می دهد.



مشكل مینا تنهایی هست .

او به كمك مشاور راه مناسبی می یابد تا دوستان جدیدی پیدا كند و مشاور تغذیه نیز یك برنامه غذایی صحیح به او ارائه می دهد .

مینا نیزپس از 3 ماه سلامتی كامل خود را به دست می آورد.



پس بهتر هست اول دلایل لاغری را پیدا می كنیم.

قدم بعدی، برنامه غذایی درست هست.

اگر احساس می كنید كه لاغر هستید و نیاز دارید چند كیلو گرمی اضافه كنید، راه حل این نیست كه فقط به خوردن غذاهای پرچرب و شیرین اقدام كنید .

با چنین راه حلی فقط چربی های ذخیره ای بدنتان را افزایش داده اید.



مرحله اول،

با انجام فعالیتهای ورزشی و نرمش های منظم ، نیاز بدن به انرژی افزایش می یابد و این 2 حسن دارد.

اول اینكه؛ اشتها شما به غذا خوردن بیشتر می شود و احساس كسالت شما از بین می رود.

دوم اینكه؛ غذایی كه می خورید در بدن شما ، صرف ساخته شدن عضلات می شود.

كم تحركی موجب تحلیل عضلات شده و دراین صورت فرد حتی قدرت ندارد فعالیت های روزمره مثل بالاوپائین رفتن از پله را اجرا کند، اضافه كردن چربی به این بدن ضعیف هیچ فایده ای نخواهد داشت .

یك فرد مسن و فرتوت عضلات تحلیل رفته ای دارد اما فرد مسن و چاق با فعالیت كم و همان میزان عضله ، باید وزنی حدود دو برابر را حمل كند...





مرحله دوم،

افزایش انرژی ِ دریافتی هست.


یك رژیم غذایی مناسب برای كسی كه قصد دارد وزنش را افزاش دهد باید به گونه ای باشد كه از همه گروههای غذایی به اندازه مورد نیاز میل كند و سعی نماید در هر وعده ، از همه گروهها بخورد - نان و غلات ، میوه ها ، سبزی ها ، گوشت و حبوبات ، شیر و لبنیات - مثلاً ناهار تنها نان و یك تكه كباب نخورد بلكه به همراه اون سبزی یا سالاد و ماست یا دوغ میل كند.



نكاتی كه باید رعایت شود....

1.

برنامه غذایی یك روزتان را با ذكر ساعت بنویسید و اونر با برنامه غذایی كه داده شده هست تطبیق دهید .

چقدر كمتر
می خورید؟ فاصله غذاهایتان چقدراست؟ سعی كنید هیچ وعده ای را حذف نكنید .

هیچ كاری مهم تراز سلامتی تان نیست پس خودتان را عادت دهید سر ساعت غذا بخورید.



2.

اگر واقعاً نمی توانید زیاد بخورید ، از مواد غذایی كم حجم و پر كالری در فواصل غذاهایتان هستفاده كنید.

مغزها چون فندق ، بادام و گردو خوراكی هایی خوشمزه، مفید و پر كالری هستند.

چند عدد بیسكویت كرم دار، یك تكه نان سوخاری و پنیر خامه ای یا یك بستنی میوه ای خامه دار، انتخاب های خوبی هستند.





3.

اگراستخوان بندی ظریفی دارید لازم نیست سعی كنید حتماً به وزن ایده آل برسید و خودتان را آزار دهید، حتی اگر در محدوده سلامتی هم باشید برای شما خوبست.


باعرض پوزش از تاخیر در پاسخگویی سوال شما كه بدلیل تغییرات داخلی در سیستم پاسخگوی سوال بوده هست.


كارشناس تغذیه تبیان

71 out of 100 based on 56 user ratings 331 reviews

@