خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!


خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!



خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
باسلام و درود
زمانی قبل از ورود خودرهای چینی به بازار ایران صحبت از ارایه خودروهای ارزان قیمت به مردم بود
برخی شرکتهای ایرانی در این راه پیشقدم شدند و هرکدام نماینده یک شرکت خودروسازی چین شده
تا بتوانند که به دوام و پبشرفت خودروساران چینی کمک کنند و انها خودروهای خودرا از لحاظ کیفیت
و کمیت بمانند خودروسازان ایرانی تست کنند تا بتوان در اینده با ارتقا خودروهای خود سهم بیشتری از
بارار جهانی کسب کنند. بهرحال ایران مامن خوبی برای فروش خودروهای کشورهای در حال توسعه است

انچه بنظر میرسد در این رابطه نگرانی خودروسازان داخلی برطرف شده قیمت این خودروهای چینی انقدر بالاست
که شخص را در حیرت میگذارد و جالبتر اینکه افرادی با وسوسه وام های 50درصدی ان اقدام به خرید میکنند
اما زمان فروش این خودروها درمانده و اسیر میشوند و بقولی صاحب اول و اخر خودرو خودشان میشوند مگر اینکه
انرا زیر قیمت بفروش رساند مثلا خودرو ان وی ام 315 که قیمت 40میلیون تومان دارد را باوام 20 میلیون تومانی
با سود 21درصد برایشان 46 میلیون تومان تمام شده بعداز یکسال باید 26 میلیون تومان بفروشند
با پول 315 ام وی ام میشه یک پژوپارس سال خرید !!!!
امروز که جدیدترین محصول شرکت مدیران خودرو دیدم حیرت کردم!!!!
110نیو با قیمتی بالغ بر 31میلیون تومان ماشینی به مراتب ضعیفتر از پراید
نمیدونم روی چه حساب این ماشین به این قیمت گزاف قیمت گذاری شده
وجالب اینکه روی چه منطقی مشتری ایرانی خرید میکنه فقط میتونم سکوت کنم و احساس کنم چه داغی از ایرانخودرو و سایپا دیدن
که 31 میلیون پول بی زبون میدن به این ماشین
در پایان دوستان خواننده اگر نظری در مورد ماشین های چینی و سطح قیمت انها دارند ممنون میشم نظرشون را ارسال کنند



چگونه شادی را به محیط کار بیاوریم؟

1:

خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
ام وی ام 110قدیم
حداقل میشه تغییر را بعداز چندسال در مقایسه خودروهی چینی دید
اما خودوروسازان ما فقط چراغ و سپر عوض مینمايند!!!
بیخودی نیست یکسری مجبور به خرید خودرو های چینی میشوند
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
در این عکس خودرو 110 تست شد
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!

لیست قیمت محصولات ام وی ام (چری)

ام وی ام 110 مدل قدیم 22,400,000تومان
ام وی ام 110S طراحی جدید- نسخه لاکچری 31,800,000 تومان
ام وی ام 110S طراحی جدید- نسخه کامفورت 29,800,000
ام وی ام 315 هاچ بک 40,100,000


افزایش قیمت جهانی طلا

2:

من که ندارم ولی انصافا این خودرو هرچی هست از پراید خیلی بهتره یا حداقل دلت خوشه تو تیم پراید سوارا نیستی


امریکا با پشت سر گذاشتن روسیه و عربستان دارنده بزرگترین ذخایر نفتی جهان شد

3:

خودروهای چینی در ایران دارند آزمایش می شوند تا خودروسازهای چینی پیشرفت نمايند .
بنده خودم یک خودروی چینی دارم ، خودروی بدی نیست ولی طراحی اش اشکال دارد ، گویا طراحان این خودرو از سیاره دیگری آمده اند واصلاً از سلیقه مخاطب اطلاعی ندارند و تازه می خواهند سر در بیاورند مشتری چه می خواهد ؟!!!
خودروهای چینی معمولاً با تکنولوژی ها قدیمی تر خودروهای ژاپنی و اروپایی ساخته می شوند و تفاوت چندانی با خودروهای تولیدی ایران ندارند .
مثلاً موتور انگلیسی یا ژاپنی یا اتریشی رویش می گذارند ، سیستم تعلیق انگلیسی ، سیستم انتقال قدرت فرانسوی و ...


بانک‌ها چگونه با پول اموات کاسبی می کنند؟!
ولی هیچ کدام با هم هماهنگی ندارند .


مهاجرت به کانادا - تهیه مسکن در کانادا
مثلاً یک موتور قدرتمند می گذارند با یک گیربکسی که اصلاً متتناسب این موتور نیست !!! ویک سیستم تعلیق و فنربندی که اصلاً با وزن و سایز خودرو متناسب نیست !!!!!!
گویی چند خودرو ار با هم ترکیب کرده اند واونهم شانسی !!!
به هر حال برای امتی که قبلاً بهترین خودروهای اروپایی و آمریکایی و ژاپنی را می توانستند داشته باشند ، خودروهای چینی و ایرانی هرگز جذاب نمی باشد و از ناچاری به این خودرو ها روی می آورند .
قیمت خودورهای چینی هم در بازار ایران از خود چین خیلی گرانتر هست.
مثلاً خوردوی ام جی جی اس در چین نهایتاً 100 میلیون هست ولی در ایران حدود 160 میلیون تومان !!!


50 عادت که ثابت می‌کند شما کارآفرین متولد شده‌اید

4:

چین در صنعت خودرو بدنباله کسب تجربه هستش.
من به شما قول میدم در آینده نزدیک این صنعت رو از اون خود بکنه.
ماشین کپی زده مثل سوناتا آپشناش فول هیچ فرقی نمیکنه.


قیف فروش و مشتریان راغب Sales Funnel & Leads


فرصت های سرمایه گذاری خارجی در ایران - Invest in Iran – Iran Investment Opportunities

5:

پراید و پیکان از اینا بهترن!
پهلوون پنبه ان اینا به قیافه و اتاقشون نگاه نکن.
صفرشو بخر سه ماه بشین پشتش ببین به چه روزی میوفته.البته اگه شانس بیاری به سه ماه برسه مثل ماشین دوست من دو هفته بعد اکسل عقبش درسته از جا در نیاد وسط چهار راه که همون تیم پراید سوارا بهت بخندن:)))

6:

اینکه خودروهای چینی آشغال هستند بدیهیه .
ولی از خودروهای داخلی باز بهتر هستند .

7:

ظاهرش خيلي خوبه

8:

از نزدیک دیدم یکجورایی خواستند فضایش نمايند اما قورباغه ای شده البته نسبت به خودروهای ایرانی زیباتره اما در باطن ماهیتش همان ام وی ام 110 هست
وبنظر شما 31میلیون تومان ارزش خریدشو داره
با این پول میشه 206 خرید؟

9:

مسلما خانوما بيشتر به زيبايي توجه ميكنن

اگر بخوايم اقتصادي فكر كنيم حق با شماست


10:

ماشینای خوشگلی هستن
از لحاظ تیپ از پراید و پژو قشنگ ترن

11:

فعلا چینی ها درصنعت خودروسازی در راه کسب تجربه هستند و بهترین راهکار برای فروش ساخت ماشینهایی با ظاهر زیبا
هست تا مصرف نماينده راضی بخرید شود
تنها نکته ای که حتی خودروسازان داخلی انرا بعداز 50سال قدمت رعایت نمینمايند انقدر از فروش محصولات خود مطمئن هستند خودروهای بی کیفیت با طرحهای قدیمی تولید مینمايند

12:

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء هستفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند.

یکی از این محصولات 206 هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده.

از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر امت را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه.

یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین2 هست که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست.

حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید.

ضرری که ندارد!
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!! ام وی ام 315 در برابر پژو 206

طراحی بیرونی
ابتدا از 206 شروع می کنیم.

از سال 2001 که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نفرموده که 206 ماشین زشتی هست.

با اینکه 206 پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته نماينده و حال بهم زن شده اند.
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!! پژو 206 از سال 98 تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را 15 سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد.

اما رقیب 206 یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل نماينده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست.

البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام این هست که جلوی این ماشین شباهت به جلوی 206 دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش هست نه در جلو.

هستفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و هستفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!! MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی هست و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون.

اما مطمئن باشید که سپس خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.
طراحی داخلی
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!! داشبورد متفاوت ام وی ام 315

خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!! داشبورد مدرن پژو 206

شما در کابین 206 یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق.

طراحی mvm در نگاه اول ممکن هست دلربا و فریبنده باشد ولی سپس مدتی خسته نماينده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته نماينده شدن دامن زده در حالی که در 206 عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که 206 دارند هیچ وقت مشکل خسته نماينده شدن نداشتند.

پس، برنده طراحی داخلی : 206
پیشرانه
حجم موتور پژو 1587 سی سی هست که از موتور 1497 سی سی mvm چیزی حدود 100 سی سی بزرگتره.

پس به ما اینو می فهماند که 206 بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین هست.

اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل 110 اسب بخار را در دور موتور 5800 به چرخ های جلو وارد مینمايند.

اما تفاوت اصلی اینه که پژو 220 کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور 206 و mvm , جفتشون 140 نیوتون بر متر می باشد اما 206 در دور موتور 4000 به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور 4500 .

یعنی 206 زودتر به حداکثر گشتاور میرسد.

پس 206 بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : 206
امکانات
ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده».

البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند.

چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با هستفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور نمايند.

پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش.

اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند.

در 206 هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند.

پس 206 ترمز های بهتری دارد.
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!! ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین اونها بدین شرح هست:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!
امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه برنامه گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده.

که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی اونها بپردازم.

اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند.

مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه).

از فرق های 206 و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای 206 اشاره کرد.

اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این هست که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد.

پس این یکی به نفع پژو 206


سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی هست و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره.

از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm .

چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید.

لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر هست را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران هستفاده کنیم.
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!! 206 با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند.

من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را فراخوان نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، 206 را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم.

امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل اونها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد.

قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها فرمودند؛ ( 206 چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه امت فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر امت احساس نمايند که 206 در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.
مقایسه 206 و mvm 315 در یک نگاه :
پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.


13:

چه پیشرفتی کردیم که پس از 37 سال، به موش آزمایشگاهی چینی ها تبدیل شده ایم!!!!!

14:

یاد احمدی نژاد افتادم

وقتی در اوج تحریم و تنفر بودیم در دنیا
هیچکسی نفتمان را نمیخرید
احمدی نژاد نفتکش های چینی رو بار میزد و میفرستاد
بعد که موقع تسویه حساب شد چین مدعی شد شما تحریم هستید و ما نمیتوانیم پولی به حسابتان واریز کنیم
در قبال نفتی که دادید جنس دریافت کنید
و آخر سر چند کشتی چوب بستنی و عروسک به ما دادند
ولی بد نشد ها اینقد چوب بستنی دادند که طی 30 سال آتی هم نیازی به قطع درختان و از بین بردن طبیعت و وارد کردن چوب بستنی نداریم.


نفت در قبال دریافت چوب بستنی


چین هرچی جنس بنجول و به درد نخور بوده و هست که حتی کشورهای افغانستان و عراق هم تحویلشون نمیگیرند به خورد ما داده به بهانه تحریم!!

ماشین که جا خود دارد و حد اقل با نفت میتوان مبادله کرد ولی چوب بستنی اوج حقارت و ذلت بود

15:

اینا همش بخاطر خودمونه.

اگر از همون اولش دنبال این ماشینا نمیرفتیم اینجوری نمیشد.


16:

سلام بواقع چینی یک کشور ی هست که بیرحمانه از همه چیز سریع کپی برداری میکند
ام وی ام 110 از ماتیس کپی شده

دوو ماتیز از اونها هست که یادش بیشتر از خودش لذت دارد.

از اونها که فکر می‌کنی رفیقت بوده.

از همان‌‌ها که کلی خاطره از کابین کوچکش داریم.

حتماً چیزی بوده که طی 10 سال 2.3 میلیون دستگاهش به فروش رفته هست.

هیچ‌کس، هیچ‌وقت، هیچ‌چیز بدی درباره‌اش نفرموده.

اونها که یکی دارند، نمی‌توانند رهایش نمايند.

اونهایی هم که یکی داشتند و الان دیگر ندارند، بدجوری پشیمان هستند.



ماتیز را خط تولیدهایی در ازبکستان، لهستان، رومانی، ویتنام، پاکستان، تایوان و مهم‌تر از همه کرمان‌خودرو ایران تولید می‌کردند.

پیشرانه 800 سی‌سی 3 سیلندر ماتیز را شرکت Tickford انگلستان تولید می‌کرد.

شاید به همین دلیل بوده که بازده اون چیزی بیشتر از روش نمونه‌هاي هم‌كلاس آسیایی بوده.

سال 2000 اولین فیس‌لیفت ماتیزبا کد M150 معرفی شد.


ماتیز جدید در حالی وارد بازار می‌شد که خودروساز کره‌ای بخش فنی حرفه‌ای را به کلی در انگلستان راه‌اندازی کرده بود.

پیشرانه یک لیتری چهار سیلندر در همین بخش تولید شد.



فرمودنی هست مدل M150 هنوز هم در کارخانه UzDaewoo ازبکستان تولید می‌شود.

سال 2000 وقتی این خودرو برای تست‌های ایمنی به آزمایشگاه یورو NCAP برده شد، نتایج تاسف‌باری به دست آمد.

در قسمت امنیت بزرگسال 3 ستاره از 5 ستاره کسب شد.


در قسمت عابر پیاده نیز 2 ستاره از 4 ستاره.

ماتیز در ایمنی کودکان اصلاً ستاره‌ای به دست نیاورد.

سال 2005، نسل دوم ماتیز با چهره‌ای جدید‌ ظهور کرد.

درست مثل پسر جوانی که حالا تبدیل به یک مرد پخته شده هست.

اون چراغ‌های گرد و فانتزی جای خود را به کاسه‌هایی مربعی و کمی خشن داده بودند.

شورولت یک سال قبل از اون، نمونه‌ای مفهومی از ماتیز نسل 2 را به اسم M3X در نمایشگاه پاریس رونمایی کرده بود.

شاید همین آماده‌سازی ذهن‌ها بوده که زمینه را برای موفقیت مجدد ماتیز فراهم کرده بود.

در طراحی ماتیز جدید، ایتال‌دیزاین کاری کرد که ضریب اصطکاک به طرز چشم‌گیری بهبود پیدا کند.

دلیل اصلی‌اش بهبود زوایا و کشیده‌تر شدن ستون‌های اصلی بود.


سیستم تعلیق نیز با ابداعاتی دیده می‌شد.

روی اکسل عقب بازوهای‌ منعطف دو قلو نصب شده بود.

برای اکسل جلو نیز فنر پیچ‌های ساده برای جذب ضربه مشاهده می‌شد.

وقتی ماتیز نسل 2 را به همان موسسه یورو NCAP بردند، نتایج جور دیگری به دست آمد.

در بخش امنیت بزرگسال با یک کاهش، 2.5 ستاره از 5 ستاره دریافت شد.

در عوض، امنیت کودکان به 3 ستاره از 5 ستاره رسید.

قسمت ایمنی عابر پیاده نیز بدون تغییر 2 ستاره از 4 ستاره باقی ماند.

و اما نسل سوم

اونچه به عنوان ماتیز 2009 در نمایشگاه نیویورک معرفی شد، هاچ‌بک سایز کوچک شهری بود که بر پایه مفهومی 2007 شورولت Beat طراحی شده بود.

ماتیز جدید را با نام Creative نیز می‌شناسند ولی بازارهای جهانی اغلب او را شورولت Spark صدا می‌زنند.

در نمونه جدید، دیگر خبری از اون پیشرانه کوچولوی 3 سیلندر نبود.

یک و 1.2 لیتر، حجم‌های جدیدی بودند که ماتیز تجربه می‌کرد.


پس از سال‌ها علاوه بر اون پیشرانه 5 سرعته دستی، یک نمونه 4 سرعته اتوماتیک نیز به لیست فروش اضافه شد.

ماتیز نسل جدید را علاوه بر کره‌جنوبی، کارخانه‌های هندوستان، ازبکستان و کلمبیا نیز تولید می‌نمايند.

این خودرو با برند شورولت در فیلم ترنسفورمرز نقش اتوبات Skids را بازی می‌کرد.


از همه اینها که بگذریم، اونچه ماتیز جدید را بسیار بحث‌برانگیز می‌کند چهره خارق‌العاده اون هست.

چراغ‌هایی کشیده تا پیش از این در سنت طراحی این خودرو جایی نداشت.

بازی زیبای LEDها نشان می‌داد که این هنر آمریکایی‌هاست و نه خلاقیت کره‌ای‌ها.

چیزی که این اواخر کم‌کم این داستان تغییر می‌کند.

داستان جنرال موتورز

پیش از اونکه جدال و کشمکش جی‌.ام و تویوتا بر سر تصاحب عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا، به اوج برسد طرف آمریکایی اونقدر قدرت داشت که به هر چیز که می‌رسید اون را می‌خرید.


با شروع سال 2000 میلادی اوضاع دوو به هم ریخت.

در حقیقت به گونه‌ای که می‌شد اون را ورشکسته خواند.

جنرال‌موتورز پیشنهادی داد که طرف کره‌ای نمی‌توانست از اون صرف نظر کند.

همین شد که سال 2001 دوو موتورز کره‌جنوبی تبدیل به یکی از زیرمجموعه‌های جنرال‌موتورز آمریکا شد.


یکی از عواقب این اتفاق، قطع رابطه دوو با ایران به دلیل مسایل تحریم بود.

عدم ارسال محصولات و قطعات اصلی و عدم پشتیبانی فنی کاری کرد که Matiz و Cielo آرام آرام از کرمان‌خودرو خداحافظی کردند.

سال 2011 اسم شرکت از GM Daewoo به GM Korea تغییر کرد که دیگر هیچ اثری از نام دوو در تاریخ نباشد.

چهره بحث‌برانگیز

از اونجا که پشت تیم طراحی ماتیز، تیم صاحب‌نام ایتال‌دیزاین برنامه گرفته بود،‌ پیش‌‌بینی می‌شد داستان این خودرو به دور از هر جنجالی باشد.

ولی اینطور نشد.

همان اوایل رونمایی شایعاتی مبنی بر چهره تقلیدی اون به گوش رسید.


عده‌ای معتقد بودند که ماتیز بر پايه اصول طراحی فیات Cinquecento طراحی شده هست.

این فیات بعدها تبدیل به مدل موفق 500 شد.

فیات و ایتال‌‌دیزاین هر دو این اتهام را رد کردند.

سال 2003 جنجالی دیگر دامان ماتیز، دوو و جنرال‌موتورز را گرفت.

کمپانی چری، خودروساز همیشه پر سر و صدای چینی، مدلی به اسم QQ را با کپی‌کاری تمام از ماتیز معرفی کرد.


حالا از دوو و جنرال‌موتورز اصرار از چری انکار.

حتی کار به دادگاه حمایت از حقوق معنوی نیز کشیده شد.

ولی هیچ‌کس حریف چینی‌ها نشد.

آخر سر هم دیدید که سر و کله QQ با اسم ام‌وی‌ام 110 به ایران باز شد.

سایت کار اند درایو خودروی چینی را یک «کپی کاربنی» از ماتیز توصیف کرده بود.


مورد دیگری که ماتیز با اون روبه‌رو شد، Zebra از شرکت آمریکایی ZAP بود.

اگرچه شباهت این دو مدل قابل چشم‌پوشی بود اما باز هم می‌شد فهمید که طراحی ماتیز بسیار جاودانه هست.

چيني ها مي گايشانند اصلاً كپي نكرده اند.

واقعاً؟
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
اين چري QQ هست.

شباهتي حس نمي كنيد؟
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
اين هم ماتيز واقعي
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
مقايسه ظاهري در نماي پشتي
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
كدام يك زيباتر هست؟
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
درون كابين ماتيز
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
درون كابين چري QQ
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
درون كابين نسل جديد ماتيز
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!

چهره نسل دوم
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
اين يك مدل تيونينگ
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
اين نتيجه تست تصادف همان ام ايشان ام 110 خودمان هست
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!

اين هم نتيجه تست تصادف ماتيز
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
بعضي ها چري را هم تيون كرده بودند
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
شايد در قيافه شبيه باشند ولي تكنولوژي اشان بسيار فرق مي كند
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
نماي روبرايشان نسل جديد
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!

17:

نظرتون در مورد ماتیز چیه
ایکاش این خودرو با کیفیت در ایران تولید میشد اما کرمان خودرو یکدفعه تغییر موضع دادند
و به سمت ماشینهای کپی چینی رفتند احتمالا سود بیشتری عایدشان میشد

خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!

18:

چینی ها فقط بفکر دوستانشان نبودند
بلکه برای عملیاتهای انتهاری هم ماشین طراحی کردند

خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!

19:

خيلي نازه !

نميدونم چرا اين سبك ماشين هارو دوست دارم!

شركت كيا هم يه ماشين داره اين سبكي:کیا پیکانتو

خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!


خيلي خوبه اين

20:

بله خیلی خوبه میدونستی قیمت اولیه اش با ام وی ام 110جدید تقریبا یکی هست!!!!
اما بعداز گذشت مراحل قیمتش چندبرابر میشه

انالیز قیمت کیا پیکانتو

قیمت خودرو 392,000,000 ریال
+
ترخیص خودرو از گمرک 203,000,000 ریال
+
شماره گذاری 50,500,000 ریال
+
خودروی فرسوده 26,000,000 ریال
+
سایر هزینه ها شامل .... 28,000,000 ریال
=
جمع کل قیمت تمام شده 699,500,000 ریال

قیمت نهایی
714,000,000 ریال


خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!

مدل:
EX مدل 2012 - فول آپشن شرکتی

مشخصات موتور و دنده:
چهار سیلندر - 16 سوپاپ - CVVT - حجم موتور 1300سی سی - شش دنده اتوماتیک

امکانات:
تنظیم ارتفاع چراغهای جلو - کپسول آتش نشانی - چراغ ترمز سوم - سیستم ضد سرقت - تهویه مطبوع (کولر و بخاری) - فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع - شیشه های برقی جلو - قفل مرکزی - برف پاکن عقب - صندلی تاشو عقب - ساعت دیجیتال - آینه میانی الکتروکرومیک - زیرسیگاری و فندک - چراغ داخل صندوق عقب

امکانات ویژه:
ایربگ راننده - دستگیره ها و آینه های همرنگ بدنه - جلوپنجره کروم - سیستم مدیریت پیمایش (کامپیوتر سفری) - شیشه های دودی - تزیینات داخل دو رنگ - طرح هستیل داشبورد و فرمان- سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 و پورت USB و

21:

باور کنید ام وی ام نیو 110اس 31میلیون نمی ارزه چرا برخی از دوستان خرید مینمايند باعث تعجب هست!!!!!

22:

برعکس من از ماشینای آمریکایی خوشم میاد
مثل کشتی میندازیش تو خیابون
اصل و نسب دارن
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!

23:

من 6 ماه هست یک لیفان 620 خریدم واقعا زیباست و فوق العاده و چین واقعا زحمت کشیده و خدمات خوبی در ماشین هاش باخصوص لیفان ازائه کرده و مشکلی ندارم فقط خب یک مشکلات ریزی دارد که برای من مهم نیست

24:

بعداز 50سال خودروسازی هنوز در حسرت ماشینهای دهه 1950 هستیم
ببینید ایرانخودرو و سایپا با ماچه کردند

25:

از این مشکلات ریز خودروهای داخلی هم دارند
اما بک تفاوت اصلی وجود دارد اگر خودروهای داخلی بیکیفیت هم باشند مثل بازار سکه خرید و فروش مبشوند
اما شما باید برای فروش ماشبن چینی هم تخفیف زیادی بدید هم انتضار زیادی بکشید
فروش ماشین چینی دسته دوم خیلی سخته شده

26:

مشتری اول و آخرشی، بخوای بفروشی کلی باید ضرر بدی.
به ما هم یاد بده چطور میشه همچین ماشینایی خرید تا جایی که میدونم طلبه هستی

27:

واقعا......
البته خودرو سازی آمریکا،اون وقت واقعا عالی بوده،دهه 50 و 60 و 70 میلادی شرکت هایی مثل بنز هم توان رقابت با جنرال موتورز (شورولت،کادیلاک،بیوک،دوج) رو نداشتند.گرچه الانم ندارن.
خیلی از شرکت های دیگه مثل هیوندا،کیا و...

تقریبا هم‌ سن و سال ایرانخودرو هستند از لحاظ تاریخ تاسیس،
خیلیاشون مثل لکسوس کوچک ترن!
ولی اونا اونطوری و ما اینجا هنوز اندرخم 405 و 206 دهه هشتاد پژو و ......


28:

حالا اینو نمی دونم ولی یکی از آشناها ام وی ام 530 بنظرم داره چندساله داره ازش راضیه توش که م یشینی خیلی راحتی هستهلاکشم با توجه به وقت خریدش خوب مونده بنظرم منم داشتم فکر می کردم یه شاسی بلند چینی مثل ایکس 33 می تونه خیلی بهتر از ماشین های هم قیمت خودش تو بازار باشه نظرتون چیه؟؟

29:

من میخوام بایک بخرم نظرتون چیه؟

30:

اینا همش بخاطر خودمونه.

اگر از همون اولش دنبال این ماشینا نمیرفتیم اینجوری نمیشد.


31:

سلام بواقع چینی یک کشور ی هست که بیرحمانه از همه چیز سریع کپی برداری میکند
ام وی ام 110 از ماتیس کپی شده

دوو ماتیز از اونها هست که یادش بیشتر از خودش لذت دارد.

از اونها که فکر می‌کنی رفیقت بوده.

از همان‌‌ها که کلی خاطره از کابین کوچکش داریم.

حتماً چیزی بوده که طی 10 سال 2.3 میلیون دستگاهش به فروش رفته هست.

هیچ‌کس، هیچ‌وقت، هیچ‌چیز بدی درباره‌اش نفرموده.

اونها که یکی دارند، نمی‌توانند رهایش نمايند.

اونهایی هم که یکی داشتند و الان دیگر ندارند، بدجوری پشیمان هستند.



ماتیز را خط تولیدهایی در ازبکستان، لهستان، رومانی، ویتنام، پاکستان، تایوان و مهم‌تر از همه کرمان‌خودرو ایران تولید می‌کردند.

پیشرانه 800 سی‌سی 3 سیلندر ماتیز را شرکت Tickford انگلستان تولید می‌کرد.

شاید به همین دلیل بوده که بازده اون چیزی بیشتر از روش نمونه‌هاي هم‌كلاس آسیایی بوده.

سال 2000 اولین فیس‌لیفت ماتیزبا کد M150 معرفی شد.


ماتیز جدید در حالی وارد بازار می‌شد که خودروساز کره‌ای بخش فنی حرفه‌ای را به کلی در انگلستان راه‌اندازی کرده بود.

پیشرانه یک لیتری چهار سیلندر در همین بخش تولید شد.



فرمودنی هست مدل M150 هنوز هم در کارخانه UzDaewoo ازبکستان تولید می‌شود.

سال 2000 وقتی این خودرو برای تست‌های ایمنی به آزمایشگاه یورو NCAP برده شد، نتایج تاسف‌باری به دست آمد.

در قسمت امنیت بزرگسال 3 ستاره از 5 ستاره کسب شد.


در قسمت عابر پیاده نیز 2 ستاره از 4 ستاره.

ماتیز در ایمنی کودکان اصلاً ستاره‌ای به دست نیاورد.

سال 2005، نسل دوم ماتیز با چهره‌ای جدید‌ ظهور کرد.

درست مثل پسر جوانی که حالا تبدیل به یک مرد پخته شده هست.

اون چراغ‌های گرد و فانتزی جای خود را به کاسه‌هایی مربعی و کمی خشن داده بودند.

شورولت یک سال قبل از اون، نمونه‌ای مفهومی از ماتیز نسل 2 را به اسم M3X در نمایشگاه پاریس رونمایی کرده بود.

شاید همین آماده‌سازی ذهن‌ها بوده که زمینه را برای موفقیت مجدد ماتیز فراهم کرده بود.

در طراحی ماتیز جدید، ایتال‌دیزاین کاری کرد که ضریب اصطکاک به طرز چشم‌گیری بهبود پیدا کند.

دلیل اصلی‌اش بهبود زوایا و کشیده‌تر شدن ستون‌های اصلی بود.


سیستم تعلیق نیز با ابداعاتی دیده می‌شد.

روی اکسل عقب بازوهای‌ منعطف دو قلو نصب شده بود.

برای اکسل جلو نیز فنر پیچ‌های ساده برای جذب ضربه مشاهده می‌شد.

وقتی ماتیز نسل 2 را به همان موسسه یورو NCAP بردند، نتایج جور دیگری به دست آمد.

در بخش امنیت بزرگسال با یک کاهش، 2.5 ستاره از 5 ستاره دریافت شد.

در عوض، امنیت کودکان به 3 ستاره از 5 ستاره رسید.

قسمت ایمنی عابر پیاده نیز بدون تغییر 2 ستاره از 4 ستاره باقی ماند.

و اما نسل سوم

اونچه به عنوان ماتیز 2009 در نمایشگاه نیویورک معرفی شد، هاچ‌بک سایز کوچک شهری بود که بر پایه مفهومی 2007 شورولت Beat طراحی شده بود.

ماتیز جدید را با نام Creative نیز می‌شناسند ولی بازارهای جهانی اغلب او را شورولت Spark صدا می‌زنند.

در نمونه جدید، دیگر خبری از اون پیشرانه کوچولوی 3 سیلندر نبود.

یک و 1.2 لیتر، حجم‌های جدیدی بودند که ماتیز تجربه می‌کرد.


پس از سال‌ها علاوه بر اون پیشرانه 5 سرعته دستی، یک نمونه 4 سرعته اتوماتیک نیز به لیست فروش اضافه شد.

ماتیز نسل جدید را علاوه بر کره‌جنوبی، کارخانه‌های هندوستان، ازبکستان و کلمبیا نیز تولید می‌نمايند.

این خودرو با برند شورولت در فیلم ترنسفورمرز نقش اتوبات Skids را بازی می‌کرد.


از همه اینها که بگذریم، اونچه ماتیز جدید را بسیار بحث‌برانگیز می‌کند چهره خارق‌العاده اون هست.

چراغ‌هایی کشیده تا پیش از این در سنت طراحی این خودرو جایی نداشت.

بازی زیبای LEDها نشان می‌داد که این هنر آمریکایی‌هاست و نه خلاقیت کره‌ای‌ها.

چیزی که این اواخر کم‌کم این داستان تغییر می‌کند.

داستان جنرال موتورز

پیش از اونکه جدال و کشمکش جی‌.ام و تویوتا بر سر تصاحب عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا، به اوج برسد طرف آمریکایی اونقدر قدرت داشت که به هر چیز که می‌رسید اون را می‌خرید.


با شروع سال 2000 میلادی اوضاع دوو به هم ریخت.

در حقیقت به گونه‌ای که می‌شد اون را ورشکسته خواند.

جنرال‌موتورز پیشنهادی داد که طرف کره‌ای نمی‌توانست از اون صرف نظر کند.

همین شد که سال 2001 دوو موتورز کره‌جنوبی تبدیل به یکی از زیرمجموعه‌های جنرال‌موتورز آمریکا شد.


یکی از عواقب این اتفاق، قطع رابطه دوو با ایران به دلیل مسایل تحریم بود.

عدم ارسال محصولات و قطعات اصلی و عدم پشتیبانی فنی کاری کرد که Matiz و Cielo آرام آرام از کرمان‌خودرو خداحافظی کردند.

سال 2011 اسم شرکت از GM Daewoo به GM Korea تغییر کرد که دیگر هیچ اثری از نام دوو در تاریخ نباشد.

چهره بحث‌برانگیز

از اونجا که پشت تیم طراحی ماتیز، تیم صاحب‌نام ایتال‌دیزاین برنامه گرفته بود،‌ پیش‌‌بینی می‌شد داستان این خودرو به دور از هر جنجالی باشد.

ولی اینطور نشد.

همان اوایل رونمایی شایعاتی مبنی بر چهره تقلیدی اون به گوش رسید.


عده‌ای معتقد بودند که ماتیز بر پايه اصول طراحی فیات Cinquecento طراحی شده هست.

این فیات بعدها تبدیل به مدل موفق 500 شد.

فیات و ایتال‌‌دیزاین هر دو این اتهام را رد کردند.

سال 2003 جنجالی دیگر دامان ماتیز، دوو و جنرال‌موتورز را گرفت.

کمپانی چری، خودروساز همیشه پر سر و صدای چینی، مدلی به اسم QQ را با کپی‌کاری تمام از ماتیز معرفی کرد.


حالا از دوو و جنرال‌موتورز اصرار از چری انکار.

حتی کار به دادگاه حمایت از حقوق معنوی نیز کشیده شد.

ولی هیچ‌کس حریف چینی‌ها نشد.

آخر سر هم دیدید که سر و کله QQ با اسم ام‌وی‌ام 110 به ایران باز شد.

سایت کار اند درایو خودروی چینی را یک «کپی کاربنی» از ماتیز توصیف کرده بود.


مورد دیگری که ماتیز با اون روبه‌رو شد، Zebra از شرکت آمریکایی ZAP بود.

اگرچه شباهت این دو مدل قابل چشم‌پوشی بود اما باز هم می‌شد فهمید که طراحی ماتیز بسیار جاودانه هست.

چيني ها مي گايشانند اصلاً كپي نكرده اند.

واقعاً؟
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
اين چري QQ هست.

شباهتي حس نمي كنيد؟
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
اين هم ماتيز واقعي
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
مقايسه ظاهري در نماي پشتي
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
كدام يك زيباتر هست؟
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
درون كابين ماتيز
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
درون كابين چري QQ
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
درون كابين نسل جديد ماتيز
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!

چهره نسل دوم
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
اين يك مدل تيونينگ
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
اين نتيجه تست تصادف همان ام ايشان ام 110 خودمان هست
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!

اين هم نتيجه تست تصادف ماتيز
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
بعضي ها چري را هم تيون كرده بودند
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
شايد در قيافه شبيه باشند ولي تكنولوژي اشان بسيار فرق مي كند
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
نماي روبرايشان نسل جديد
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!

32:

نظرتون در مورد ماتیز چیه
ایکاش این خودرو با کیفیت در ایران تولید میشد اما کرمان خودرو یکدفعه تغییر موضع دادند
و به سمت ماشینهای کپی چینی رفتند احتمالا سود بیشتری عایدشان میشد

خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!

33:

چینی ها فقط بفکر دوستانشان نبودند
بلکه برای عملیاتهای انتهاری هم ماشین طراحی کردند

خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!

34:

خيلي نازه !

نميدونم چرا اين سبك ماشين هارو دوست دارم!

شركت كيا هم يه ماشين داره اين سبكي:کیا پیکانتو

خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!


خيلي خوبه اين

35:

بله خیلی خوبه میدونستی قیمت اولیه اش با ام وی ام 110جدید تقریبا یکی هست!!!!
اما بعداز گذشت مراحل قیمتش چندبرابر میشه

انالیز قیمت کیا پیکانتو

قیمت خودرو 392,000,000 ریال
+
ترخیص خودرو از گمرک 203,000,000 ریال
+
شماره گذاری 50,500,000 ریال
+
خودروی فرسوده 26,000,000 ریال
+
سایر هزینه ها شامل .... 28,000,000 ریال
=
جمع کل قیمت تمام شده 699,500,000 ریال

قیمت نهایی
714,000,000 ریال


خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!

مدل:
EX مدل 2012 - فول آپشن شرکتی

مشخصات موتور و دنده:
چهار سیلندر - 16 سوپاپ - CVVT - حجم موتور 1300سی سی - شش دنده اتوماتیک

امکانات:
تنظیم ارتفاع چراغهای جلو - کپسول آتش نشانی - چراغ ترمز سوم - سیستم ضد سرقت - تهویه مطبوع (کولر و بخاری) - فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع - شیشه های برقی جلو - قفل مرکزی - برف پاکن عقب - صندلی تاشو عقب - ساعت دیجیتال - آینه میانی الکتروکرومیک - زیرسیگاری و فندک - چراغ داخل صندوق عقب

امکانات ویژه:
ایربگ راننده - دستگیره ها و آینه های همرنگ بدنه - جلوپنجره کروم - سیستم مدیریت پیمایش (کامپیوتر سفری) - شیشه های دودی - تزیینات داخل دو رنگ - طرح هستیل داشبورد و فرمان- سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 و پورت USB و

36:

باور کنید ام وی ام نیو 110اس 31میلیون نمی ارزه چرا برخی از دوستان خرید مینمايند باعث تعجب هست!!!!!

37:

برعکس من از ماشینای آمریکایی خوشم میاد
مثل کشتی میندازیش تو خیابون
اصل و نسب دارن
خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!

38:

من 6 ماه هست یک لیفان 620 خریدم واقعا زیباست و فوق العاده و چین واقعا زحمت کشیده و خدمات خوبی در ماشین هاش باخصوص لیفان ازائه کرده و مشکلی ندارم فقط خب یک مشکلات ریزی دارد که برای من مهم نیست

39:

بعداز 50سال خودروسازی هنوز در حسرت ماشینهای دهه 1950 هستیم
ببینید ایرانخودرو و سایپا با ماچه کردند

40:

از این مشکلات ریز خودروهای داخلی هم دارند
اما بک تفاوت اصلی وجود دارد اگر خودروهای داخلی بیکیفیت هم باشند مثل بازار سکه خرید و فروش مبشوند
اما شما باید برای فروش ماشبن چینی هم تخفیف زیادی بدید هم انتضار زیادی بکشید
فروش ماشین چینی دسته دوم خیلی سخته شده

41:

مشتری اول و آخرشی، بخوای بفروشی کلی باید ضرر بدی.
به ما هم یاد بده چطور میشه همچین ماشینایی خرید تا جایی که میدونم طلبه هستی

42:

واقعا......
البته خودرو سازی آمریکا،اون وقت واقعا عالی بوده،دهه 50 و 60 و 70 میلادی شرکت هایی مثل بنز هم توان رقابت با جنرال موتورز (شورولت،کادیلاک،بیوک،دوج) رو نداشتند.گرچه الانم ندارن.
خیلی از شرکت های دیگه مثل هیوندا،کیا و...

تقریبا هم‌ سن و سال ایرانخودرو هستند از لحاظ تاریخ تاسیس،
خیلیاشون مثل لکسوس کوچک ترن!
ولی اونا اونطوری و ما اینجا هنوز اندرخم 405 و 206 دهه هشتاد پژو و ......


43:

حالا اینو نمی دونم ولی یکی از آشناها ام وی ام 530 بنظرم داره چندساله داره ازش راضیه توش که م یشینی خیلی راحتی هستهلاکشم با توجه به وقت خریدش خوب مونده بنظرم منم داشتم فکر می کردم یه شاسی بلند چینی مثل ایکس 33 می تونه خیلی بهتر از ماشین های هم قیمت خودش تو بازار باشه نظرتون چیه؟؟

44:

من میخوام بایک بخرم نظرتون چیه؟

45:

ام وی ام تا چند ماه پیش خیلی از ماشین هاشو شایطی می داد شرایطی که خیلی راحت تر از شرایط خودرو داخلی هست !!

46:

یعنی ملکوت تا آخر عمرش باید قسط بده؟
یه ماشین 60-70 میلیونی چقدر در میاد؟

47:

خب شاید ایشون ارث پدری دارند یا پشتوانه مالی خوب و یا اینکه شغل دومی هم دارند هرچند من در طلبه بودن ایشون مشکوکم و عموما نظریاتشون رو قبول ندارم ولی طلبگی به معنای عدم توان برای خرید ماشین نیست !!

48:

پس لابد بیل میزنه کارگری میکنه عرق میریزه پول در میاره، نوش جونش اگر اینطور باشه.
فکر کنم طلبه سنی باشه.

چون بعضی جاها شیعه رو میکوبه!

49:

بذار بگذره چند وقت
4 نفر بذار توش بنداز تو گردنه و سربالایی،سرپایینی
با کولر
جونش در میاد

50:

40 تومنه بابا:/

51:

شانسیه به نظرم
دختر عمم یدونه ایکس 33 خرید
از در پارکینگ خونشون که سربالاییه به زور میومد بالا بعد دیگه رفت فروخت 206 sd خرید
ولی یکی از همکارام هم داره نشنیدم بگه مشکل داره.


52:

من خودم ام وی ام 315 دارم
انصافا خوبه - قبلش پراید - پارس و 206 داشتم .


53:


الان ایکس 33 خیلیا دارن اخر هفته دم در ویلا ها حداقل یه اکس 33 هست همشم سربالایی اما اون ام وی ام 530 فامیلمون یه بار زمین گلی بود یه تیکه رو که قد یه پله ارتفاع داشت نتونست بالا بیاد و مجبور شد همونجا پارکش کنه

من خودمم بشخصه ماشین شخصی بخوام بخرم یا 206 می خرم یا نیسان ماکسیما انقدر ارج و قرب 206 برام بالاس

54:

ماکسیما خیلی خوبه.
206 هم فقط تیپ 5 مشکی مدل 86 به قبل.
مگان هم عالیه من حدودا دوساله دارم.گرچه خانومم درب و داغونش کرده از لحاظ ظاهری،همه جاش رنگ و صافکاریه ولی ماشین کارا و خوبیه

55:

جدی یعنی 206 دست دو بخوام بخرم بهتر از جدیداست؟؟؟ قیمتش چنده دست دو؟

نظرتون در مورد برلیانس و سانترو (نم یدونم اسمش دقیقا همین باشه) چیه؟

مگان هم قشنگه واقعا ولی یکم قیافش مردونه اس

56:

206 های مدل 86-87 به قبل،قطعاتشون تماما فرانسویه ولی مدلهای سپس اینا بخصوص 90 به بعد،کاملا ایرانیزه شدن.نمیگم حالا بد اما قدیمیا یه چیز دیگه ان
ولی خب درکل من خودم هم هیچوقت ماشین صفر نمیخرم.
مثلا الان بخوام ماشین بخرم،میگردم یه ماشین نیمه دوم 93 یا 94 میخرم که از لحاظ قیمت افت خودشو کرده باشه.


57:

نخیر ! اتفاقا عید همین امسال باهاش 2500 کیلومتر راه رفتم یک اخ نفرمود !! مثل شیر رفت تا خرم اباد اهواز ابادان خرمشهر تا مرز عراق !!! و این راه هم برگشت و تاکنون یک بار هم تعمیرگاه نبردم

58:

خودروهای باکیفیت و بادوام فقط = المانی امریکایی ژاپنی
فولکس هستیشن هواخنک داشتیم تو هوای 40 درجه هم موتورش مثل ساعت کارمیکرد.
این فولکس ها رادیاتور اب نداره و موتورش با روغن خنک میشه.

خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!

59:

رنو ساندرو خیلی شیکتر از ال 90 هست یکی از دوستان نقره ای انرا داره خیلی راضیه تولید پارس خودرو
شرابطی هم میدن البته سریع فروش میرن مشتری زیاد داره
دنده ای ان 46میلیون تومان هست و اتوماتش بالای 50میلیون تومانه
حالا میتونی مقایسه کنی
رنو ساندرو 46میلیونی بهتره یا ام وی ام 40میلیون تومانی

60:

ام وی ام تا چند ماه پیش خیلی از ماشین هاشو شایطی می داد شرایطی که خیلی راحت تر از شرایط خودرو داخلی هست !!

61:

یعنی ملکوت تا آخر عمرش باید قسط بده؟
یه ماشین 60-70 میلیونی چقدر در میاد؟

62:

خب شاید ایشون ارث پدری دارند یا پشتوانه مالی خوب و یا اینکه شغل دومی هم دارند هرچند من در طلبه بودن ایشون مشکوکم و عموما نظریاتشون رو قبول ندارم ولی طلبگی به معنای عدم توان برای خرید ماشین نیست !!

63:

پس لابد بیل میزنه کارگری میکنه عرق میریزه پول در میاره، نوش جونش اگر اینطور باشه.
فکر کنم طلبه سنی باشه.

چون بعضی جاها شیعه رو میکوبه!

64:

بذار بگذره چند وقت
4 نفر بذار توش بنداز تو گردنه و سربالایی،سرپایینی
با کولر
جونش در میاد

65:

40 تومنه بابا:/

66:

شانسیه به نظرم
دختر عمم یدونه ایکس 33 خرید
از در پارکینگ خونشون که سربالاییه به زور میومد بالا بعد دیگه رفت فروخت 206 sd خرید
ولی یکی از همکارام هم داره نشنیدم بگه مشکل داره.


67:

من خودم ام وی ام 315 دارم
انصافا خوبه - قبلش پراید - پارس و 206 داشتم .


68:


الان ایکس 33 خیلیا دارن اخر هفته دم در ویلا ها حداقل یه اکس 33 هست همشم سربالایی اما اون ام وی ام 530 فامیلمون یه بار زمین گلی بود یه تیکه رو که قد یه پله ارتفاع داشت نتونست بالا بیاد و مجبور شد همونجا پارکش کنه

من خودمم بشخصه ماشین شخصی بخوام بخرم یا 206 می خرم یا نیسان ماکسیما انقدر ارج و قرب 206 برام بالاس

69:

ماکسیما خیلی خوبه.
206 هم فقط تیپ 5 مشکی مدل 86 به قبل.
مگان هم عالیه من حدودا دوساله دارم.گرچه خانومم درب و داغونش کرده از لحاظ ظاهری،همه جاش رنگ و صافکاریه ولی ماشین کارا و خوبیه

70:

جدی یعنی 206 دست دو بخوام بخرم بهتر از جدیداست؟؟؟ قیمتش چنده دست دو؟

نظرتون در مورد برلیانس و سانترو (نم یدونم اسمش دقیقا همین باشه) چیه؟

مگان هم قشنگه واقعا ولی یکم قیافش مردونه اس

71:

206 های مدل 86-87 به قبل،قطعاتشون تماما فرانسویه ولی مدلهای سپس اینا بخصوص 90 به بعد،کاملا ایرانیزه شدن.نمیگم حالا بد اما قدیمیا یه چیز دیگه ان
ولی خب درکل من خودم هم هیچوقت ماشین صفر نمیخرم.
مثلا الان بخوام ماشین بخرم،میگردم یه ماشین نیمه دوم 93 یا 94 میخرم که از لحاظ قیمت افت خودشو کرده باشه.


72:

نخیر ! اتفاقا عید همین امسال باهاش 2500 کیلومتر راه رفتم یک اخ نفرمود !! مثل شیر رفت تا خرم اباد اهواز ابادان خرمشهر تا مرز عراق !!! و این راه هم برگشت و تاکنون یک بار هم تعمیرگاه نبردم

73:

خودروهای باکیفیت و بادوام فقط = المانی امریکایی ژاپنی
فولکس هستیشن هواخنک داشتیم تو هوای 40 درجه هم موتورش مثل ساعت کارمیکرد.
این فولکس ها رادیاتور اب نداره و موتورش با روغن خنک میشه.

خودروهای چینی در ایران به بالاترین قیمت بفروش میرسد!!!!

74:

رنو ساندرو خیلی شیکتر از ال 90 هست یکی از دوستان نقره ای انرا داره خیلی راضیه تولید پارس خودرو
شرابطی هم میدن البته سریع فروش میرن مشتری زیاد داره
دنده ای ان 46میلیون تومان هست و اتوماتش بالای 50میلیون تومانه
حالا میتونی مقایسه کنی
رنو ساندرو 46میلیونی بهتره یا ام وی ام 40میلیون تومانی

75:

سلام
نظرت روی پژو tu5 چیه (clx)؟

76:

سلام
من عمرم تو ایران خودرو رفت اگه نظر یکی مثل منو میخواید کلا ماشینای ایرانی رو فراموش کن
+
ایران خودرو یه موتور TU5 گیرش افتاده دیگه شرف نداشته برا این موتور
این 405 اگه لاستیک درست حسابی داشته باشه پا به پای 206 تیپ 5 های مدل 84-85 میره.
405 دیگه نزدیک 30 سالشه.اگه آدمیزاد بود الان باید بازنشست میشد
من میگم ایرانی میخواهید بخرید،دنا بخرید.نسبت به قیمتش،امکانات خوبی داره.


77:

سلام
ممنون از توضیحی که دادید
والا دنا را هم تعریف چندانی نمیکنن
یکی از بچه های ایرانخودرو میفرمود همون سمند هست فقط اتاقش بهتر شده
البته موتور توربو شارژش هم در سری جدیدش یک مقدار نسبت به سمند برتری داره
خالا این توربو شارژ چقدر بهتره بماند

78:


رو پلتفرم سمنده
مثلا سوخت رسانی و تعلیقشون یکیه و مکفرسون هست
بدنه و شاسی تغییر کرده
در کل تغییرات زیادی داشته نمیشه فرمود همون سمنده!
توربو نسبت به معمولی مصرف کمتری داره
شتاب و توانشم بالاتره
کلا ماشین مدرن تر و لوکس تریه

79:

سلام
نظرت روی پژو tu5 چیه (clx)؟

80:

سلام
من عمرم تو ایران خودرو رفت اگه نظر یکی مثل منو میخواید کلا ماشینای ایرانی رو فراموش کن
+
ایران خودرو یه موتور TU5 گیرش افتاده دیگه شرف نداشته برا این موتور
این 405 اگه لاستیک درست حسابی داشته باشه پا به پای 206 تیپ 5 های مدل 84-85 میره.
405 دیگه نزدیک 30 سالشه.اگه آدمیزاد بود الان باید بازنشست میشد
من میگم ایرانی میخواهید بخرید،دنا بخرید.نسبت به قیمتش،امکانات خوبی داره.


81:

سلام
ممنون از توضیحی که دادید
والا دنا را هم تعریف چندانی نمیکنن
یکی از بچه های ایرانخودرو میفرمود همون سمند هست فقط اتاقش بهتر شده
البته موتور توربو شارژش هم در سری جدیدش یک مقدار نسبت به سمند برتری داره
خالا این توربو شارژ چقدر بهتره بماند

82:


رو پلتفرم سمنده
مثلا سوخت رسانی و تعلیقشون یکیه و مکفرسون هست
بدنه و شاسی تغییر کرده
در کل تغییرات زیادی داشته نمیشه فرمود همون سمنده!
توربو نسبت به معمولی مصرف کمتری داره
شتاب و توانشم بالاتره
کلا ماشین مدرن تر و لوکس تریه


94 out of 100 based on 64 user ratings 814 reviews

@