که در نوشتن مشق هایش خیلی دقت ندارد. خیلی کم حوصله است. به کلاس قرآن هم

که 24 تیر چهار ساله میشودی .نگرانی من از این بابت که بیشتر مواقع با بزرگترها
دارم 11 ماهه که وقتی چیزی میخواهد یا از چیزی ناراحت میشود با صدای بلند
ای دارم که باوجوداینکه من هرگزبه جیغ ودادهایش اهمیت نمیدهم اما اوبازهم
نباشی لطفا مرا راهنمایی کنید که چگونه می توانم برای جلسه حضوری وقت بگیرم
5/3 دارم.مدتی است که هرگاه در جمعی قرار می گیرد بسیار شیطون میشه و گاهی
شرایطی با یک سری پسربچه هایی با سن حدود 12 و 13 سال که اول راهنمایی هستند
بررسی شیوع انواع اختلال شخصیت قبل از بیماری افسردگی اساسی در بیماران بستری شده در بیمارستان فارابی در سالهای 75-77
هیرسوتیسم
بررسی تعیین وضعیت شغلی معتادین به مواد مخدر بستری شده در بیمارستان فارابی در طی سالهای 1376 تا 1377
توصیف علایم کلینیکی و پاراکلینیکی در بیماران مبتلا به آسیت ناشی از سل و یا بدخیمی در بیمارستان‌های امام خمینی و طالقانی کرمانشاه طی سالهای 7
بررسی اپیدمیولوژیک بیماری کک و مک در بیماران مراجعه کننده به بخش تخصصی پوست در چهار اول سال 77
بررسی تغییرات ESR در بیماران عفونی بستری در بیمارستان سینا کرمانشاه طی سالهای 1374 لغایت 1376
بررسی نتایج حاصل سونوگرافی کلیه در تشخیص اسکارکلیوی در مقایسه با اسکن DMSA در بیمارانی که با UTI در بخش نفرولوژی بیمارستان رازی کرمانشاه بستری
بررسی اپیدمیولوژیک پنجساله تومورهای مغزی در بیمارستان طالقانی کرمانشاه (1372-1376)
بررسی نتیجه آسیب‌شناسی آسپیراسیون‌ها و بیوپسی‌های مغز استخوان انجام شده در سالهای 76 و 75 مرکز آموزشی درمانی امام خمینی کرمانشاه و مطابقت ن
بررسی بیماران اسکلرودرما (SS) که در طی سالهای 1371 تا 1376 در مراکز آم‌وزشی درمانی امام خمینی ره و طالقانی کرمانشاه گردیده‌اند

که در نوشتن مشق هایش خیلی دقت ندارد. خیلی کم حوصله است. به کلاس قرآن هم




دختری دارم 7 ساله که در نوشتن مشق هایش خیلی دقت ندارد. خیلی کم حوصله است. به کلاس قرآن هم می رود( حفظ) توی کلاس خیلی با خودش و دیگر هم کلاسیهایش بازی می کند و وول می خورد. چون زیاد جایزه گرفته خیلی به جایزه هم اهمیت نمی دهد می خواستم ببینم چگونه رفتاری با این بچه داشته باشم.
پاسخ :
با سلام.

ماهه و یه دختر 8 ماهه دارم. حدود 6 ماه است که پسرم رو از پمپرز گرفتم . مدتی
راهكارهای لازم جهت بهبود و اصلاح توجه:

که هیچ چیزرا جدی نمی گیرد مثلا امتحان دادن را ومی گوید بلدم در حالیکه


دخترمن 4 سال و10 ماهشه بعضی وقتها وقتی کار بدی می کنه من بهش می گم بمیری...
1- روی توجه انتخابی محرك مربوطه كار كنید:

دارم که در جمع ها ی فامیل خیلی دوست دارد که دیگران به او توجه کنند و من


منبع مطالعه برای شیوه های درست برخورد با كودك و نوجوان چیست . بنده سه
توجه به اینگونه كودكان ناشی از تمركز بر طول یك كلمه و یا یك شكل به جای تمركز بر توالی حروف و یا توجه به یك علامت غیرضروری هست كه حواسشان را پرت می‌كند.

دختر 5 ساله ی دارم که مرتب با خودش بازی میکند و شدیدا به خیالپردازی میپردازد


دارم که خیلی سر به هوا شلوغ بی ادب وقتی که خودمون تو خونه هستیم خیلی خوبه
2- به كودك بگویید كه كدام محرك مهم هست:

فرزند پسر3.5 ام به شدت دچار مشکل هستم به هیچ وحه از من حرف شنوی ندارد تمام

به توالی و تركیب حروف توجه كنید و به اونها هم بگویید تا توجه كنند.

مثلاً می‌گوییم: «یادت باشه از اینجا شروع كن و بخون».

3- تعداد محرك‌ها و پیچیدگی اونها را كم كنید:

مثلاً برای ریاضی می‌توانید تعداد و تنوع مسائل ریاضی را كاهش دهید تا دشواری تكلیف كمتر شود.

4- افزایش درجه شدت محرك مربوطه:

صداهای ناگهانی، حركت و رنگ محرك‌هایی هستند كه می‌توانند برای جلب توجه بینایی كودك مورد هستفاده برنامه بگیرند.

مثلا اگر مشكل در یادگیری حروف یك مصوت هست مربی می‌تواند حروف مصوت كوتاه را قرمزرنگ كند و سپس به مرور وقت، رنگ را از تكلیف مربوطه محو كند.

5- هستفاده از تازگی و تنوع:
استفاده از تازگی، شفرمود‌انگیز‌بودن و خنده‌داربودن و معرفی چیزهای جدید، متفاوت یا غیرمعمول در یك موقعیت یادگیری، اغلب توجه كودك را جلب می‌كند.

تازگی همراه با محركی به كودك عرضه می‌شود كه به‌آسانی توسط او كشف شود به‌طوری‌كه شكست را تجربه نكند.

یك چرتكه، شمارشگر یا رایانه كوچك دستی به‌جای كتاب حساب، نمونه‌هایی از تازگی هستند.

6- به‌كارگرفتن حس لامسه و حركت:
الف- ردیابی كودك با چشم روی لغت و تكرار اون، فرمودن نام لغت، سپس پاك كردن اون و هستفاده از حافظه و نوشتن مجدد اون (تقویت حافظه بینایی).


ب- مطالعهو نوشتن لغات با هستفاده از حافظه.

اگر كودك به این مرحله نرسید مرحله اول را اون‌قدر تكرار كند تا به این مرحله برسد.

ج- تكرار لغت چاپی از یك لغت به چند لغت به‌طوری كه كودك، خودش اون لغت را بنویسد و بدون نگاه كردن به مدل اصلی اون‌ را پیدا كند.

د- تعلیم لغات، ایجاد و تكامل یك خزانه لغت، مطالعهو درك و فهم معنی گروه‌های لغات هنگام مطالعههر متن جدید، از ویژگی‌های این مرحله هست.

7- موارد را در دسته‌های مشترك ارائه دهید:

(كلمات هم‌خانواده، ارائه مجموعه‌های مشترك مثلاً حروف صدادار)
8- هستفاده از تجارب معنادار قبلی:

بیان احساسات، انگیزه‌ها و اهداف در قالب داستان.

این همانند‌سازی با ویژگی‌های داستان باعث افزایش توجه و علاقه به اون تكلیف ادبی می‌شود.
9- طول مدت توجه را افزایش دهید.

10- در مورد اونچه باید انجام شود توضیح دقیق بدهید:

الف- مشخص كردن وسعت و حوزه كاری برای انجام تكالیف
ب- تقسیم‌كردن تكالیف به خرده‌تكالیف
این روش، خصوصاً برای كودكانی كه در نگهداری و تداوم توجه در طول یك دوره وقتی مشكل دارند مفید هست.

11- از یك وقت‌سنج هستفاده كنید:
تا هنگامی‌كه كودك موفق شد در طول وقت توافق‌شده توجه خود را حفظ كند پاداش‌های لازم به او ارائه شود.
12- وقت تكلیف مورد نظر را به‌تدریج افزایش دهید :(ازطریق تشویق و تقویت).

13- تعدادی كارهای متفرقه به كودك ارائه دهید:

این كار وقت مجاز برای توجه نكردن را از پیش مشخص می‌كند و به كودك كمك می‌كند تا موقعیت‌های توجهی را از بی‌توجهی تشخیص دهد و بر همین مبنا می‌توان كودك را به‌دلیل انجام كارهای فهرست‌شده تشویق كرد.

14- افزایش طول مدت توجه را تقویت كنید:

معلم می‌تواند منحنی مدت وقتی را كه كودك قادر به حفظ توجه خویش هست ترسیم كند و كودك اون را مشاهده و تثبیت كند.

15- انعطاف‌پذیری تغییرات توجهی كنترل‌شده را افزایش دهید:
مثلاً معلم در عین‌‌حال كه مشغول صحبت كردن در كلاس هست توجه دانش‌آموزان به مسئله‌ای را كه روی تخته نوشته‌ شده جلب می‌كند و توجه از محرك شنوایی به بینایی تغییر می‌یابد.

16- مدت‌وقتی را برای تغییرات توجهی در نظر بگیرید:

كودكان را باید به‌خاطر جابه‌جایی سریع توجه از یك حركت به حركتی دیگر تقویت كرد.

17- در یك وقت واحد فقط از یك كانال حسی درخواست‌هایی داشته باشید؛
مثلاً وقتی معلم صحبت می‌كند، به كانال شنوایی كودك نیاز هست؛ چنانچه معلم بخواهد كودك به چیزهایی كه او می‌گوید گوش كند باید از هستفاده از هر هدف دیگری كه نیاز به هستفاده هموقت از كانال‌های بینایی و شنوایی كودك داشته باشد خودداری كند.

18- مدت وقت لازم برای تغییرات توجهی را كاهش دهید:
كودكان یاد بگیرند سرعت انعطاف‌پذیری تغییرات توجهی خویش را از یك محرك به محرك دیگر افزایش دهند.

راهبردهای اضافی برای بهبود توجه:
1- به كودك در موقعیت انفرادی آموزش دهید.
2- دروس را در حد ظرفیت تمیزدهندگی كودك نگه‌دارید و از روش شرطی‌سازی هستفاده كنید.


تقویت و تعمیم محرك را تا جایی‌كه ظرفیت دارد افزایش داده و پس از اون كودك را در همان حالت نگه‌دارید زیرا افزایش بیشتر شرطی‌سازی باعث حواس‌پرتی كودك می‌شود.

پاولوف این آزمایش را روی پسربچه‌ای 11ساله‌ انجام داد و پسربچه شرطی شده بود كه به یك وقت‌سنج آونگی كه در دقیقه 140بار ضربه می‌زد جواب دهد.

او به وقت‌سنجی كه در هر دقیقه 90بار ضربه می‌زد جواب نمی‌داد.

سپس 90 ضربه به 100ضربه در دقیقه افزایش یافت و به‌تدریج به 140ضربه رسید.

پسربچه به 90 تا 120 ضربه، پاسخ‌های صحیح می‌داد.

اما در این نقطه یعنی 120ضربه قوه تمیزدهندگی پسربچه مختل شد و واكنش‌های منفی نشان داده و به‌شدت آشفته و حواس‌پرت می‌شد.

3- موفقیت كودك را افزایش دهید:

اگر كراراً به كودكان تكالیف دشواری داده شود كه نتوانند اونها را اجرا کنند توجه به محرك مربوطه را متوقف می‌كنند و ناكامی مكرر، انتظار شكست را در كودك به‌وجود می‌آورد.

می‌توان با ارائه تكالیفی كه برای كودك موفقیت‌هایی را به‌بار می‌آورد و با قراردادن تكالیف آسان در میان تكالیف مشكل از ایجاد احساس شكست در كودك جلوگیری كرد.

4- توجه به محرك‌های مربوطه را تقویت كنید: چنانچه معلم از كودك بخواهد به محرك‌های مربوطه جواب دهد این احتمال قوی وجود دارد كه به محركی جواب دهد كه به‌دنبال اون تقویت وجود دارد.

تقویت می‌تواند از طریق عبارات كلامی، دادن ستاره‌ و ژتون‌های رنگی باعث حس‌ موفقیت در كودك شود.
5- تكنیك‌های خودنظارتی را تعلیم دهید:

الف) كودك و معلم تصمیم بگیرند كه چه نوع رفتار توجهی باید رشد داده شود.

ب) به كودك آموزش دهید هنگامی كه به محرك خاصی توجه نمی‌كند اون را بازبینی كرده و یادداشت كند.
ج) توافق بر یك تقویت‌كننده كه می‌تواند برای پاداش رفتار توجه مفید باشد (با هستفاده از نوار ضبط‌صوت و سپس با هستفاده از خودتمجیدی).


68 out of 100 based on 43 user ratings 1168 reviews

دارم که به تازگی خیلی شلوغ و لجبازویکدنده شده و اصلا حرف هیچ کس رو گوش
ساله و یک دختر 6ساله دارم1-اول اینکه از صبح تا شب توی سر وکله هم میزنن و
ی من نزدیک 3 سالشه دختر خوبیه اما خیلی خجالتیه وقتی مهمون میاد خونمون
و نیمه دارم .خیلی پر جنب و جوش و پر تحرکه و البته لاغر وکم غذا.یه مدتی لجبازی
دارم که خیلی لجبازه، و وقتی با خواستش موافقت نمیشه شروع میکنه به گریه
کارشناس محترم پسری 4 ساله دارم که خیلی لجباز و یکدنده است و تازگیها خیلی
بررسی منحنی طبیعی و محاسبه دامنه طبیعی دور سر، قد، وزن نوزدان تازه متولد شده در کرمانشاه
بررسی علائم بالینی و آزمایشگاهی و گزارش موارد مقاوم به کلرامفنیکل در 100 بیمار تب تیفوئیدی بستری در مراکز آموزشی درمانی شهید فهمیده و بیمارست
بررسی نتایج عمل جراحی ویترکتومی عمیق در فاصله سالهای 74-75 در بخش چشم بیمارستان امام خمینی
بررسی موارد کیست هیداتید ریه در خلال سالهای 1372-77 بستری در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
بررسی ویژگیهای اپیدمیولوژیکی، بالینی و آزمایشگاهی بیماریهای عفونی در زندانیان بستری در بیمارستان سینای کرمانشاه طی سالهای 1367-1376
بررسی مواد سوءتغذیه پروتئین - انرژی در اطفال 6 ماهه تا 5 ساله بستری در بیمارستان شهید فهمیده کرمانشاه از سال 1376-1373
گزارش یک مرود نادر و لولوس معده بدنبال ترومادر بیمارستان امام خمینی و طالقانی
گزارش نسح نابجای پانکراس با تظاهر توده شکمی
بررسی میزان دقت روش Touch prep در تشخیص کانسر پستان در حین عمل
اکتینومایکوز و بررسی موردی اکتینومایکوز سرویکوفاسیال
*
@